Fundering: Wii U + VC = 3DS spel på TV?

Medlem
Fundering: Wii U + VC = 3DS spel på TV?

Jag är en sådan där filur som uppskattar Mario och alla de spel som han florerar i(vissa undantag existerar), jag har blivit väldigt nyfiken på de spelen där han medverkar som släpps till 3DS. Däremot ämnar jag inte införskaffa en sådan och vill inte heller spela i 3D, då jag finner det är en högst överskattad finess.

Då undrar jag om någon ruvar på hemligheten och/eller har samma funderingar som jag. Kommer spel till 3DS släppas på Virtual Console(eller motsvarighet, om den döps om) så att dessa kan spelas på Wii U?

Medlem

Det känns nog som en lågoddsare, kom någonsin DS spel till Wii? Har inte hört talas om det iaf.


signatur

Videomupp

Medlem

Visst är det så och Nintendo tjänar säkerligen mer på att låta sådana som mig hållas och så småningom skaffa en handhållen enhet om suget skulle bli för stort.

Samtidigt tänker jag lite som så att varför skulle DS spel komma till Wii, när det krävs omfattande ändringar i hur spelen är uppbyggda. Visst det kommer det göra i viss mån även till Wii U, men om jag har förstått det rätt kommer den handhållna enheten och TV:n tillåta att man spelar på liknande sätt.

Därav skulle eventuella portningar däremellan bibehålla den ursprungliga gameplayen till stor del och samtidigt kan väl Nintendo passa på att mjölka med någon separat 3d-modul senare.

Högst konspiratorisk och drömmande, då jag verkligen vill spela dem. Men i allra högsta möjliga mån vill undvika de handhållna enheterna.

1
Skriv svar