Gran Turismo 5 uppdateras i juletider

Robot
Gran Turismo 5 uppdateras i juletider

Kazunori Yamauchi twittrar loss och lovar mer av någonting om en månad.

#gran-turismo-5


Medlem
Gran Turismo 5 uppdateras i juletider

Spelet har ju givits bra siffror, det borde vara glasklart att det erbjuds denna sortens support. Unfortunately... that's not common today.


signatur

Jag respekterar din rätt till åsikt, men är den att förtrycka andra för saker som inte påverkar dig hindrar det inte mig från att försöka ändra eller kämpa emot den. With all due respect: Don't hurt people. <3

Medlem

Ett pc Gran Turismo 6! Det skulle varit det bästa! Skulle lätt """""""KÖPT"""""" det.


signatur

Linux is not user-friendly. It _is_ user-friendly. It is not ignorant-friendly and idiot-friendly

Medlem

Om dom släppte GT5 2.0 nyligen och sedan en patch på det så tror jag mer på trevliga tillägg till femman.

Har fantastiskt kul med GT5. Det vart helt oplanerat 5 timmar igår när jag satte igång.

Ständigt mer kul med bilspelen gjorde att jag beställde en ratt-grunka igår också. Höja det en nivå till.

Mer av i GT5?
Har kört A-licensgrejerna på beginner-delen än så länge, special events det mesta och något seasonal event.

Mer event och mer unika bandelar - tycker jag känner igen vissa segment som återkommer lite här och där.
Har inte provat bandesignern än - men kanske mer där också.

Mycket välgjort spel GT5 hursomhelst.

Medlem

Jag är avundsjuk på vad som finns i forsa 4 men som inte finns i gt5 så gärna lite av det typ motor ljud som inte låter som gräsklippare när man kör snabbt. Snabbare laddningstider skulle vara skönt med då det laddar en hel del mellan olika menyer och banor. Det önskar jag mig i jul klapp

Medlem

Jag skulle vilja ha verkliga kontroller av bilarna och att dem ska agera som på riktigt i situationer där dem inte gör det.
Koppling, gas och broms, när man kör med ratt, fungerar inte alltid som i verkligheten vilket är synd när spelet i övrigt håller mycket hög realism.

Sen vet jag inte riktigt vad dem har tänkt att utveckla i form av grafik då det inte finns särskilt mycket mer att kräma ur PS3:an. Vore fint med spelet till dator, går ju att koppla in g27 där med.


signatur

Corsair TX 850W PSU | Gigabyte GA-Z68X-UD3H-B3 | i5 2500K @3.40Ghz | 2x Corsair VengeanceLP DDR3 CL9 4GB @1600Mhz | MSI R6950 2GB TF III OC CFX

Medlem
Skrivet av andreashal91:

Ett pc Gran Turismo 6! Det skulle varit det bästa! Skulle lätt """""""KÖPT"""""" det.

Varför skulle de släppa det till PC?
Det är Sony som äger Polyphony och jag tvivlar på att de släpper en av sina stora spelserier till ett annat format.


signatur

////Mr.Waterboy
Frukta inte vapnet, frukta bossen som använder det.

Medlem
Skrivet av Mr.Waterboy:
Skrivet av andreashal91:

Ett pc Gran Turismo 6! Det skulle varit det bästa! Skulle lätt """""""KÖPT"""""" det.

Varför skulle de släppa det till PC?
Det är Sony som äger Polyphony och jag tvivlar på att de släpper en av sina stora spelserier till ett annat format.

Jag vet, jag vet... Men skulle ändå varit grymt! men just det! Det är så mycket pirater till pc... Det går ju inte att göra ett spel till pc då...

Jag spelar GT5 på Ps3... CFW is thaa shit!


signatur

Linux is not user-friendly. It _is_ user-friendly. It is not ignorant-friendly and idiot-friendly

Medlem

Någon tidigare nämnde laddningstiderna, instämmer.
Jag förstår laddtider när nya banor ska laddas in men enerverande att vänta på att menysidor ska laddas. Möjlighet att ladda in hela spelet på hårddisken skulle jag uppskatta om det kan få ner laddtider.

Bättre meny för flerspelsläget skulle jag uppskatta
Nya bilar kommer vi säkert få. Hoppas då på gatbilar och inte racerbilar som i första DLC.

Medlem

@LariosoDog Rattgrunkan kommer att ge dig ännu mer rolig tid. Spel som GT5 / Shift 2 och kanske Forza kräver ju att du har ratt för att få 100% glädje av spelet. du kommer säkert att upptäcka att bilarna i GT5 uppträder, på gott och ont, i princip som vad du kunde väntat dig av en riktig bil.


signatur

I came here to ruin your day. God sent me.

Medlem
Skrivet av azynkron:

@LariosoDog Rattgrunkan kommer att ge dig ännu mer rolig tid. Spel som GT5 / Shift 2 och kanske Forza kräver ju att du har ratt för att få 100% glädje av spelet. du kommer säkert att upptäcka att bilarna i GT5 uppträder, på gott och ont, i princip som vad du kunde väntat dig av en riktig bil.

Man hoppas att det fungerar med de viktigaste spelen. Lite undrande över vad en del sagt om lagg på S2U men det får ge sig - det är inte favorit hos mig ändå vad gäller loaner cars som man inte kan modda och är närmast okörbara. Som bil med nästan ingen luft i däcken typ.

Det som brister mest i GT5 är realistisk damage-hantering kan jag tycka. Vet inte om jag missat någon inställning där. Brukar försöka stänga av alla förenklingar jag kan hitta.

Dirt-serien är väldigt utvecklad där tycker jag både funktionsmässigt och visuellt.

Någon enstaka gång har jag kännt av smällar i GT5 med att behöva kompensera med rattrörelse för sumpad hjulinställning. Men borde varit bärgning av bilen egentligen efter den smällen.

Medlem
Skrivet av LariosoDog:
Skrivet av azynkron:

@LariosoDog Rattgrunkan kommer att ge dig ännu mer rolig tid. Spel som GT5 / Shift 2 och kanske Forza kräver ju att du har ratt för att få 100% glädje av spelet. du kommer säkert att upptäcka att bilarna i GT5 uppträder, på gott och ont, i princip som vad du kunde väntat dig av en riktig bil.

Man hoppas att det fungerar med de viktigaste spelen. Lite undrande över vad en del sagt om lagg på S2U men det får ge sig - det är inte favorit hos mig ändå vad gäller loaner cars som man inte kan modda och är närmast okörbara. Som bil med nästan ingen luft i däcken typ.

Det som brister mest i GT5 är realistisk damage-hantering kan jag tycka. Vet inte om jag missat någon inställning där. Brukar försöka stänga av alla förenklingar jag kan hitta.

Dirt-serien är väldigt utvecklad där tycker jag både funktionsmässigt och visuellt.

Någon enstaka gång har jag kännt av smällar i GT5 med att behöva kompensera med rattrörelse för sumpad hjulinställning. Men borde varit bärgning av bilen egentligen efter den smällen.

Ja det du nämner av skade fysiken så märker man inte av den alls i gt5. Man kan köra i 300 killometer i timmen in i en betong vägg men knappt en skråma ser man på bilen efter haha. Man undrar vad utvecklarna gjorde i alla dessa år som spelet var under utveckling???? Forsa 4 slängde dom ihop på ett år eller två år och kolla vad dom gjorde av det! Den där Kazunori Yamachi har jag börjat tvivla på efter detta spelet. Vad har dom anstälda gjort i alla dessa år framför sina datorer? Spelat wow??

Medlem

Det finns ganska rejäl skadehantering på bilarna i GT5 om man bara slår på det i inställningarna. Det funkade online redan vid släpp och nu har jag för mig att man kan slå på det i någon inställning i vanliga race också.

Men skador på bilarna blir det iaf!

1
Skriv svar