Smartphone Val

Medlem
Smartphone Val

Nu när julen börjar nära sig funderar jag på att inhandla en Smartphone åt mig själv eller be om en som julklapp av päronen. Vilket fall har jag ingen aning om vad som är bra och dåligt. Min mor har en Iphone 4, vilket verkar OK. Hur som helst kritiserar hon själva mikrofonen och jobbarkompisarna rekommenderar en Android mobil telefon.

Men det finns ju en uppsjö av olika versioner och varianter, borde inte en billig smartphone vara lika bra som en nyare? Vad för funktioner missar man om inte bara några GB större hårddisk? Jag är helt nybörjare på detta och skulle gärna vilja ha tips.

Vilket fall siktar det mot en Android. Detta, allt för att jag kan använda Spotify, Gmail, surfa med mera.

#blogg


signatur

hejsanhejsanhejsan

Medlem
Smartphone Val

Jag avgudar din textfärg och bakgrundsfärg. Nästan.

Du kan även använda Spotify och sådant på iPhone, men jag tycker också att du ska ha en android.

Om du vill ha en riktigt billig telefon som sägs vara riktigt bra, kolla då in ZTE blade. Den kan ju självklart inte mäta sig med 5000 kronorsmobiler. Men bra för sitt pris på 1200 kr.

Sen kanske du får med ett minneskort på ett visst antal GB. Men man kan ju även köpa till ett större minneskort om man så vill.

Själv har jag ett på åtta GB. Skulle vilja ha mer men absolut inte nödvändigt. Men om man skaffar en mobil som inte har android 2.3 kommer man inte kunna spara vissa saker på SD-kortet. Tror det är att man inte kan spara saker man laddar ner från android market.

Medlem

ZTE blade kostar under 1000kr på comviq, den är låst, men går lätt att låsa upp. Har själv en sådan, och tycker den är mycket trevlig, speciellt med det priset. ZTE har även släppt en ny mobil nu som går under namnet Skate. Kostar runt 2000. Har ingen erfarenhet av den, men den tippas bli en fin budgetlur.

Medlem

Jag köpte en begagnat Samsung Galaxy S för 1500 kr för någon månad sen, otroligt bra köp efter att ha använt en gammal nokia i 3-4 år

Det smartaste du kan göra är att köpa begagnat, sjukt mycket för pengarna om du hittar rätt.

Skillnad på dyrare/billigare:
Skärm: storlek, upplösning, kvalité.
Snabbare, du får en telefon med bättre processor och grafikkrets om du betalar mer.
Bättre kamera, dock inget jag nånsin använder.

Medlem

Annars om du vill ha en riktig värsting så köper du Samsung Galaxy S2

men i övrigt så är de råden de andra gett dig riktigt bra i deras prisklasser.

1
Skriv svar