En Final Fantasy 7-nyversion skulle kunna förändra allt

Robot
En Final Fantasy 7-nyversion skulle kunna förändra allt

Ja, åtminstone ta bort vissa moment och system och lägga till andra. Det säger Yoshinori.

#final-fantasy-vii, #crisis-core-final-fantasy-vii


Medlem
En Final Fantasy 7-nyversion skulle kunna förändra allt

Mitt bästa tips är att inte ge ut det på nytt, låt det gamla vara, även om det var ett fantastiskt! spel på sin tid.


signatur

Styret upp och däcken ner

Medlem

Gör ett nytt spel med samma atmosfär, måhända i samma värld, men att kladda sönder tidigare mästerverk har ju bevisats gång på gång att det enbart kan bli sämre. Det är svårt att mäta sig med nostalgi.

Medlem

Nej för fan inte göra om något, hotta bara upp det till PS3an. Det gamla spelsystemet var och är fortfarande kungligt och inte lika rörigt som alla nya FF-spel.


signatur

AP201 | B650M | 7800X3D | 32GB | RTX 3090
G613 | G502 X | PRO X | G3223Q | PG279Q
OLED55C9 | PS5 | Switch

SvenskaDiablo Discord

Medlem

Hade inte varit dumt att kunna få välja ingame att skippa knights of the round sekvensen och även andra kortfilms materior, blir lite väl tjatigt efter några genomspelningar och boss fighter.

Medlem

Jag skulle vilja se en upp piffad version grafikmässigt utan några ändringar alls förutom det jag nyss nämnde, det vore ganska awesome eller kanske bara en hd version av spelet... lé dreaming 8-)

Medlem

Det är nog inte bara stridssystemet han vill pilla på. Vad skulle hända med spelet om det blev full 3d och fri kamera som FF13? Tror de är lite rädda för det gamla kontroll-sättet.

En sak som vore väldigt fint är ju om de hade kunnat slänga in allt på slutet som tydligen fick skäras pga tidsbrist förra gången.


signatur

//Schmoo

Medlem

kill your darlings!


signatur

Discogs: joary639
Twitter: joary639
Backloggery: joary639

Medlem

Jo lite tveksam till att göra en ny version av FF7, så mycket kan gå fel, även fast jag skulle vilja ha en remake.

Det bästa skulle nog vara om dom gjorde ett spel om dom 2 åren mellan FF7 och Advent Children eller om dom fortsätter efter Advent Children.

Hur som helst vill jag se mer av FF7 världen men i JRPG style och inte ett Action spel.

Medlem

Vet man att det är FFVII som ska göras om och inte DQVII då?

Medlem

Personligen tror jag det skulle räcka med att bara göra så att PS1 versionen skulle se ut som PC versionen

Bara gör om figurerna, striderna samt menyer så att dom ser lite bättre ut i HD upplösningar. Det andra är bra nog som det är

Medlem
Skrivet av Saarela81:

Personligen tror jag det skulle räcka med att bara göra så att PS1 versionen skulle se ut som PC versionen

Bara gör om figurerna, striderna samt menyer så att dom ser lite bättre ut i HD upplösningar. Det andra är bra nog som det är

Bakgrunderna behöver piffas upp en hel del. Dom är samma på pc och ps1


signatur

Discogs: joary639
Twitter: joary639
Backloggery: joary639

Medlem

Släpper man en exakt kopia med upp-piffad grafik kommer hälften av spelarna gnälla på att det är samma spel.
Ändrar man saker så kommer andra hälften gnälla på att man ändrat spelet.
Det är bättre att inte släppa det alls för gamers är fan den gnälligaste målgruppen som finns (de slår fan t om Pampers målgrupp).

Medlem
Skrivet av Richter:

Hade inte varit dumt att kunna få välja ingame att skippa knights of the round sekvensen och även andra kortfilms materior, blir lite väl tjatigt efter några genomspelningar och boss fighter.

+1

Indeed. W-Summon med KOTR och mime på de övriga spelarna så kunde man åka iväg till macken o köpa korv o komma tillbaka innan alla sekvenser var klara..


signatur

Webbutvecklare, Egmont Tidskrifter AB

Medlem

Gör fan inte om någonting om ni gör remake, ni har fallerat från gamla ff6-7-9 eran som var godlike bra till dagens skräp, så inget nyskapande! Ge mig ff7 med upphottad grafik, exakt samma på alla vis förutom grafik å ljud. KTHX!

alk
Medlem

Finns en ganska enkel lösning till hans problem. Skapa en 100% remake till next gen konsoller, sedan använd existerande motor och värld till att skapa FFVII-2.
2 flugor i en smäll och SE mjölkar vidare på sin största kassako. Alternativt kan dom ju bara använda 13's motor ifall dom vill snåla eller spara på tid, folk skulle köpa ändå.

Moderator | Testpilot

Bara jag som tycker FF7 är skit?


signatur

Testpilot & Twitter
Personbeskrivning: "Han är stygg över alla gränser" - Gustav Höglund
Personbeskrivning 2: "Man kan lita på uber" - Joakim Bennet
Det råder lite tvivel ovan, men jag luktar gott i alla fall.

Medlem
Skrivet av uberpwnage2.0:

Bara jag som tycker FF7 är skit?

Nej det är nog flera som tycker det, men de känner nog inte behovet av att kasta ur sig det helt i onödan i en diskussion där fansen diskuterar.

Medlem

Snyggare grafik och möjligen en funktion att slippa se summons om och om igen, som någon sa tidigare (syftar framförallt på knights of round).
Har för mig att det fanns lite motsägelser i storyn men det var lite utav charmen.
Jag tror även att om det skulle komma en re-make så hade folk köpt oavsett betyg, visst kostar det företagen pengar men story mm. finns ju redan där så det tjänar dom säkert in snabbt!

Vad med spelet tkr du e skit?

Skrivet av uberpwnage2.0:

Bara jag som tycker FF7 är skit?

Min sambo vägrade spela det eftersom händerna är fyrkantiga. Finns säkert fler än en anledning att inte spela det.


signatur

~QX6700@3600Mhz~ASUS-Commando@FSB300~Corsair8500C5D@950Mhz 4-4-4-12-2T~xFx8800GTX~Cooltek600CT~

Medlem

Jag tror det skulle bli lite skrik om dom spela in all dialog. Hur lät cloud och barret för dig? Tyvärr har väl inte ff varit svinbra på just den här biten.. så det skulle kunna paja en eventuell remake. Men för min del får dom gärna göra den. Jag är ganska lättsåld på sån här.


signatur

Discogs: joary639
Twitter: joary639
Backloggery: joary639

Medlem

Det går absolut att göra spelet bättre, men jag tror att fansen som vill ha en nyrevidering med mer material i är ute på rätt spår. Prata med rätt fangrupp så blir det ett bra spel.


signatur

Jag respekterar din rätt till åsikt, men är den att förtrycka andra för saker som inte påverkar dig hindrar det inte mig från att försöka ändra eller kämpa emot den. With all due respect: Don't hurt people. <3

Medlem

Äh, japanerna och deras jäkla "måste ändra på någonting" o skit.

Släpp spelet exakt som det var med skitgrym grafik och låt en ny generation få njuta av det.

Eventuellt att dom kan lägga in hemliga sätt att rädda Aeris på eller att t.ex kunna få möta Onyx weapon eller så. Än mer endgame eventuellt. Mer kontent i undervattensvärlden oxå kanske.

Medlem

Jag har startat upp 7'an igen men det skulle vara trevligt med en HD-remake som så många andra spel får i dessa dagar. Jag gillar fortfarande pysslet med materian och det är skönt att slippa stressen med realtidsstriderna. Det är ju soft att sitta i soffan spela detta, även när du är i strid så kan du lägga ner kontrollen och hämta en kopp tea till. Högupplösta texurer och stöd för upplösning till 1080p hade jag ju vart guld.
Ha en trevlig tvspel-semester!

Haha, detta är precis den anledningen att jag INTE vill se en nyversion av ett av mina absoluta favoritspel. Dagens FF-team har jag inte det minsta förtroende för, så de skulle garanterat fucka upp det så det står härliga till. Nä, låt den gamla klassikern vila i frid och fortsätt göra skumma FF XIII-uppföljare istället...

Moderator | Testpilot
Skrivet av merrymaker:
Skrivet av uberpwnage2.0:

Bara jag som tycker FF7 är skit?

Nej det är nog flera som tycker det, men de känner nog inte behovet av att kasta ur sig det helt i onödan i en diskussion där fansen diskuterar.

Jag är ett fan av FF men gillar inte FF7. Alltid varit mer för spelen som finns på SNES.


signatur

Testpilot & Twitter
Personbeskrivning: "Han är stygg över alla gränser" - Gustav Höglund
Personbeskrivning 2: "Man kan lita på uber" - Joakim Bennet
Det råder lite tvivel ovan, men jag luktar gott i alla fall.

Medlem
Skrivet av Sebastian Lind:

Haha, detta är precis den anledningen att jag INTE vill se en nyversion av ett av mina absoluta favoritspel. Dagens FF-team har jag inte det minsta förtroende för, så de skulle garanterat fucka upp det så det står härliga till. Nä, låt den gamla klassikern vila i frid och fortsätt göra skumma FF XIII-uppföljare istället...

Spot on.

Medlem

men varför ska vi behöva spela gamla spel i ny förpackning ? kan dom inte komma på nästa "FF7" istället. Jag tänker inte gynna square något mer efter att jag faktiskt betalade hela 180 kronor för det dära FF13 eller vilket nummer i ordningen det var, orkade inte mosa X nonstop sen behöva springa i en rak linje till nästa filmsekvens.


signatur
Medlem

Lösningen på problemet är enkelt. Gör ungefär som man gjorde i monkey island remaken, Ha både den gamla versionen kvar OCH gör en ny som dom själva vill så blir alla nöjda

Medlem

"att det är bättre att låta minnen vara minnen"
spel industrin har redan förstört ett antal x legendariska spel genom att göra remakes utav dem, bla cannon fodder, monkey siland, syndicate, sensible soccer mm, så vad skulle egentligen kunna stoppa dem från att förstöra detta legendariska spel med?

Medlem

Jag har spelat igenom FF7 ett antal gånger och det blir inte sämre, ska dom göra en remake ska dom fan inte pilla på battle systemet. Det största fail vore om dom använde systemet dom har idagens FF spel jag sluta spela FF spel när 12 kom, köpte det blev så besviken har inte spelat igenom det och inte kommer jag göra det eller det får ligga och samla damm i skamvrån.

12
Skriv svar