Nästa Xbox snart här?

Medlem
Skrivet av Buio:
Skrivet av floke:

Kinect inbyggd.. så då måste jag ha boxen framme vid tvn? Då hoppas jag att den inte är större än min nuvarande Kinect, som precis får plats, vilket inte är troligt.

Hoppas de gör den som ett lysande rund röd grej som stirrar på en i vardagsrummet.

HAL 9000 !

http://www.b3tards.com/u/420c52b7900bd7084f02/hal-9000-wallpaper.jpg

Redaktör
Skrivet av Buio:
Skrivet av floke:

Kinect inbyggd.. så då måste jag ha boxen framme vid tvn? Då hoppas jag att den inte är större än min nuvarande Kinect, som precis får plats, vilket inte är troligt.

Hoppas de gör den som ett lysande rund röd grej som stirrar på en i vardagsrummet.


signatur
Medlem

Jag har verkligen väntat på nästa generations konsoller så dom äntligen kan börja pumpa ut bättre grafik etc så PC spelen slipper vara begränsade på grund av 360 och ps3.

Medlem

Jag tror att Nintendo pumpar ut sin maskin under första halvåret 2012 med ganska svaga egna titlar som visserligen tar tillvara dom nya funktionerna men som inte riktigt räcker fram, något tappert försök från Ubisoft och EA.
Efter ett halvår släpps något spel med klassisk Nintendofigur och succén drar igång runt julen 2012.
Inte för att det kommer betyda något då vi alla är döda men MS släpper sin maskin mars 2013 för att skapa lite pedigree och kallar den xbox 740, en stor maskin med den klassiska sossekubismen i färgerna blekröd, beigerosa och grå och ett stort rött öga som skall övervaka alla oss arbetarbröder så vi inte gör något som är ojämnlikt och klyftskapande...
Det är nu som nästa generation tar fart, Nintendos maskin må vara storsäljaren men den kommer inte att dra igång förrän en annan aktör släpper sin maskin. Vilket blir MS.
Sony, sega som vanligt, släpper sin maskin till hösten/vintern 2013 i bästa fall.

MS kommer öppna starkast med stor tung titel för "gamers", Nintendo kommer med en maskin och ett halvår senare kommer spelen, Sony kommer ha stora titlar som faller lite platt i början.
Beroende på Nintendos val av inriktning kan deras försäljning falla om man riktar sig mot "gamers" denna generation. Småbarnsfamiljerna kommer då inte se "nyttan" med maskinen och vänder sig till en kinectförsedd xbox med gulliga katter istället. Sony blir åter highend-formatet och får kämpa med försäljningen.
Grafiken blir inte lika viktig, spelen ska vara snygga men kontroll och känsla går före, ingen maskin kommer revolutionera med galen grafik, däremot snyggare och mer polerad.

Medlem
Skrivet av Palpatine666:
Skrivet av Slashneed:

Nästa generation får gärna dröja för mig, ser hellre en utveckling på mjukvaran och sättet spelen är uppbyggda än den förmodade högre prestandan som kommer. Satsa på att göra en intensiv upplevelse ala Uncharted eller nya sätt att spela, såsom Heavy Rain och dylik innovation. Framtiden är bra, men vi spelar ju trots allt i samtiden.

Håller med! Mycket kloka ord valda där.
Det blir inte bättre målade tavlor för konstnären köper dyrare penslar. Blir inte godare mat för man köper ett nyare kök. Man blir inte en bättre fotbolls spelare för man köper nya fotbolls skor! Spel branchen behöver inte nya konsoler längre på ett tag utan bättre spel utvecklare. Hur får man bättre spel då? Jag gissar på att man måste låta mer pengar gå till spel utvecklarna och mindre till direktörerna. Som i tex film branchen. Som det är nu är ju allt upp och ner

Våga skriv ihop
Fotbollsspelare, fotbollsskor, spelbranschen, spelutvecklare, spelutvecklarna, filmbranschen...

Och i övrigt håller jag med dig!

Medlem
Skrivet av Nemo:
Skrivet av Palpatine666:
Skrivet av Slashneed:

Nästa generation får gärna dröja för mig, ser hellre en utveckling på mjukvaran och sättet spelen är uppbyggda än den förmodade högre prestandan som kommer. Satsa på att göra en intensiv upplevelse ala Uncharted eller nya sätt att spela, såsom Heavy Rain och dylik innovation. Framtiden är bra, men vi spelar ju trots allt i samtiden.

Håller med! Mycket kloka ord valda där.
Det blir inte bättre målade tavlor för konstnären köper dyrare penslar. Blir inte godare mat för man köper ett nyare kök. Man blir inte en bättre fotbolls spelare för man köper nya fotbolls skor! Spel branchen behöver inte nya konsoler längre på ett tag utan bättre spel utvecklare. Hur får man bättre spel då? Jag gissar på att man måste låta mer pengar gå till spel utvecklarna och mindre till direktörerna. Som i tex film branchen. Som det är nu är ju allt upp och ner

Våga skriv ihop
Fotbollsspelare, fotbollsskor, spelbranschen, spelutvecklare, spelutvecklarna, filmbranschen...

Och i övrigt håller jag med dig!

Haha okej ska ha det i åtanke till nästa gång

12
Skriv svar