Betatesta The Settlers Online

Robot
Betatesta The Settlers Online

FZ delar ut betanycklar till nästa version av Settlers-serien.

#the-settlers-online


Medlem
Betatesta The Settlers Online

Got one


signatur

hejsanhejsanhejsan

Medlem

Redan julafton?! Fick in nyckel och min onsdag blev så mycket bättre. Jag var besatt av Settlers som ung påg.

Medlem

Skall bli roligt att testa - lite nostagilk blir man allt =)..

Moderator | Testpilot

Vad är det som gjort att det heter "betanyckel" ?
Varför inte bara "här kan du hämta din kod/beta-kod" ?

Föredrar nyckel, men funderat på det där ett tag faktiskt.


signatur

Testpilot & Twitter
Personbeskrivning: "Han är stygg över alla gränser" - Gustav Höglund
Personbeskrivning 2: "Man kan lita på uber" - Joakim Bennet
Det råder lite tvivel ovan, men jag luktar gott i alla fall.

Medlem

Va sena ni var med att komma med denna nyheten

Medlem
Skrivet av uberpwnage2.0:

Vad är det som gjort att det heter "betanyckel" ?

char* temp = translateToEnglish("nyckel");
printf("%s", temp);

Medlem
Skrivet av Luffarkaka:

Va sena ni var med att komma med denna nyheten

Errr, troll? o.o


signatur

hejsanhejsanhejsan

Medlem
Medlem

Tackar, ska testa på det. Såg ut som Lords of Ultima, fast bättre. Och Lords of Ultima var riktigt bra innan alla bara gick med i samma jävla allians så det inte blev några krig.


signatur

// Bacon <3

Medlem

Skall testas!

Medlem

Det verkar roligt :), detta kan bli något jag börjar spela.

Medlem
Skrivet av uberpwnage2.0:

Vad är det som gjort att det heter "betanyckel" ?
Varför inte bara "här kan du hämta din kod/beta-kod" ?

Föredrar nyckel, men funderat på det där ett tag faktiskt.

fuck dogtags, lets grab nycklar!!!1

Medlem

Har lagt ner otaliga timmar på Settlers genom åren ända sen jag spelade Serf City (splitscreen was the shit) men jag blir lite tveksam när jag ser att det är ett F4P spel. Settlers 7 tyckte jag var helt fantastiskt så jag hade helt klart hoppats på en fortsättning på det stuket istället för denna återgång till vad som ser ut att vara spelsättet från de första fyra spelen.

*Edit*

Klienten är gjord i flash och påminner i mångt och mycket om ett facebookspel. Grafiken är småmysig och påminner om Settlers 7 men känns väldigt stel och animationerna är ryckiga (som förväntat då det som sagt är byggt i flash).

Man får poäng för att bygga byggnader, att skicka ut en geolog att hitta sten tar "4m 0s".

Det finns nån sorts supervaluta för att skaffa sig fördelar (färdigställa byggnader omgående, köpa fler byggplatser, köpa mer resurser, låsa upp nya gubbar) som dock inte verkar vara tillgänglig i betan.

Enligt folk i chatten så kommer det även quests senare där man behöver ha vänner som hjälper en med quests för att komma vidare.

Loggar man in flera dagar i rad så får man en bonus som ökar dagligen och efter sju dagar så får man en liten summa av supervalutan som tyvärr knappt räcker till någonting alls.

Om detta är framtiden för Settlers-serien så har Ubi återigen trampat i klaveret och många PC-spelare kommer att bli ytterligare besvikna på dom..

*Edit 2*

Man är begränsad till en byggare och som det låter så är det bara så det är och inget att göra åt.

Vägarna (som är en viktig strategisk del i tidigare spel) är endast till för dekoration och därmed helt onödiga.

Foresters (de där som planterar nya träd i tidigare spel) kan bara plantera träd där det tidigare stått ett träd, världen blir därmed otroligt statisk.

Att utforska världen utanför sitt eget område görs genom att skicka ut en "explorer" som är borta i tio minuter och sen får du se ett angränsande område (verkar inte gå att styra vilket men det kanske går senare).

Det finns ljudeffekter samt bakgrundsljud (t.ex. fågelkvitter och annat brus) men verkar inte finnas någon musik i dagsläget.

River man en byggnad som inte börjat byggas ännu så dyker byggnaden upp för att sen rivas, ser lite mysko ut.

/ LordDaimos

Medlem
Skrivet av LordDaimos:

Har lagt ner otaliga timmar på Settlers genom åren ända sen jag spelade Serf City (splitscreen was the shit) men jag blir lite tveksam när jag ser att det är ett F4P spel. Settlers 7 tyckte jag var helt fantastiskt så jag hade helt klart hoppats på en fortsättning på det stuket istället för denna återgång till vad som ser ut att vara spelsättet från de första fyra spelen.

*Edit*

Klienten är gjord i flash och påminner i mångt och mycket om ett facebookspel. Grafiken är småmysig och påminner om Settlers 7 men känns väldigt stel och animationerna är ryckiga (som förväntat då det som sagt är byggt i flash).

Man får poäng för att bygga byggnader, att skicka ut en geolog att hitta sten tar "4m 0s".

Det finns nån sorts supervaluta för att skaffa sig fördelar (färdigställa byggnader omgående, köpa fler byggplatser, köpa mer resurser, låsa upp nya gubbar) som dock inte verkar vara tillgänglig i betan.

Enligt folk i chatten så kommer det även quests senare där man behöver ha vänner som hjälper en med quests för att komma vidare.

Loggar man in flera dagar i rad så får man en bonus som ökar dagligen och efter sju dagar så får man en liten summa av supervalutan som tyvärr knappt räcker till någonting alls.

Om detta är framtiden för Settlers-serien så har Ubi återigen trampat i klaveret och många PC-spelare kommer att bli ytterligare besvikna på dom..

/ LordDaimos

Tror jag inte du behöver oroa dig för, är bara en del i alla ONLINE spel som kommer. Age of Empires Online, Ghost Recon Online, Battlefield Online, Company of Heroes Online och nu detta. Kul med alternativ.


signatur

Gamer since day one!

Medlem
Skrivet av Element_Five:

Tror jag inte du behöver oroa dig för, är bara en del i alla ONLINE spel som kommer. Age of Empires Online, Ghost Recon Online, Battlefield Online, Company of Heroes Online och nu detta. Kul med alternativ.

Fast när var det senast tal om ett nytt Age of Empires eller Company of Heroes förutom online? Ordinarie Ghost Recon fick ju strycka på foten för online-delen. Battlefield Online vet jag inte vad du menar med, Battlefield P4F eller? Sen har samtliga av dessa spel i alla fall varit riktiga program och inte något ihophackat i flash.

Har gett all den tid jag kommer att lägga på Settlers Online nu iaf, ska gå och krama om min Settlers 7 statyett och hoppas att serien fortsätter med ett riktigt spel framöver.

/ LordDaimos

Medlem

Har gått 10min, har inte fått min beta nyckel än. Ska man få den i mailet?

Medlem
Skrivet av LordDaimos:
Skrivet av Element_Five:

Tror jag inte du behöver oroa dig för, är bara en del i alla ONLINE spel som kommer. Age of Empires Online, Ghost Recon Online, Battlefield Online, Company of Heroes Online och nu detta. Kul med alternativ.

Fast när var det senast tal om ett nytt Age of Empires eller Company of Heroes förutom online? Ordinarie Ghost Recon fick ju strycka på foten för online-delen. Battlefield Online vet jag inte vad du menar med, Battlefield P4F eller? Sen har samtliga av dessa spel i alla fall varit riktiga program och inte något ihophackat i flash.

Har gett all den tid jag kommer att lägga på Settlers Online nu iaf, ska gå och krama om min Settlers 7 statyett och hoppas att serien fortsätter med ett riktigt spel framöver.

/ LordDaimos

Sant, bara vet att jag läst att flera speltillverkare ser online varianterna som sina riktiga kassakor dvs F2P spel men där du kan köpa dig fördelar.

För övrigt håller jag med dig kramar MIN Settler 7 figurin


signatur

Gamer since day one!

ndr
Medlem

Är det bara jag som får invalid password oavsett vad jag matar in när man skall skapa konto?
Testat minst 10 olika kombinationer nu och inget är godkänt.

EDIT: Nevermind, löste det med ett gammalt konto istället.

Medlem
Skrivet av uberpwnage2.0:

Vad är det som gjort att det heter "betanyckel" ?
Varför inte bara "här kan du hämta din kod/beta-kod" ?

Föredrar nyckel, men funderat på det där ett tag faktiskt.

jag tilskriver det hela cd-key
licens nyckel vilket i praktiken en "beta kod" är om man fråga mig?
spelade setler på amiga tror jag det var älskade det men tiden har sprungit ifrån gamla blue byte
men testas ska det göras ändå.

Medlem

Tack för det! Kört Settlers från början sen 1993 på Amiga, och det här var riktigt skoj

Medlem

Grymt. Mins när jag lira Settlers

Medlem

Vill man verkligen delta i något när de som utvecklar spelet ser en som pirat? Nej tack, mycket kan jag gå med på men inte det, Ubisoft hoppas ni går under som företag, kanske inser ni då att det är riktigt korkat att komma med sådana uttalanden.

Medlem

Settlers 2 är fortfarande VÄRLDENS BÄSTA SPEL ALLA KATEGORIER

HERP DERP!!!

Medlem
Skrivet av PcGamer:

Vill man verkligen delta i något när de som utvecklar spelet ser en som pirat? Nej tack, mycket kan jag gå med på men inte det, Ubisoft hoppas ni går under som företag, kanske inser ni då att det är riktigt korkat att komma med sådana uttalanden.

Man läser vad man vill läsa, men mig veteligen har inte företaget sagt så utan enligt artikeln en anställd på en studio sagt så. Och att sen önska att över 4000 människor blir utan arbete är en intressant åsikt.

Kände mig inte speciellt påhoppad av uttalandet, du kanske gjorde då?


signatur

Gamer since day one!

Avstängd

Ne till och med settlers till iphon är bättre. Fy vad detta sög.

Varför kan de inte göra spelen som de var förr?? Settlers, transport tycoon mf...

Medlem

Hah.. När man hade tagit en nyckel och tänkte registrera sig så stog det att ens mail redans används, OCH mitt nickname för den delen, hur stor chans är det liksom? Jag har inte ens testat det spelet så.. Weird indeed!

Medlem
Skrivet av Element_Five:

Man läser vad man vill läsa, men mig veteligen har inte företaget sagt så utan enligt artikeln en anställd på en studio sagt så. Och att sen önska att över 4000 människor blir utan arbete är en intressant åsikt.

Kände mig inte speciellt påhoppad av uttalandet, du kanske gjorde då?

Ubisoft har med all tydlighet visat vad de tycker om sina pc köpare, trots att folk kritiserat dom sedan de först använde sig av Starforce har de vägrat inse att DRM av den typ de använder gör mer skada än nytta. De fortsätter att naivt tro att deras DRM skulle stoppa piratkopieringen när den i själva verket gör så att folk tröttnar och istället drar ner deras spel från nätet.

Nej jag känner mig knappast träffad, däremot känner jag mig djupt kränkt och jag ångrar SAMTLIGA mina köp från detta skämt till företag (har en del spel som jag inte ens öppnat). Fortsätt du stödja en utvecklare som inte vet vad kund support heter (kolla deras forum), anklagar sina köpare för att vara kriminella, jag tänker som sagt var inte göra det och ja det är tråkigt när folk förlorar sina jobb men ett företag som Ubisoft förtjänar inte att existera och det är min alldeles egna åsikt.

Medlem

http://www.mmoreviews.com/closed-beta-giveaway-for-the-settle...
Mer keys för er som vill ha!
Ser asmysigt ut, lite Age of empires style.

Medlem
Skrivet av PcGamer:
Skrivet av Element_Five:

Man läser vad man vill läsa, men mig veteligen har inte företaget sagt så utan enligt artikeln en anställd på en studio sagt så. Och att sen önska att över 4000 människor blir utan arbete är en intressant åsikt.

Kände mig inte speciellt påhoppad av uttalandet, du kanske gjorde då?

Ubisoft har med all tydlighet visat vad de tycker om sina pc köpare, trots att folk kritiserat dom sedan de först använde sig av Starforce har de vägrat inse att DRM av den typ de använder gör mer skada än nytta. De fortsätter att naivt tro att deras DRM skulle stoppa piratkopieringen när den i själva verket gör så att folk tröttnar och istället drar ner deras spel från nätet.

Nej jag känner mig knappast träffad, däremot känner jag mig djupt kränkt och jag ångrar SAMTLIGA mina köp från detta skämt till företag (har en del spel som jag inte ens öppnat). Fortsätt du stödja en utvecklare som inte vet vad kund support heter (kolla deras forum), anklagar sina köpare för att vara kriminella, jag tänker som sagt var inte göra det och ja det är tråkigt när folk förlorar sina jobb men ett företag som Ubisoft förtjänar inte att existera och det är min alldeles egna åsikt.

Ja den har du full rätt till även om jag tycker den är kraftigt överdriven!

Jag köper de spel jag vill ha och finner bra oavsett vilken tillverkare.

Aldrig haft några problem med Ubisofts eller några andras PC spel trots de ska ha innehållit "farliga" DRM.

Anklagar sina köpare för att vara kriminella? Kan du länka mig till det citatet där företaget Ubisoft säger det? Vad en specifik person säger i en utvecklingsstudio säger står knappast för hela företaget åsikt oavsett om det är Ubisoft, Activision, EA etc.

Du hittar massor av gnäll oavsett i vilket forum du går in på, men det finns massor av positivt också. Ja till och med i Ubisofts forum.

Och nej jag är inte fan fanboy, bara för gammal för att gnälla om allt och inget!


signatur

Gamer since day one!

12
Skriv svar