Nästa Xbox snart här?

Robot
Nästa Xbox snart här?

Nätet kokar av rykten om Microsofts nästa konsol. FZ guidar dig genom spekulationsdjungeln.

#microsoft, #ubisoft, #halo-4, #nintendo, #sony


Medlem
Nästa Xbox snart här?

sweet <3

Medlem

Jag tror inte på en ny konsol nästa år från varken MS eller Sony, och det lär åtminstone dröja fram till Q4 2013 innan dom finns i handeln. Däremot så tror jag att E3 nästa år kommer bjuda på en första glimt av både Xbox 720 och PS4.

Oavsett vad så tror jag att Microsoft och Sony kommer att agera på varandra. Så det är egentligen den som tar första steget som sätter alla hjul i rullning. Och det steget kommer nog tas under E3 nästa år, det håller jag med om.

Medlem

Nästa generation får gärna dröja för mig, ser hellre en utveckling på mjukvaran och sättet spelen är uppbyggda än den förmodade högre prestandan som kommer. Satsa på att göra en intensiv upplevelse ala Uncharted eller nya sätt att spela, såsom Heavy Rain och dylik innovation. Framtiden är bra, men vi spelar ju trots allt i samtiden.


signatur
Medlem

Låt oss hålla kvar utdaterad hårdvara ett tag till för Halo 4'as skull, låter bra det......................

Inaktiv

en inbyggd kinect kan jag då klara mig utan.
Jag har absolut inget behov av att hoppa runt som en kanin med sockerrus för att göra något som jag lika gärna hade kunnat göra med ett knapptryck.

Medlem

Tror mer på 2013 om inget händer,ger dom tid att hypa upp den under 2012 och ge utvecklarna tid att göra seriösa bra spel från början och inte som med 360 där dom första spelen mer eller mindre sög vad gäller grafik och story. Och så länge PS4 inte släppts så är det inte bråttom, tror inte Wii U kommer få dom att skynda på med tanke på vad den har i sig.

Medlem
Medlem
Skrivet av Slashneed:

Nästa generation får gärna dröja för mig, ser hellre en utveckling på mjukvaran och sättet spelen är uppbyggda än den förmodade högre prestandan som kommer. Satsa på att göra en intensiv upplevelse ala Uncharted eller nya sätt att spela, såsom Heavy Rain och dylik innovation. Framtiden är bra, men vi spelar ju trots allt i samtiden.

Håller med! Mycket kloka ord valda där.
Det blir inte bättre målade tavlor för konstnären köper dyrare penslar. Blir inte godare mat för man köper ett nyare kök. Man blir inte en bättre fotbolls spelare för man köper nya fotbolls skor! Spel branchen behöver inte nya konsoler längre på ett tag utan bättre spel utvecklare. Hur får man bättre spel då? Jag gissar på att man måste låta mer pengar gå till spel utvecklarna och mindre till direktörerna. Som i tex film branchen. Som det är nu är ju allt upp och ner

Medlem

Bundla/bygga in kinect 2 är ett måste för att det överhuvud taget ska ske nån vettig utveckling på den fronten. Då kanske vi kan få se spel som bara använder kinect till små detaljer så som att tracka huvudet för att titta runt i bilen eller dylikt. Istället för att göra 100% gimmick spel som enbart flummar runt med kinect som de flesta rörelse känsliga spel är för tillfället.

Edit: Detsamma gäller saker som hårddisk osv, förhoppningsvis så slipper vi skivmedium överhuvudtaget till nästa generation.


signatur

Varning, ovanstående text kan innehålla särskrivning.

Medlem

det jag inte förstår är varför folk spekulerar i namnet xbox 720. 360 som vi alla vet står för 360 grader och är ett helt varv och då antar jag att dom syftar på 360 som en full cirkel, en helhetsupplevelse eller något liknande. Varför skulle dom då döpa nästa till xbox720? Två snurr, två helhetsupplevelser? Nog för att det är enbart spekulationer men jag tycker att man kan försöka se vart namnet kommer ifrån innan man spinner vidare på skumma namn Jag pekar inte detta till FZ utan till gamingscenen i det stora

Medlem

kan hoppas på 2012


signatur

"på slutet brinner vi som vackrast"

Redaktör
Skrivet av jlarss:

det jag inte förstår är varför folk spekulerar i namnet xbox 720. 360 som vi alla vet står för 360 grader och är ett helt varv och då antar jag att dom syftar på 360 som en full cirkel, en helhetsupplevelse eller något liknande. Varför skulle dom då döpa nästa till xbox720? Två snurr, två helhetsupplevelser? Nog för att det är enbart spekulationer men jag tycker att man kan försöka se vart namnet kommer ifrån innan man spinner vidare på skumma namn Jag pekar inte detta till FZ utan till gamingscenen i det stora

Medhåll, det är ett ologiskt namn. Men eftersom det inte finns något officiellt (arbets)namn blir första bästa snabbt etablerat, det är ju enklare att både skriva och ta till sig Xbox 720 än "nästa Xbox".


signatur
Medlem
Skrivet av Tompa:
Skrivet av jlarss:

det jag inte förstår är varför folk spekulerar i namnet xbox 720. 360 som vi alla vet står för 360 grader och är ett helt varv och då antar jag att dom syftar på 360 som en full cirkel, en helhetsupplevelse eller något liknande. Varför skulle dom då döpa nästa till xbox720? Två snurr, två helhetsupplevelser? Nog för att det är enbart spekulationer men jag tycker att man kan försöka se vart namnet kommer ifrån innan man spinner vidare på skumma namn Jag pekar inte detta till FZ utan till gamingscenen i det stora

Medhåll, det är ett ologiskt namn. Men eftersom det inte finns något officiellt (arbets)namn blir första bästa snabbt etablerat, det är ju enklare att både skriva och ta till sig Xbox 720 än "nästa Xbox".

Jo, givet! I min lilla värld heter den Xbox 3 tills vidare dock

Inaktiv
Skrivet av jlarss:
Skrivet av Tompa:
Skrivet av jlarss:

det jag inte förstår är varför folk spekulerar i namnet xbox 720. 360 som vi alla vet står för 360 grader och är ett helt varv och då antar jag att dom syftar på 360 som en full cirkel, en helhetsupplevelse eller något liknande. Varför skulle dom då döpa nästa till xbox720? Två snurr, två helhetsupplevelser? Nog för att det är enbart spekulationer men jag tycker att man kan försöka se vart namnet kommer ifrån innan man spinner vidare på skumma namn Jag pekar inte detta till FZ utan till gamingscenen i det stora

Medhåll, det är ett ologiskt namn. Men eftersom det inte finns något officiellt (arbets)namn blir första bästa snabbt etablerat, det är ju enklare att både skriva och ta till sig Xbox 720 än "nästa Xbox".

Jo, givet! I min lilla värld heter den Xbox 3 tills vidare dock

Skulle bli lite fail av Microsoft om dom döper det till Xbox 3.. samtidigt så släpps Playstation 4.

Xbox 720 eller Xbox 1080

Ish
Medlem

Q4 2012 stämmer rätt bra på PS4 iaf. De brukar ju hålla i snitt sex år ganska exakt playstation.


signatur

"If the road ahead is long, don't turn back"

gnu
Medlem

vad hindrar dom från att bara kalla den xbox? den gamla konsolen är bortglömd och säljs ej längre och kan knappast förväxlas med den nya.

Medlem
Skrivet av Viktor Viklund:

Oavsett vad så tror jag att Microsoft och Sony kommer att agera på varandra. Så det är egentligen den som tar första steget som sätter alla hjul i rullning. Och det steget kommer nog tas under E3 nästa år, det håller jag med om.

Denna gången är det väl Nintendo som redan satt hjulet i rullning med Wii U?

Är nog på ett sätt mycket möjligt att vi kan se nya konsoler även från Microsoft och Sony nästa nästa år. Säg att Microsoft och Sony använder ungefär samma "Operativ System" så kan dom ju bara koncentrera sig på att bara göra ny hårdvara något som säkert kan minska utvecklingstiden. Skulle ju heller inte förvåna om dom redan suttit och filat på nya konsoler i 1-3 år nu. Så när dom väl visar upp dom så kan det ju vara ett drygt halv år kvar till release.

Medlem
Skrivet av gnu:

vad hindrar dom från att bara kalla den xbox? den gamla konsolen är bortglömd och säljs ej längre och kan knappast förväxlas med den nya.

För att det nya Xboxet ska vara just nyare och bättre?

Medlem
Skrivet av showerguy:
Skrivet av jlarss:
Skrivet av Tompa:
Skrivet av jlarss:

det jag inte förstår är varför folk spekulerar i namnet xbox 720. 360 som vi alla vet står för 360 grader och är ett helt varv och då antar jag att dom syftar på 360 som en full cirkel, en helhetsupplevelse eller något liknande. Varför skulle dom då döpa nästa till xbox720? Två snurr, två helhetsupplevelser? Nog för att det är enbart spekulationer men jag tycker att man kan försöka se vart namnet kommer ifrån innan man spinner vidare på skumma namn Jag pekar inte detta till FZ utan till gamingscenen i det stora

Medhåll, det är ett ologiskt namn. Men eftersom det inte finns något officiellt (arbets)namn blir första bästa snabbt etablerat, det är ju enklare att både skriva och ta till sig Xbox 720 än "nästa Xbox".

Jo, givet! I min lilla värld heter den Xbox 3 tills vidare dock

Skulle bli lite fail av Microsoft om dom döper det till Xbox 3.. samtidigt så släpps Playstation 4.

Xbox 720 eller Xbox 1080

Ja, eller så gör man som nintendo och skiter i siffrorna. Dock så tycker jag inte att det gör något om den skulle heta Xbox 3 och Sonys nya skulle heta PS4. Högre siffror gör inte konsol/spel bättre. Kolla t.ex. FF13 ;p
Men som sagt, släpp siffror och ge andra namn som Nintendo! Xbox Evo skulle t.ex. vara ett okej namn i min mening

Medlem
Skrivet av Palpatine666:

Håller med! Mycket kloka ord valda där.Det blir inte bättre målade tavlor för konstnären köper dyrare penslar. Blir inte godare mat för man köper ett nyare kök. Man blir inte en bättre fotbolls spelare för man köper nya fotbolls skor! Spel branchen behöver inte nya konsoler längre på ett tag utan bättre spel utvecklare. Hur får man bättre spel då? Jag gissar på att man måste låta mer pengar gå till spel utvecklarna och mindre till direktörerna. Som i tex film branchen. Som det är nu är ju allt upp och ner

Dina jämförelser är helt uppåt väggarna då spelbranschen är precis nyfödd (jämfört med skor och mat) och du försöker påvisa sådana pyttesmå skillnader som ett nytt kök skulle göra med något som utvecklats i tusentals år. Nya skor eller ny utrustning ger kanske en förbättring på några ynka promille (men en förbättring GÖR dom, dock en väldigt liten i de flesta fall) MEN en ny konsol skulle ge kanske dubbelt så mycket kraft. Och med dubbelt så mycket kraft kan man göra ordentligt mycket mer med dom och utveckla bättre spel. För jag antar att du tycker Battlefield 3 är roligare än Wolfenstein? Varför? Jo, för att det är vidareutvecklat och har blivit bättre och ett roligare spel.

Medlem

Kinect inbyggd.. så då måste jag ha boxen framme vid tvn? Då hoppas jag att den inte är större än min nuvarande Kinect, som precis får plats, vilket inte är troligt.


signatur

-With great moustache comes great responsibility!

Skrivet av Saarela81:
Skrivet av Viktor Viklund:

Oavsett vad så tror jag att Microsoft och Sony kommer att agera på varandra. Så det är egentligen den som tar första steget som sätter alla hjul i rullning. Och det steget kommer nog tas under E3 nästa år, det håller jag med om.

Denna gången är det väl Nintendo som redan satt hjulet i rullning med Wii U?
.

På ett sätt ja och på ett sätt nej. Nintendo visade med den här generationen att de inte alls spelar i samma liga längre och med Wii U slår kommer de bryta ny mark ännu en gång, en bra bit från vad Sony och Microsoft kommer göra. Eller vem vet? De kanske båda följer efter Nintendo, det har de ju ändå gjort mer eller mindre de senaste åren.

Medlem

Alltid hängt på Loading och Gamereactor men slutade då jag inte orkade med att det drevs av så inkompetent folk som Oskar Skog och Petter Hegevall. Kom hit och möts av välskrivna artiklar som denna. Förstår inte varför inte alla börjar hänga här istället? (Jag trodde FZ var för bara PC-spel en lång tid iofs så kanske har något med det att göra för konsolspelarna.)

Medlem

Hade konsolerna släppts nästa år hade vi vetat mer om dem vid det här laget. De lär väl släppas absolut tidigast 2013.

Redaktör
Skrivet av White:

Alltid hängt på Loading och Gamereactor men slutade då jag inte orkade med att det drevs av så inkompetent folk som Oskar Skog och Petter Hegevall. Kom hit och möts av välskrivna artiklar som denna. Förstår inte varför inte alla börjar hänga här istället? (Jag trodde FZ var för bara PC-spel en lång tid iofs så kanske har något med det att göra för konsolspelarna.)

Välkommen in i värmen!


signatur
Inaktiv

Jag hoppas verkligen att den är fullt bakåtkompatibel, annars vet jag inte om det blir någon konsol nästa generation.

Medlem

Xbox 540 bör den heta tycker jag....

Inaktiv
Skrivet av floke:

Kinect inbyggd.. så då måste jag ha boxen framme vid tvn? Då hoppas jag att den inte är större än min nuvarande Kinect, som precis får plats, vilket inte är troligt.

Hoppas de gör den som ett lysande rund röd grej som stirrar på en i vardagsrummet.

12
Skriv svar