Ingen mineraljakt i Mass Effect 3?

Medlem
Skrivet av Sapiens:

Intressant "evolution" av gameplay den här spelserien har haft...
1:an Exploration and shit, kanske inte var det roligaste men hade stor potential att utvecklas till något intressant.
2:an Eh... derp förbättra saker låter jobbigt här är ett crappy minigame istället.
3:an Meh orkar inte vill bara göra Gears of War ju!

Haha, ungefär så.

Medlem
Skrivet av Herk:
Skrivet av ScarFace:
Skrivet av Sapiens:

Intressant "evolution" av gameplay den här spelserien har haft...
1:an Exploration and shit, kanske inte var det roligaste men hade stor potential att utvecklas till något intressant.
2:an Eh... derp förbättra saker låter jobbigt här är ett crappy minigame istället.
3:an Meh orkar inte vill bara göra Gears of War ju!

Håller med. Bara för att det hade stora brister behöver man inte vara lat och ta bort det helt.

Man kunde tex involverat det i quests, samla (På riktigt, inte på en karta som i 2an) på dig dessa mineralerna så kan du förbättra något i din arsenal eller kanske skapa en artifakt som låser upp en uråldrig hemlighet. Gör det intressant.

Tom tog bort alla olika planeter för att dom inte orkade göra dom intressanta. Dom tog bort story för att dom inte orkade leva upp till Sovereign. Tom tar bort allt för att dom inte orkar förbättra. Snabba pengar går före.

Denna nyhet kan tyckas positiv vid första anblick, men den är så långt ifrån det man kan komma.

En bild säger mer än tusen ord.

http://i44.tinypic.com/hvcl8w.png

Jag gillade tvåan mycket mer än ettan, än fast ettan var riktigt bra.

Okej, trevligt. Ser inte vad det har med saken att göra dock.


signatur

"Publiken undanbedes från att kasta in bilder på knasiga katter, som kan distrahera spelarna."
- noaxark

Medlem

Jag hör en röst säga "Not enough minerals." när jag läser det här... lökigt...
Skönt att det är väck! Hade inget värst emot det i 2an, men bättre utan om det inte kan bli bättre än så.

Medlem

Tack Herregud for det, mina ogon borjade bloda lite smatt varje gang jag behovde samla mineraler...

Medlem
Skrivet av JamesBond:
Skrivet av PcKaffe:

Nej, det finns inga "godbitar" i flerspelardelen. ALLS.
Förstår inte för allt i världen varför de ska hammra på en jävla multiplayerkomponent på en av de bästa singleplayerserierna som går just nu.

Har du ens testat dess coop läge? Testade de på gamex och säger bara en sak, de är lätt en av de bästa coop spelen på länge. Så varför ska man inte lägga till en Multiplayerdel på en av de bästa sinleplayerspelen när de är som gjort för coop från allra första början.

Nej och det kommer jag inte göra. Och även om jag skulle vilja så kan jag inte eftersom jag spelat serien på 360, som kräver LIVE för att spela online. Något jag blankt vägrar betala för. Visst kan jag skaffa det till PS3 eller PC, men då förlorar jag min karaktär.

Jag tycker att de kunde fortsatt utveckla singleplayer istället. Blir fan precis som med Assassins Creed.


signatur

// Bacon <3

Medlem
Skrivet av ScarFace:

Håller med. Bara för att det hade stora brister behöver man inte vara lat och ta bort det helt.

Man kunde tex involverat det i quests, samla (På riktigt, inte på en karta som i 2an) på dig dessa mineralerna så kan du förbättra något i din arsenal eller kanske skapa en artifakt som låser upp en uråldrig hemlighet. Gör det intressant.

Tom tog bort alla olika planeter för att dom inte orkade göra dom intressanta. Dom tog bort story för att dom inte orkade leva upp till Sovereign. Tom tar bort allt för att dom inte orkar förbättra. Snabba pengar går före.

Denna nyhet kan tyckas positiv vid första anblick, men den är så långt ifrån det man kan komma.

En bild säger mer än tusen ord.

http://i44.tinypic.com/hvcl8w.png

Äntligen någon som fattar. <3


signatur

Besök Patch Is Online för väldigt svala spelrecensioner.

Medlem

Enda anledningen till att jag gjorde det var för att man var tvungen. Skönt att man slipper det. Synd bara att man kanske inte kommer att få hitta gömda kolonier.


signatur

////Mr.Waterboy
Frukta inte vapnet, frukta bossen som använder det.

Medlem

Varför gjorde de inte spelet klart innan de släppte det? 1an var ju rätt coolt, 2an meh och 3an lär väl bli moh. Kunde ju lika gärna gjort 1an "klar" istället för detta skit.


signatur

Move.L #beef, $4
Om du läser detta, har jag aptråkigt på jobbet -- och andra sidan, verkar du ha det också, ska vi ligga med varandra?

Medlem

Tycker det är lite synd faktiskt, men det passar in väl i storyn. Man hade ju faktiskt inte haft tid om situationen var på riktigt. Att samla mineraler var mycket roligare i 1:an än 2:an. Tycker jag i alla fall. Var alltid kul att landa på olika planeter med olika klimat.


signatur

”Halvt nerdödad.”

Inaktiv
Skrivet av Boomer:
Skrivet av ScarFace:

Håller med. Bara för att det hade stora brister behöver man inte vara lat och ta bort det helt.

Man kunde tex involverat det i quests, samla (På riktigt, inte på en karta som i 2an) på dig dessa mineralerna så kan du förbättra något i din arsenal eller kanske skapa en artifakt som låser upp en uråldrig hemlighet. Gör det intressant.

Tom tog bort alla olika planeter för att dom inte orkade göra dom intressanta. Dom tog bort story för att dom inte orkade leva upp till Sovereign. Tom tar bort allt för att dom inte orkar förbättra. Snabba pengar går före.

Denna nyhet kan tyckas positiv vid första anblick, men den är så långt ifrån det man kan komma.

En bild säger mer än tusen ord.

http://i44.tinypic.com/hvcl8w.png

Äntligen någon som fattar. <3

instämmer totalt.
Likt de "ökända" hissarna så tog Bioware den lata vägen och löste problemet med något som var ännu mer ointressant (överanimerade laddningssekvenser) Det fanns ju mängder av potential där.

Likaså med rovern, ett problem var ju att miljöerna var så förbannat dryga att ta sig runt på. fixa det istället för att plocka bort det helt. *suck*

Inaktiv
Skrivet av uberpwnage2.0:
Skrivet av Aquilalore:
Skrivet av uberpwnage2.0:
Skrivet av Aquilalore:

Thank god.
Orkade ändå inte spela igenom 2an, hatar när de ska göra trilogier med innehåll till 1 spel.

Vad snackar du om nu om jag får fråga?

Spontant glad över att det kanske är borttaget..
Sen kom jag på att jag ändå inte orkade spela igenom det andra spelet i serien.

För att hålla mig till ämnet så vill jag minnas att de uttryckte något sånt här inför ME2 också.. att utforska planeterna skulle bort för att göra spelet mer underhållande. Bra att de lyssnar på kritik men det gick käpprätt åt fel håll vill jag påstå.

Vad jag var nyfiken på var "hatar när de ska göra trilogier med innehåll till 1 spel." Det där jag inte riktigt fattar. Har det gjort tre spel som borde varit ett?

Mja... jag har svårt att tänka mig att trean skulle bli bättre än tvåan av det som man har sett. Med ME3 så är vi uppe i tre spel.. och ja, jag anser att tvåan inte hade någon story alls förutom vad som redan har hänt i ettan.
Man har iofs blivit förvånad förut.

Medlem

Bioware vi snackar om så är någon förvånad? Deras filosofi är ju att ta bort och ta bort tills du har ett Gears of War med lättare RPG inslag

Medlem

YaY!!! va bra.
Det var bara jobbigt att leta mineraler i 1:an och 2:an (speciellt i 2:an)

Fast dom borde ha med något liknande men ett annat system

Skitsamma ändå, ME-serien suger ändå så. Den ABSOLUT sämsta serien nånsin. Körde klart 1:an och 2:an men kanske nångång då och då kom det lite kulig-heter men inget spel för mig direkt.

Medlem

Inge mer "Probing Uranus!" "Really, Commander? -.-"

Medlem
Skrivet av LoyalCrystalean:

Skitsamma ändå, ME-serien suger ändå så. Den ABSOLUT sämsta serien nånsin. Körde klart 1:an och 2:an men kanske nångång då och då kom det lite kulig-heter men inget spel för mig direkt.

Nu måste du väll trolla

Medlem

Skönt, det blev jäkligt tjatigt i ME2 efter ett litet tag


signatur

Game long and prosper

Skrivet av Ytje:
Skrivet av LoyalCrystalean:

Skitsamma ändå, ME-serien suger ändå så. Den ABSOLUT sämsta serien nånsin. Körde klart 1:an och 2:an men kanske nångång då och då kom det lite kulig-heter men inget spel för mig direkt.

Nu måste du väll trolla

Jag behöver inte trolla om sanningen.

12
Skriv svar