Star Wars: The Old Republic - diskussionstråd

Medlem
Star Wars: The Old Republic - diskussionstråd

Jag gör en @Brain, och startar en tråd för allmän diskussion och hjälp om #BioWare och deras MMO #Star Wars: The Old Republic. Nu i helgen så öppnades portarna upp för stresstestning av servrarna, och tusentals personer fick chansen att prova på spelet innan releasen i December.

Hur tycker ni att spelet är såhär långt? Vad tror ni om dess framtid?

Det jag kan säga just nu efter helgens spelande är att det är bra, men jag tycker att designen på karaktärerna är lite för mycket Clone Wars, och hade passat bättre som det var som i Knights of The Old Republic. Annars är det helt klart godkänt på alla plan.

Medlem

Jag har blivit helt frälst i spelet och speciellt i Story delen där det känns som om man lirrar ett helt nytt kotor.

Medlem

Tokigt kul spel, spelade de flesta klasser hos Sith till lvl 10 och tycker att det är ett enormt bra polerat spel. Om dom gör allt rätt kan detta bli det absolut bästa MMO släpp som gjorts.

Quests på dialog? Ja tack.. när var senast jag läste en hel quest tro till tex WoW.. mja fram till level 15 kanske i originalet.. sedan var det bara att hoppa över och kika på objectives. Jag älskar det, min sambo som aldrig orkar läsa questar heller tycker det vart skit bra och jag ser fram emot en jul fyllt av blasters och ljussvärd!

Questarna är grymt bra (innehållet är väl sådär, men dialogerna är riktigt bra).
Tyvärr kan jag inte säga att det är något spel som jag kommer att lägga ner tid på då det är i min mening alltför likt World of Warcraft, som jag aldrig fastnat i. Nä, jag vill ha ett nytt Galaxies, eller ett EverQuest 3.
Tröttnade på det då man kom till Kaas City... man får springa runt överallt, man kunde ju fått ett mount eller någonting... Galaxies hade en bra lösning, första riktiga questen man får så får man en speeder, problem löst. Tar säkert lika lång tid att åka från punkt A till B (Galaxies var gigantiskt) som det tar att gå från punkt A till B på TOR, men det viktigaste är väl att det känns som att det går snabbare. TOR har dessutom otroligt irriterande nog satt upp berg och annat skräp i vägen på Dormund Kaas så att det bara finns en ingång till olika platser, mer eller mindre.
De som lirar WoW och är mer intresserade utav Star Wars kommer nog att älska detta.
Får säga att det är den mest stabila betan jag någonsin kört (läs marknadsföringsbeta)... Kul att dem inte lyckades krascha servrarna för en gångs skull, då genom att använda ett kö-system.

Tycker också att det känns som ett nytt KOTOR om man kör de klass-specifika questarna, tycker det är spelets starkaste sida. Jag vill veta hur det är endgame, om det är som med WoW att man bara kör raids och sånt där så är det inget spel för mig, tröttnade direkt efter att jag nått 85... Orkar helt enkelt inte, känns meningslöst.


signatur

Out of everything I've lost, I miss my mind the most!

Medlem

Rogue Moon som jag körde på kraschade dock två gånger under lördagen, men jag kan hålla med dig att, generellt sett, så har det flytit på väldigt bra!

Medlem

Bra spel men inget direkt nytt tyvärr. Det har ju kört WoW upplägget fast lagt till röst dialoger annars är det ju typ samma. Det är lite tråkigt att de inte vågade testa något nytt. Det var dock en riktigt bra huvudstory till de olika klasserna och det var riktigt roligt att man kunde svara good eller evil på dialogerna. Blev en hel del skratt när man körde evil.

Kanske blir ett köp för mig, fast så fall bara i väntan tills GW2 släpps.

Medlem
Skrivet av Fleshcutter:

Bra spel men inget direkt nytt tyvärr. Det har ju kört WoW upplägget fast lagt till röst dialoger annars är det ju typ samma. Det är lite tråkigt att de inte vågade testa något nytt. Det var dock en riktigt bra huvudstory till de olika klasserna och det var riktigt roligt att man kunde svara good eller evil på dialogerna. Blev en hel del skratt när man körde evil.

Kanske blir ett köp för mig, fast så fall bara i väntan tills GW2 släpps.

Det kan jag definitivt förstå. För mig som aldrig har ens provat WoW, så är det inget jag reagerar på, utan hittar bara några enstaka likheter med LotRO.

Medlem

Jag får passa på att säga att det kosmetiska utbudet är tämligen tunt, om dom inte ruvar på mer till releasen. Det var inte många raser man kunde välja mellan, och de flesta ser mänskliga ut ändå. Sen är det inte så stor variation när man skapar sin karaktär heller, det blir ganska generiskt när man är ute och äventyrar, chansen att man träffar på en annan som liknar ens egen karaktär är ganska stor.

Medlem

Helt underbart spel faktiskt. Blir nog säkert en förbokning - jag hoppas på det i alla fall...
Om någon har möjlighet att kika på den här tråden så uppskattas det: http://www.fz.se/forum/pc/kluven-pa-swtor-till-laptop-207548

Medlem

Jag är mycket nöjd med det jag upplevde under helgen.

15 dec <3

Medlem

Grymma miljöer, bra soundtrack, intressanta quester, bra sociala möjligheter.
Visst lite minus att de garderar och kör x år innan filmerna men ändå, det är ju Star Wars!


signatur

You fell out of the sky I ain't listening to nothing you say!

Medlem

Bra story.
Tråkig grafik men ska helt klart spelat.
Bara att vänta på 15 Dec.

Medlem
Skrivet av Dwarf:

Tråkig grafik men ska helt klart spelat.

Grafiken blir bättre vid release. Bioware har officiellt sagt att grafiken i betan är nedtonad.


signatur

The Presidents - World of Warcraft Classic

Medlem
Skrivet av Snake:
Skrivet av Dwarf:

Tråkig grafik men ska helt klart spelat.

Grafiken blir bättre vid release. Bioware har officiellt sagt att grafiken i betan är nedtonad.

Tycker den är trevlig! Fast det går ju inte få AA just nu i betan, bara det lär ju göra ganska mycket och sedan som Snake sa så är det ju lite nedtonat, precis som många andra gör vid en beta.

Tycker spelet är riktigt skönt, påminner mycket om WoW i enkelheten och har man spelat WoW kommer man in snabbt i spelet och hur det funkar, men det känns ändå nytt och fräscht, blir nog en bokning av det.. dock är det någon som vet att om man köper tex Digital Delux Edition på Origin om man måste ha Origin igång hela tiden efter att man installerat spelet?

Köper man hos webis så behöver man ju inte Origin för att man har launchern, men det borde väl egentligen vara samma om man köper via Origin? Är ju trots allt bara en butik. Skulle vilja ha in-game sakerna fast känner att CE är lite väl dyrt hehe. Annars om det ej går blir det nog att ta från webis.

EDIT: Sökte och fann http://www.fz.se/artiklar/nyheter/20110825/ea-fortydligar-om-... och uppenbarligen behöver man ej Origin för att spela än om man köper där GÖTT!

Medlem
Medlem

http://imageshack.us/photo/my-images/46/swtormount.png/
om ni vill se hur ett mount ser ut som republic finns 2 st att välja på när man är lvl 25 och denna är ena av dom

Medlem

Nä nu har jag bestämt mig att det blir ett köp. Jag märkte nu när jag spelade i helgen att man kan faktiskt levla endast på att spela battleground pvp om man så vill. Det gillar jag starkt då jag inte är något stor fan av pve. Det är så jävla skönt att ha möjligheten ifall man har tröttnat på pve att bara kötta pvp ett tag och ändå få en del levlar.

Det är fan bra grejer!

Medlem

Jag vet inte om frågan redan ställts men jag undrar vad nu tror kommer vara den populäraste klassen i spelet. Och vilken klass kommer vara minst populär?

Medlem
Skrivet av KonradA:

Jag vet inte om frågan redan ställts men jag undrar vad nu tror kommer vara den populäraste klassen i spelet. Och vilken klass kommer vara minst populär?

Jag tror att någon form av Jedi kommer att vara vanligast, antagligen Sentinel. Minst populär blir kanske Smuggler.

Medlem
Skrivet av 73mpl4R:
Skrivet av KonradA:

Jag vet inte om frågan redan ställts men jag undrar vad nu tror kommer vara den populäraste klassen i spelet. Och vilken klass kommer vara minst populär?

Jag tror att någon form av Jedi kommer att vara vanligast, antagligen Sentinel. Minst populär blir kanske Smuggler.

Oj, jag trodde Smugler och Bounty Hunter skulle vara vanligast. De ser ju inte så tråkiga ut precis

Medlem
Skrivet av KonradA:
Skrivet av 73mpl4R:
Skrivet av KonradA:

Jag vet inte om frågan redan ställts men jag undrar vad nu tror kommer vara den populäraste klassen i spelet. Och vilken klass kommer vara minst populär?

Jag tror att någon form av Jedi kommer att vara vanligast, antagligen Sentinel. Minst populär blir kanske Smuggler.

Oj, jag trodde Smugler och Bounty Hunter skulle vara vanligast. De ser ju inte så tråkiga ut precis

Ingen klass är tråkig, men många är nog lika klischéaktiga som jag, och vill spela som gammal hederlig Jedi. Men jag kan såklart ha fel!

Medlem

På betan såg det ganska jämnt ut mellan Jedi/Warrior och Consular/Inquisitor faktiskt. Tror det blir ett jämt lopp mellan de två då många vill använda "the force" mycket. Själv fastnade jag för Jedi Knight och Sith Warrior, kanske för att jag som du 73mpl4r vill spela lite gammal hederlig en med min lightsaber, sedan älskar jag ju Warrior förr i WoW, påminner mycket om den klassen med force charge och allt!

Såg många som spelade Trooper på Republic dock vilket var förvånande, kan ju göra allt beroende på specc precis som Bounty Hunter. Båda har ett tank/dps träd och ett heal/dps träd, tror många som jag kommer kanske göra en BH som alt eller liknande.

Smuggler verkar vara den klass folk spelar minst på Republic, men på Sith såg man många som körde Imperial Agent vilket ju mer eller mindre är samma sak (och minst såg man Bounty Hunter), tror bara att folk vill vara elaka på sin karaktär :). Dock tror jag många kommer köra Bounty Hunter, spelade en sista dagen till lvl 11, och dem är enkla att levla upp, lite tråkiga i början vilket kan förklara om folk sket i att levla en, men efter att man får en del spells är dem ganska roliga och lätt levlade.

Medlem

Var det någon som hann prova att tanka med en Jedi Consular / Shadow / Kinetic Combat? Och hur gick det isåfall. Jag kom inte riktigt så långt med min.

Medlem
Skrivet av bushkalle:

Smuggler verkar vara den klass folk spelar minst på Republic

Jaså, min upplevelse på Rouge Moon var precis tvärtom. Smuggler var den populäraste klassen överlägset, åtminstone bland våra medlemmar som testade betan.

Tror bara det var 73mpl4R som bröt mönstret.


signatur

The Presidents - World of Warcraft Classic

Medlem

Tror det här kan bli riktigt nice! Men kommer inte förbeställa utan vänta på lite omdömen.
(Har Inte testat betan.) (Köpt nu via presentkort - älskar spelet hittills.)

Medlem
Skrivet av Snake:
Skrivet av bushkalle:

Smuggler verkar vara den klass folk spelar minst på Republic

Jaså, min upplevelse på Rouge Moon var precis tvärtom. Smuggler var den populäraste klassen överlägset, åtminstone bland våra medlemmar som testade betan.

Tror bara det var 73mpl4R som bröt mönstret.

Jasså ja det kanske var lite olika beroende på server, fast det är ju bra de då. Bara bra om inte alla springer omkring som Jedi's.. Gjorde en instance i spelet på Sith sidan BT och skrev i general chatten, roligt nog så var jag Sith Warrior, en kompis var Sith Inquisitor och fick en del som skrev inv. Första två jag invita var Imperial Agent och Bounty Hunter hehe, helt random men skönt samtidigt, om det inte bara var tur men tror det speglar på att det kommer vara många som inte spelar Jedi!

Medlem

En naturlig reaktion om många spelar samma klass blir nog ändå att många väljer om, bara för att balansera upp. Det är inte kul att springa runt där alla är likadana

Medlem

Personligen är detta ett av få spelsläpp som jag antagligen inte kommer att röra alls. Har Star Wars spelen har aldrig riktigt intresserat mig.

Medlem

jag var inte hemma helgen men fick möjlighet i en halvtimma i söndags att prova det och jag gillade verkligen vad jag hann se... Får bli en trooper eller smuggler sen när det går igång!

Medlem
Skrivet av raefzm88:

Personligen är detta ett av få spelsläpp som jag antagligen inte kommer att röra alls. Har Star Wars spelen har aldrig riktigt intresserat mig.

Jo det är ju som en smaksak helt klart, själv har jag ju velat ha ett Star Wars MMO sedan jag var typ 14 eller så då jag spelade det första KotOR spelet hehe. Eller ja kanske 14 är att ta i men sedan MMOs blev på tapeten i alla fall och jag hann ju som aldrig spela Galaxis innan dem förstörde spelet, så jag rörde aldrig det.

Skriv svar