Sony slopar 5 spels policyn på PSN spel.

Medlem
Sony slopar 5 spels policyn på PSN spel.

Nu slopar Sony att man kan få dela med sig av PSN spel mellan 5 olika konsoler, istället blir det mellan två st.

Stulet ifrån 8-bitzombie.com

Länk: http://8-bitzombie.com/2011/11/no-mas-%e2%80%98game-sharing%e...

As you may remember, and if we remind hereThe PS Blog has announced that due to changes in policy to use the PlayStation Network, there would be no "Game Sharing" enabled five consoles, and instead, only two consoles can share content.

Well the day has come, to check the PS Blog former article announcing this change, we note that there is an * update * which states that the maintenance would be November 17, after which the new policy would take effect.

How does this work? According to Karen's comments on the PS Blog Spearrin any content purchased and shared among five consoles before maintenance will continue to operate unchanged. While the first two consoles recently purchased access to content after maintenance, will become activated the two consoles.

Although we can change the order of your active console via "Account Management" in your XMB, or via a PC on this website


signatur

Wasted.White.Boys

Medlem

Surt...världen blir snålare och snålare :S

Men men, om jag tolkat det rätt så innebär det fortfarande att jag har möjlighet att använda spelet på fler än två konsoler fast det kan endast vara aktiverat på två stycken åt gången?


signatur

PSN: LupX - Got tea-bagged by me? Just following RoE for digital warfare

Medlem

tycker det är bra att man ens kan göra det överhuvudtaget !

perfekt när man köper nått co-op spel

Medlem

Jag klagar inte! Men om vi nu "säger" att du har puntat sönder 2 konsoler tror jag inte supporten är såpass girig som Fawking Itunes är! såfall äre ju sorgligt!

Medlem
Skrivet av Haeken:

Jag klagar inte! Men om vi nu "säger" att du har puntat sönder 2 konsoler tror jag inte supporten är såpass girig som Fawking Itunes är! såfall äre ju sorgligt!

Har hört att det bara är att kontakta supporten så återställer dem spelen. Då är det bara att ladda ner det två gånger till om man så vill. Men då kommer det ju inte fungera på de tidigare konsollerna, såklart.

Medlem
Skrivet av Haeken:

Jag klagar inte! Men om vi nu "säger" att du har puntat sönder 2 konsoler tror jag inte supporten är såpass girig som Fawking Itunes är! såfall äre ju sorgligt!

Du kan ju bara deaktivera enheten som är trasig. Problem solved.

Medlem

Så kan det vara när man handlar från ett företag som har monopol. De styr och ställer som de vill.


signatur

Att spela elektroniska spel är inte en mänsklig rättighet.

1
Skriv svar