Skyrim uppdaterat till PS3

Robot
Skyrim uppdaterat till PS3

Problemen med hackande bilduppdatering och trasiga sparfiler verkar vara löst.

#bethesda, #the-elder-scrolls-v-skyrim


Medlem
Skyrim uppdaterat till PS3

verkar nästan som att 360 haft dom minst irriterande problemen för en gångs skull


signatur

always use the nubs for cover

Medlem

Bra, då kan man köpa spelet nu.


signatur

cute_ninja@

Ja, faktiskt!

Medlem

Äntligen! Spelet började tappa framerates på PS3 när sparfilen uppgick mot 6 MB. Min save låg på 5500 KB igår när jag började märka av problemet. Nåja, bra tajming.


signatur

Ryzen 9 5900x & RTX 3070 Ti | Nintendo Switch | PlayStation 5
PSN: DocPjotor | Steam: Gorrsnus

Medlem

Märker direkt skillnad på fps:en, mycket bättre! Tyvärr så har det gjort spelet ospelbart på min ps3 nu.... Varenda gång den loadar in till en stad eller dylikt så tvärhakar spelet sig och jag kommer inte förbi loadscreenen. På mindre en 30 minuter har jag fått stänga av ps3n 3 ggr...

Verkar inte ha löst problemet med npc:s heller. Försökt köpa kåken i "stenstaden" i över 2 veckor nu men alternativet kommer aldrig upp...

Tur att man har bättre saker för sig just nu, annars vore det jävligt surt.... Väntar på nästa patch....

Medlem

Jag tycker det är obegripligt hur recensenter, speltidningar och -siter sopar sådana här problem under mattan. Det borde vara ett storskaligt skri från de medierna men det verkar bara vara forumtrådar som har stake nog att klaga på sådana här pinsamheter. Jag förstår det inte, och skulle aldrig köpa en sådan undermålig produkt.

Skyrim får på sin höjd något minus i recensioner för att AIn buggar lite och några quests hakar upp sig, men urusla framerates och att det finns något som heter för stora sparfiler är tydligen ingenting som en AAA-utvecklare behöver bry sig om. Att det dessutom fanns samma problem i FO3 tar spelmedia inte heller upp... Bethesda har kunnat släppa tre spel nu med samma problematik för att spelmedia inte tar sitt ansvar gentemot spelkonsumeter och fortsätter agera reklampelare istället för kritiker. Ska vi behöva stämma utvecklare för att få en spelbar produkt?


signatur

The digital society furthers human flaws and selectively rewards development of convenient half-truths.

Medlem

Tack. jag köpte spelet i fredags och jag tyckte det små lagga på vissa ställen men dom har gjort det bättre nu =). Annars är det en sju helvetes bra spel!!!!!

Medlem

Har inte märkt så mycket en på min ps3 version mer en att ibland försvinner bump mappingen på texturerna och då blir det lite fult. märker det tydligt om jag tittar på min döskalle som jag bär runt på och snurrar runt på den så ser den ut som en nintendo 64 bit grafik skalle typ =P

Redaktör
Skrivet av Questioneer:

Jag tycker det är obegripligt hur recensenter, speltidningar och -siter sopar sådana här problem under mattan. Det borde vara ett storskaligt skri från de medierna men det verkar bara vara forumtrådar som har stake nog att klaga på sådana här pinsamheter. Jag förstår det inte, och skulle aldrig köpa en sådan undermålig produkt.

Skyrim får på sin höjd något minus i recensioner för att AIn buggar lite och några quests hakar upp sig, men urusla framerates och att det finns något som heter för stora sparfiler är tydligen ingenting som en AAA-utvecklare behöver bry sig om. Att det dessutom fanns samma problem i FO3 tar spelmedia inte heller upp... Bethesda har kunnat släppa tre spel nu med samma problematik för att spelmedia inte tar sitt ansvar gentemot spelkonsumeter och fortsätter agera reklampelare istället för kritiker. Ska vi behöva stämma utvecklare för att få en spelbar produkt?

Det handlar nog ofta om förutsättningarna snarare än att journalisterna medvetet är okritiska. I just det här fallet har FZ recensionsspelat Xbox 360-koden (varken PS3 eller pc gick att testa innan releasen). Hade vi tiden och resurserna och fick alla versioner av spelet vi ville i god tid innan releasen skulle det vara enklare, men det funkar nästan aldrig på det viset. Då får vi istället följa upp problem på andra plattformar och skriva om dem löpande i efterhand.

Sen ska man komma ihåg att miljontals spelare med en jäkla massa speltimmar per person hittar många gånger fler problem än ett antal recensenter. Eller buggtestare och utvecklare med, för den delen.


signatur
Skrivet av Tompa:
Skrivet av Questioneer:

Jag tycker det är obegripligt hur recensenter, speltidningar och -siter sopar sådana här problem under mattan. Det borde vara ett storskaligt skri från de medierna men det verkar bara vara forumtrådar som har stake nog att klaga på sådana här pinsamheter. Jag förstår det inte, och skulle aldrig köpa en sådan undermålig produkt.

Skyrim får på sin höjd något minus i recensioner för att AIn buggar lite och några quests hakar upp sig, men urusla framerates och att det finns något som heter för stora sparfiler är tydligen ingenting som en AAA-utvecklare behöver bry sig om. Att det dessutom fanns samma problem i FO3 tar spelmedia inte heller upp... Bethesda har kunnat släppa tre spel nu med samma problematik för att spelmedia inte tar sitt ansvar gentemot spelkonsumeter och fortsätter agera reklampelare istället för kritiker. Ska vi behöva stämma utvecklare för att få en spelbar produkt?

Det handlar nog ofta om förutsättningarna snarare än att journalisterna medvetet är okritiska. I just det här fallet har FZ recensionsspelat Xbox 360-koden (varken PS3 eller pc gick att testa innan releasen). Hade vi tiden och resurserna och fick alla versioner av spelet vi ville i god tid innan releasen skulle det vara enklare, men det funkar nästan aldrig på det viset. Då får vi istället följa upp problem på andra plattformar och skriva om dem löpande i efterhand.

Sen ska man komma ihåg att miljontals spelare med en jäkla massa speltimmar per person hittar många gånger fler problem än ett antal recensenter. Eller buggtestare och utvecklare med, för den delen.

This^

Medlem
Skrivet av Tompa:
Skrivet av Questioneer:

Jag tycker det är obegripligt hur recensenter, speltidningar och -siter sopar sådana här problem under mattan. Det borde vara ett storskaligt skri från de medierna men det verkar bara vara forumtrådar som har stake nog att klaga på sådana här pinsamheter. Jag förstår det inte, och skulle aldrig köpa en sådan undermålig produkt.

Skyrim får på sin höjd något minus i recensioner för att AIn buggar lite och några quests hakar upp sig, men urusla framerates och att det finns något som heter för stora sparfiler är tydligen ingenting som en AAA-utvecklare behöver bry sig om. Att det dessutom fanns samma problem i FO3 tar spelmedia inte heller upp... Bethesda har kunnat släppa tre spel nu med samma problematik för att spelmedia inte tar sitt ansvar gentemot spelkonsumeter och fortsätter agera reklampelare istället för kritiker. Ska vi behöva stämma utvecklare för att få en spelbar produkt?

Det handlar nog ofta om förutsättningarna snarare än att journalisterna medvetet är okritiska. I just det här fallet har FZ recensionsspelat Xbox 360-koden (varken PS3 eller pc gick att testa innan releasen). Hade vi tiden och resurserna och fick alla versioner av spelet vi ville i god tid innan releasen skulle det vara enklare, men det funkar nästan aldrig på det viset. Då får vi istället följa upp problem på andra plattformar och skriva om dem löpande i efterhand.

Sen ska man komma ihåg att miljontals spelare med en jäkla massa speltimmar per person hittar många gånger fler problem än ett antal recensenter. Eller buggtestare och utvecklare med, för den delen.

Javisst är det ofrånkomligt att recensenter inte kan hitta alla bugger eller förväntas göra det, men nu handlade om tidigare fel jag tyckte var fullständigt vanvettigt att det kommer med i release-kod första gången och även då tyckte jag det skrevs väldigt lite om problemet, och när det uppstod igen och allt jag hört är hyllningskörer blir jag fundersam. Det jag vill ha är egentligen mer problemuppföljning/rapportering men jag förstår väl egentligen att det inte finns budgetar för det i spelmedia. Jag får helt enkelt acceptera att folk gillar och betalar för spel jag tycker är av för dålig kvalitet =/


signatur

The digital society furthers human flaws and selectively rewards development of convenient half-truths.

Medlem

allt jag har att säga är, spiderhorse


signatur

always use the nubs for cover

Inaktiv

* cute_ninja

cute_ninja 2011-11-28 13:42:56 #1

verkar nästan som att 360 haft dom minst irriterande problemen för en gångs skull

nope vi har samma problem bara mera

Medlem

Man kan ta bort den personliga kart-markören nu! Wohoo!
Det är i alla fall nytt..
Så då måste det finnas andra små saker också.

Spelar på PS3, och min save sjönk från 7233kb ner till 5745kb när jag spara precis..
Laggar mindre också, dock så upplevde jag min första freeze idag efter patchen.
Men jag har sparat om mina filer och nu har jag inga problem längre.

Medlem

Sweet, däremot är min savefil är uppe i 8 MB men har inte påträffat dessa fps-problem än.

Medlem

sedan deras ninjapatch av pc varianten förra veckan har det varit komplett ospelbart... jag känner mig lika lurad av Skyrim som jag gjorde när jag köpte black ops... men då fick jag iaf pengarna tillbaka.


signatur

spriten räddade mig från sporten

Medlem

Hmm, mina savefiler är på 90mb. Inga problem här, oh right jag kör ju på PC. Problem solved.

Medlem
Skrivet av Hannu:

Hmm, mina savefiler är på 90mb. Inga problem här, oh right jag kör ju på PC. Problem solved.
http://static.tumblr.com/jdoh5hu/OS2ldtvnc/trollface_small.jp...

Du måste ha fel. Jag får alltid höra att argumentet för att köpa spel till konsol är att man vet att spelet flyter bra och fungerar utan strul.

P.S. 90MB? wtf? D.S.


signatur

Att spela elektroniska spel är inte en mänsklig rättighet.

Medlem

Ny uppdatering kommer nu på onsdag. Här är vad som ska ändras:

  • Improved occasional performance issues resulting from long term play (PlayStation 3)

  • Fixed issue where textures would not properly upgrade when installed to drive (Xbox 360)

  • Fixed crash on startup when audio is set to sample rate other than 44100Hz (PC)

  • Fixed issue where projectiles did not properly fade away

  • Fixed occasional issue where a guest would arrive to the player’s wedding dead

  • Dragon corpses now clean up properly

  • Fixed rare issue where dragons would not attack

  • Fixed rare NPC sleeping animation bug

  • Fixed rare issue with dead corpses being cleared up prematurely

  • Skeleton Key will now work properly if player has no lockpicks in their inventory

  • Fixed rare issue with renaming enchanted weapons and armor

  • Fixed rare issue with dragons not properly giving souls after death

  • ESC button can now be used to exit menus (PC)

  • Fixed occasional mouse sensitivity issues (PC)

  • General functionality fixes related to remapping buttons and controls (PC)

Medlem
Skrivet av Tybalt:
Skrivet av Hannu:

Hmm, mina savefiler är på 90mb. Inga problem här, oh right jag kör ju på PC. Problem solved.
http://static.tumblr.com/jdoh5hu/OS2ldtvnc/trollface_small.jp...

Du måste ha fel. Jag får alltid höra att argumentet för att köpa spel till konsol är att man vet att spelet flyter bra och fungerar utan strul.

http://static.tumblr.com/jdoh5hu/OS2ldtvnc/trollface_small.jp...

P.S. 90MB? wtf? D.S.

Mina ligger på 120mb, gillar dock att spara ofta och på olika filer.

Medlem
Skrivet av mAwArm:

Ny uppdatering kommer nu på onsdag. Här är vad som ska ändras:

  • Improved occasional performance issues resulting from long term play (PlayStation 3)

  • Fixed issue where textures would not properly upgrade when installed to drive (Xbox 360)

  • Fixed crash on startup when audio is set to sample rate other than 44100Hz (PC)

  • Fixed issue where projectiles did not properly fade away

  • Fixed occasional issue where a guest would arrive to the player’s wedding dead

  • Dragon corpses now clean up properly

  • Fixed rare issue where dragons would not attack

  • Fixed rare NPC sleeping animation bug

  • Fixed rare issue with dead corpses being cleared up prematurely

  • Skeleton Key will now work properly if player has no lockpicks in their inventory

  • Fixed rare issue with renaming enchanted weapons and armor

  • Fixed rare issue with dragons not properly giving souls after death

  • ESC button can now be used to exit menus (PC)

  • Fixed occasional mouse sensitivity issues (PC)

  • General functionality fixes related to remapping buttons and controls (PC)

Källa?

Medlem

Fixed occasional issue where a guest would arrive to the player’s wedding dead (WTF? )

Medlem
Skrivet av Hannu:

Hmm, mina savefiler är på 90mb. Inga problem här, oh right jag kör ju på PC. Problem solved.

http://static.tumblr.com/jdoh5hu/OS2ldtvnc/trollface_small.jp...

3 chars, quick save och några auto saves så blir det väl kring 100mb.

Medlem
Skrivet av SwempZ:
Skrivet av mAwArm:

Ny uppdatering kommer nu på onsdag. Här är vad som ska ändras:

  • Improved occasional performance issues resulting from long term play (PlayStation 3)

  • Fixed issue where textures would not properly upgrade when installed to drive (Xbox 360)

  • Fixed crash on startup when audio is set to sample rate other than 44100Hz (PC)

  • Fixed issue where projectiles did not properly fade away

  • Fixed occasional issue where a guest would arrive to the player’s wedding dead

  • Dragon corpses now clean up properly

  • Fixed rare issue where dragons would not attack

  • Fixed rare NPC sleeping animation bug

  • Fixed rare issue with dead corpses being cleared up prematurely

  • Skeleton Key will now work properly if player has no lockpicks in their inventory

  • Fixed rare issue with renaming enchanted weapons and armor

  • Fixed rare issue with dragons not properly giving souls after death

  • ESC button can now be used to exit menus (PC)

  • Fixed occasional mouse sensitivity issues (PC)

  • General functionality fixes related to remapping buttons and controls (PC)

Källa?

Antar att jag inte behöver nämna någon källa nu...?

1
Skriv svar