Payday: The Heist

Medlem

Det här spelet verkar vara riktigt kul om man sitter med fyra kompisar över skype, annars står jag nog över


signatur

Game long and prosper

Medlem
Skrivet av Mats Nylund:

Haha, 13:37, verkligen? Det var faktiskt Tompa som laddade upp :).

Jag kan iofs tänka mig att det kan vara värt pengarna, SÅ dåligt är det inte. Men för mig så kombinerades bara den sladdriga styrningen, den menlösa grafiken, och enformigheten till en tämligen undermålig helhet.

Grafiken är subjektiv så kan inte säga så mycket om det (dock duger den utmärkt enligt mig).

Sladdring styrning? hmmm, Funkar hår-fint med både sidewinder mus och G9X mus... tror du antingen måste fixa dina inställningar eller så är det dax för en ny mus.

Min åsikt är att detta är det roligaste FPS co-op jag lirat de senaste åren. Visst, finns vissa buggar men att springa längst Heat-Street med ett hyffsat kompetent gäng är en riktig upplevelse. Angående att det tar tid att unlocka vapen... verkar som de flesta normal spelare klarar det på under 1 timme (edit, att få ett nytt vapen, inte alla naturligtvis!), men det kanske har med den "sladdriga" styrningen du upplever.

Medlem

Testade demot, hade höga förhoppningar.. men nope, det föll platt. Osmart utav utvecklarna (Bo och grabbarna) att släppa det så nära in på småtitlar som Battlefield 3, Uncharted 3, Skyrim, AC: Revelations... strategiskt dåligt val.


signatur

"High life on low budget"

Medlem

Jag var skeptisk men det här låter ju kul. Jag går igång på "Då är det bara vansinnesrusning mot flyktvägen som gäller. Du har aldrig tid att tänka efter i Payday, snabba beslut och ännu snabbare avtryckarfinger är det som gäller om ni ska få med er bytet till utgången."

Det är roligt när det är kaos, smäller överallt och är bråttom


signatur

Har jag drabbats av PMA? Positiv Mental Attityd.

Medlem
Skrivet av Faith101:
Skrivet av Mats Nylund:

Haha, 13:37, verkligen? Det var faktiskt Tompa som laddade upp :).

Jag kan iofs tänka mig att det kan vara värt pengarna, SÅ dåligt är det inte. Men för mig så kombinerades bara den sladdriga styrningen, den menlösa grafiken, och enformigheten till en tämligen undermålig helhet.

Grafiken är subjektiv så kan inte säga så mycket om det (dock duger den utmärkt enligt mig).

Sladdring styrning? hmmm, Funkar hår-fint med både sidewinder mus och G9X mus... tror du antingen måste fixa dina inställningar eller så är det dax för en ny mus.

Min åsikt är att detta är det roligaste FPS co-op jag lirat de senaste åren. Visst, finns vissa buggar men att springa längst Heat-Street med ett hyffsat kompetent gäng är en riktig upplevelse. Angående att det tar tid att unlocka vapen... verkar som de flesta normal spelare klarar det på under 1 timme (edit, att få ett nytt vapen, inte alla naturligtvis!), men det kanske har med den "sladdriga" styrningen du upplever.

Håller fullständigt med här, jag har absolut inga som hellst problem med siktet och jag andvänder en Logitech G9. Däremot är det de första spelet där jag andvänder den lägsta dpi:n i för första gången (kan alternera mellan 200-3200dpi). Jag kör på 200 dpi. Det är å andra sidan mest för att jag brukar köra med sniper vapnet M308 och gör för det mesta headshots.

Däremot kanske det då är problem med ej ställbara möss. Alla Unlocks och Challenge är ju bara bra, vilket får en att vilja spela spelet om och om igen.

Det som är roligt här är att utvecklarna lyssnar på vad folk vill ha för ändringar och förslag och däremed är lyhörda och arbetar kontinuerligt med patcher. Fast jag tycker att de skall släppa 6 nya heist och fler vapen och unlocks, challenges istället för att lägga för mycket tid att patcha. Positiva är kanske att patchningen kan avhjälpa nästa DLC.

Ex. En störande bugg är att ibland kan en fiende som benämns "Shield" skjuta igenom vägar liksom att fiender kan dyka upp genom att gå igenom väggar.

Cee
Medlem

2/5 är på tok för lite i min mening. Det är inte årets spel men man kan ha mycket kul med det tillsammans med några kompisar på Skype. Bara priset i sig gör det till ett bra köp.

Medlem

Jag har bara lirat i 2 timmar, men jag skulle redan nu ge det iallafall 3 av 5.


signatur

Redigerat 2010-05-23 13:37 av dig

12
Skriv svar