Pc- och 360-Skyrim storpatchas i morgon

Robot
Pc- och 360-Skyrim storpatchas i morgon

Äntligen kommer den efterlängtade patchen som ska råda bot på de jobbigaste buggarna i Skyrim. PS3-versionen uppdaterades igår och i morgon planerar Bethesda att släppa patchen för pc och Xbox 360.

#bethesda, #the-elder-scrolls-v-skyrim


Medlem
Pc- och 360-Skyrim storpatchas i morgon

"Fixed rare issue where dragons would not attack"

Varannan gång är inte "rare" Bethesda. Get your shit together.

Medlem

Skulle gärna se att de fixar till quests så de poppar upp då de skall.
Själv kan jag inte ta mig vidare i bl a companions questline ( för att få deras achievments), Kolath ger mig inte " Bloods honour ),trots att jag gjort det Aela the Huntress bad mig göra.
Finns andra exempel med.

Medlem

Innebär detta att man kan man använda musen i menyerna nu eller är det fixat sedan länge?

Medlem

När de säger att drakar inte attackerar, menar de drakar som hovrar i luften i 10 minuter sen flyger iväg?
I så fall har 1/12 gjort det för mig.

Läste inget om att dom fixar mina kraschar som händer hela tiden, orkar knappt starta spelet längre även om jag spammar quicksave.
Ångrar nästan lite att jag köpte det på steam, skulle kanske hållt kvar i piratkopian ett tag till...

Medlem

Men men men ... betyder det att jag fortfarande kommer höra "showowowhsohoho" överallt jag går, varje gång jag laddar ett spel för att elemental fury-ljudet har fastnat? De skulle ju fixa det!

Edit: Vad vore världen utan dessa underbara människor som gör jobbet själva?

http://www.skyrimnexus.com/downloads/file.php?id=456

Medlem

Varför måste drakarna attackera hela tiden då? Kan de inte ta en fredlig flygtur lite då och då?

Medlem

haha har fan haft alla ''rare'' problemen rätt ofta x)

Medlem

Kallar dom/ni detta för storpatch..?

Medlem
Skrivet av cyberzaikoo:

haha har fan haft alla ''rare'' problemen rätt ofta x)

Kanske ett tecken på att du spelar lite för mycket?

Medlem

hmm om man kollar buglistan på skyrim wiki så fixar detta ungefär 10% av alla problem xD enda problemet jag haft dock är fryst spel vid laddning och drakar som kraschlandar under terrängen =_=


signatur

always use the nubs for cover

Medlem

var det allt? Fixade inte något av mina problem.

Medlem
Skrivet av cyberzaikoo:

haha har fan haft alla ''rare'' problemen rätt ofta x)

Samma här! Lallar jämt runt med pilar i mig och ser ut som någon wannabe-igelkott..

Inaktiv

Detta var verkligen en liten patch. Jag hade ju väntat mig riktiga buggfixar. De där "rare issue" händer ju för övrigt riktigt ofta.

Har alla som arbetar med skyrim semster eller?

Medlem
Skrivet av Wartex:

Varför måste drakarna attackera hela tiden då? Kan de inte ta en fredlig flygtur lite då och då?

Det skumma är ju att man kan stå och mata fireballs utan att de reagerar, fick ner en drake till under halva hälsan innan han bestämde sig för att flyga iväg:)

Medlem

Klart intressant vilka problem folk haft... själv har jag bara haft ett störande problem och det är i main questline när man skulle snacka med Esbern bakom en dörr och man hör inget. Fixades genom att packa upp en av filerna och låta innehållet vara uppackat, då funkade resten hur bra som helst. Har haft lite småkrascher då och då men detta fixades med 2G-patchen så att Skyrim kunde använda mer än 2GB minne (varför envisas spelföretagen med att inte använda 64bit-binaries?). Småsaker har sedan varit att vissa karaktärer glider på marken, att vissa går igenom dörrar osv, men inget som har stört spelandet eller quests.

Annars har jag inte upplevt några större buggar, inga drakar som kraschar, far igenom marken eller vägrar släppa ifrån sig sina själar eller så. Tyckte Skyrim var ovanligt stabilt jämfört med hur Oblivion var när det begav sig, och då har jag nu spenderat åtskilliga timmar i Skyrim, kört igenom questlinen tre gånger och gjort flera hundra quests.

Det jag mest vill är att de återaktiverar sitt Ultraläge så att man får finare grafik, nu får man manuellt modda för att trycka upp det visuella ett snäpp till :).

Medlem

själv upplever jag också att mina shouts vägrar aktiveras rätt ofta, sitter å trycker som fan men inget händer =_= 360


signatur

always use the nubs for cover

Medlem

Var det allt? svagt tycker jag

Medlem

"Fixed occasional issue where a guest would arrive to the player’s wedding dead"

Älskar Bethesda för deras skumma buggar!

Medlem

Alltså... jag har fasen inte upplevt något av de där som står här. Döda gäster, Drakar som inte släpper ifrån sig själen, drakar som inte slåss, crasher, m.m... inget av det har jag sett.

Det enda som hände en drake en gång var när han landade med halva livet kvar och plötsligt föll ihop och stendog... men det är också det enda i drakbugg jag sett.

Skrivet av Redstar:

Innebär detta att man kan man använda musen i menyerna nu eller är det fixat sedan länge?

Det har man väl kunnat hela tiden?


signatur

GPU: RTX 3080
CPU: i7 13700k, 3.4GHz (OC 4,9GHz)
RAM: 64GB, DDR5
MB: Z790-F
OS: Windows 11.

Medlem

Jag har inte upplevt någon av dessa buggar (ännu) men innebär detta också att man inte kan använda LAA-patchen? Jag tyckte jag läste det någonstans? I så fall tror jag jag fortsätter och kör opatchat ett tag till för LAA har verkligen hjälpt mig med prestandan.

Medlem

"Storpatchas" är väl att ta i kanske.

Nämns inget om krashbuggarna på PC relaterade till minnesallokeringen (tror jag det är iaf.). Lite stört om man ska behöva köra med mods för en såpass vanlig bugg.

Medlem

Inte direkt vad jag kallar storpatchas, men ett bra steg på vägen.
Har själv inte lidit av några problem med Skyrim.


signatur

// Bacon <3

Inaktiv

Inga prestanda fixar.....?

Själv krashar jag aldrig vilket många gör men har prestanda problem som gör att jag får spela spelet på ful grafik.

Trodde denna patchen verkligen skulle ta tag i alla problem.

Lägger nog spelet på hyllan nu tills man kan patcha sönder det. Kan inte njuta av det som det är nu.

Medlem

Ser mer ut som en day one patch utifrån denna beskrivning. Kanske bara är jag...

Har det till Xbox 360 och har råkat ut för både buggar och lagg, men annars har det varit problemfritt för mig.

Medlem

fan jag som fick massa ctd´s från förra patchen. hoppas det löser sig nu då. till pc.

Medlem
Skrivet av jonne_man:

Inga prestanda fixar.....?

Själv krashar jag aldrig vilket många gör men har prestanda problem som gör att jag får spela spelet på ful grafik.

Trodde denna patchen verkligen skulle ta tag i alla problem.

Lägger nog spelet på hyllan nu tills man kan patcha sönder det. Kan inte njuta av det som det är nu.

Mer eller mindre samma problem här, vet inte om det är för att dom körde så hårt fokuserade på konsoler och därför dx9 att det helt enkelt är skitoptimerat för pc.

Ja jag vet att många av er inte har några problem men många av oss har också problem med just detta, spelar ingen roll för mig vare sig jag spelar på low eller ultra, det är ca samma fps med 3-5 skillnad högst och samtidigt så kan jag gå och lira BF3 på ultra utan några problem alls.

Många skyller detta på att shadows renderas utav cpu men att ändra shadows som sagt har knappt gjort någon skillnad heller, plus att om man tittar på gpu&cpu usage så stiger min och många andras knappt över 60% eller mindre och ändå får dom låg fps.

Så det var mitt stora önskemål angående denna patch.. att fixa prestandan/optimeringen utav spelet för pc men jag anar att det kommer antingen inte kunna fixas för att det är en uppdaterad version av deras gamla engine(ja dom har sagt att den är helt ny, men please) som är ärligt talat blää.

/rant

Medlem

Storpatchas vetefan om jag skulle kalla det, mittimellanpatchas kanske?

Medlem

Mm mina problem är med Questen och vad det ser ut här så verkar patchen inte fixa något av det :S

123
Skriv svar