Skyrim,Batman,LA Noire,SWTOR - game overload!

Testpilot
Skyrim,Batman,LA Noire,SWTOR - game overload!

Sen sist har spelen haglat in.

Skyrim kom såg och segrade , lirat som en galning - det är sjukt kul och med min nya skärm var det underbart snyggt.
Synd nog gav min nya fina skärm upp andan slutet av förra veckan, nåt med elektroniken började krångla , lirade skyrim och så plötsligt märkte man att en 5cm bred rand på skärmen hade en annan nyans av vit färg , efter en stund blev det värre och sen pajade kontrast och allt möjligt så det blev ospelbart.
Nu sitter jag o väntar på returlappar för att kunna skicka tillbaka den på garanti.

Jaja fram med gamla bettan 22" och igång med spelandet , tweakade o donade med skyrim till ögonen blödde , fixade med 4Gb patchen för annars gick det fasen inte att spela utan crasher till desktop.
Sen lade man till lite mods så nu är man helt inne i mod-världen.

Samtidigt med Skyrim kom LA Noire - installerat och klart men det var ingen ide' bara att avinstallera för att spara plats på SSD disken och spela Noire senare , kanske under julen om jag får tråkigt?

Sen blev det fredag och då kom Batman i brevlådan , installerade spelet och spelade 2 minuter innan det var dags att stänga av för jag hade fått betanyckel till: THE OLD REPUBLIC!

Yay! , megainstallera Old Republic och all speltid i helgen gick till o lira betaserverstresstest , bestämde mig för att lira klasser jag med stor sannolikhet inte kommer spela i skarpa versionen så först skapade jag en: Trooper!

Det var jäkla kul faktiskt , riktigt engagerande story i spelet som gjorde att det var kul , dock lite fattigt med info om hur saker fungerade för en nybörjare + lite småbuggar.
O sen , grafikmotorn - vilket gammalt aber! - man kände verkligen hur gammalt det var , kändes lite trist även om hela grafikstilen är rätt coolt stylad så märkte man att det var en gammal motor , vatten såg rätt sunkigt ut tex.

Fördelen med det är dock att man kan maxa allt och ha en hur mjuk framerate som helst , de enda nedslöningar som sker är serverlagg vilket man också märkte nästan 0 av vilket var ruskigt imponerande med tanke på de konstiga saker man råkat ut för då man lirat WOW då servrarna varit överlastade.

Efter kört ett antal timmar och på lördagen väntat i en fet kö på 1 timme och direkt efter det få en total reboot av burken så gav jag upp min fina trooper och startade en Jedi Knight på en annan server med kortare kö , körde den till lvl10 innan jag gav upp spelandet på söndag middag.
Skillnaderna mellan Jedi och Trooper var rätt stora - som trooper var uppdragen lättare och miljöerna betydligt bättre byggda med mindre spring medan uppdragen var rörigare och det var rätt svårt att komma igång med dem.
Som Jedi var uppdragen betydligt mer strömlinjeformade men en del var skitsvåra för en n00b , mycket spring blev det också vilket var rätt trist.

Slutsats: Jepp det kommer o bli toppspel av detta om fortsättningen efter lvl10 ser likadan ut , fördelen är också att soloplay är roligt och man kan helt skita i multi vilket jag gillar.

20 December kommer jag att vara online och skapa min Imperial Agent

Ok nu i veckan skall det fortsättas med Skyrim , och kanske nån vända med Batman också men känns lite scizofrent att byta mellan spelen , men Skyrim är ju ett spel som typ ALDRIG tar slut så man måste nog.

Skyrim är mitt första elder scrolls lir som jag verkligen spelat , lirade de första daggerfall tror jag det hette men tyckte hela stuket sög med 1st person och skills o hela skiten , jag tror Neverwinter nights var top notch då , eller kanske Baldurs Gate liren som man såklart lirat fram o baklänges, det var iallafall inget jag saknade.

Sen testade jag faktiskt Oblivion men fastnade aldrig för det , kändes trögt på nåt vis och sen gav jag det aldrig nån mer chans. Jag var väl fast i WOW träsket då eller nåt annat lir lockade mera.

Är grymt imponerad av världens storlek i Skyrim , det är sjukt stort och en ny dungeon bakom varje hörn att utforska och plundra ... tur man är rätt galen o plundrar hårt - köpte nyss en mansion i en av de större städerna o skiten kostade 25000 + ca 3000 i inredningskostnad.
Jeez tur man sparat på sig lite guld i kistan att spendera , ska lira mer i veckan medan jag trånar efter en lagad/retur av min uberskärm!

#blogg

Medlem
Skyrim,Batman,LA Noire,SWTOR - game overload!

Om det blir för mycket spel kan det vara jobbigt. Speciellt om det gäller multiplayerspel. Som BF3 nu, har ju ingen tid till annat. Har en massa spel på hög.

Medlem

Kan du ge en förvirrad själ lite guidning i vilka skyrim-moddar man bör skaffa?

Har nationella prov i matematik D nästa vecka så Skyrim har fått läggas på hyllan i fördel för matteboken, men när jag kommer tillbaka har jag tänkt mig ladda upp med några moddar o köra sönder

Jag lutar åt:
4GB Ram-modden
Enhanced Night Sky
Realistic Blood
Realistic Water

Några fler man bör ha?


signatur

Imperator

Medlem

Känner inget behov av att spela allt som släpps på en gång. Vänta något år när det blir speltorka <3


signatur

Don't tell me i got no life, im a gamer, i got millions.

Testpilot

Javisst:
4Gb modden är ett måste.
Enhanced night sky
Realistic Blood
Realistic Water
Armor improvement
Better Gold
Clothes Improvement
Detailed bodies
Detailed Faces
Glowing Ore veins
Hires_road signs
No more blocky faces
Realistic Rain ripples
Realistic Smoke and embers
Tree LOD's with shadows

o såklart:

Nude females

Alla dessa förbättrar kvaliteten lite , särskilt regn & water samt vägskyltar och glowing ore är ruskigt bra.
Nude females bara för man är lite dirty!

Medlem

Hoppla! Det låter som att du haft en sömnlös helg... Du kanske inte bara ska ordna en ny skärm, utan en till dator, så att du kan spela Skyrim och Batman mm parallellt?


signatur

Last one to heaven is a loser!

Testpilot

Skulle behöva 3 datorer och klona mig själv - haha! men det e gött att ha lite spel i reserv till senare.

Medlem

Tack för tipsen! skall ta o tanka ner alla moddarna i listan förutom Nude Females dock. Vill jag se nakna brudar spelar jag inte Skyrim


signatur

Imperator

Testpilot

haha japp nude females modden är rätt harmlös , syns endast om tjejen är utan rustning el man tar av den.

Älskade bethesdas Todd howard's svar på twitt frågan, "Why cant the player kill children" och "How come there isnt any nudity in the elder scrolls games anymore? In Daggerfall the character could be nude!"

Svaret: "first off, that mentality is kind of disturbing, second, i am counting on modders to take care of that! They always do!".


signatur

"Satire is meant to ridicule power. If you are laughing at people who are hurting, it's not satire, it's bullying." - Terry Pratchett

1
Skriv svar