Asus GTX 580 Direct CU II (hjälp!)

Medlem
Asus GTX 580 Direct CU II (hjälp!)

Tja. Det är så att jag har köpt ett nytt grafikkort Asus GTX 580 Direct CU II. Grafiken när jag spelar är helt enastående (directx11). Men mitt problem är att det hackar till ibland när jag spelar spel som Saints Row the third, Battlefield 3 64 spelare...

Jag har ett nätaggregat Zalman 600W HP som tydligen är minimum för grafikkortet.
En Intel Core 2 Duo 2.66 2.8Ghz
Ram 6Gb
Asus P5N32-SLI Moderkort
ST350032 0AS SCS I500Gb hårddisk
Gott om fläktar har jag dessutom

Jag misstänker att det är Nätaggregatet som inte ger tillräckligt. Men jag vill gärna ha lite hjälp så att jag inte köper ett nytt nätagg och fortfarande har samma problem.
Kan det ha något med processorn att göra?

Tack så mycket för hjälpen!

Medlem

Det har ingenting med processorn att göra i alla fall, då den knappt används till spel längre. Vad menar du med hacka till? Att FPS går ner till en väldigt mycket lägre nivå, eller att det bara hackar till en sekund och sen går tillbaka till normalt?

Jag tror inte att det är nätaggregatet, och är inte säker på att de symptomen skulle stämma om den gav för lite ström, men kanske.

Medlem

Har du de senaste drivrutinerna? Nätaggregatet kan det mycket väl vara eftersom 600W känns på gränsen för ett 580. Man ska försöka ha ca 100W mer än minimum.


signatur

"No one will be left to prove that humans existed". - Dave Mustaine

Medlem

Tjaa, processorn är ju en flaskhals såklart, rekommenderade specs för båda spelen är quad core.

Vad kör du för OS? Du måste ha 64-bitars för att kunna utnyttja dina 6gig och båda spelen är rätt så minneskrävande.

Testat o defragga hårddisken? Stänga av antivirus och/eller skit som ligger o puttrar i bakgrunden?


signatur

Build a man a fire, and he'll be warm for a day. Set a man on fire, and he'll be warm for the rest of his life.
- Sir Terry Pratchett

Ti.
Medlem
Skrivet av Zymac:

Tjaa, processorn är ju en flaskhals såklart, rekommenderade specs för båda spelen är quad core.

Vad kör du för OS? Du måste ha 64-bitars för att kunna utnyttja dina 6gig och båda spelen är rätt så minneskrävande.

Testat o defragga hårddisken? Stänga av antivirus och/eller skit som ligger o puttrar i bakgrunden?

Instämmer. Processorn flaskar.
För ytterligare hjälp kan jag rekommendera
http://www.sweclockers.com/artikel/12567-sa-paverkas-bildfrek...
och
http://www.sweclockers.com/forum/125-geforce/
Andra förklaringar är möjliga. Ominstallation av drivrutiner till moderkort och grafikkort kan ha förbluffande effekt om det strular. Se till att alltid ha det senaste installerat.

600W räcker gott.

En intel Core i7 hade fixat problemet.


signatur

FZ - SAMLADE SKRIFTER: #walter_iego

Medlem

Jag har Windows 7 64bitars.

Det jag menar med att det hackar är att det hackar till lite då och då med jämna mellanrum (ganska ofta!) Men detta händer ju som sagt bara i spel som det händer mycket i, t ex Skyrim.

Ska kolla in dem där länkarna, tackar Ti.

skg
Medlem
Skrivet av tavener:

Jag har Windows 7 64bitars.

Det jag menar med att det hackar är att det hackar till lite då och då med jämna mellanrum (ganska ofta!) Men detta händer ju som sagt bara i spel som det händer mycket i, t ex Skyrim.

Ska kolla in dem där länkarna, tackar Ti.

Tvåkärnigt är för lite för BF3 när det är mycket som händer samtidigt (multiplayer). Uppgradera till en fyrkärnig så ska du se att lagget försvinner.

Rekommenderar även http://www.geforce.com/ där det finns massor med optimeringsguider för olika spel.

Medlem

tackar så mycket

Medlem

Redaktörerna på Sweclockers säger iaf att för ett vanligt system med ett grafikkort, ett par hårddiskar och kanske något extra PCI-kort är allt över 500 Watt overkill har jag för mig. Min egna ringa erfarenhet av pc-troubleshooting säger mig att datorn snarare bör stänga av eller starta om, kanske blåskärma osv om komponenter inte får tillräckligt med kräm. Alltså snarare än att gå ner i fps. Men säker är man ju aldrig med datorer....!


signatur

system: online

Medlem
Skrivet av auricom:

Redaktörerna på Sweclockers säger iaf att för ett vanligt system med ett grafikkort, ett par hårddiskar och kanske något extra PCI-kort är allt över 500 Watt overkill har jag för mig. Min egna ringa erfarenhet av pc-troubleshooting säger mig att datorn snarare bör stänga av eller starta om, kanske blåskärma osv om komponenter inte får tillräckligt med kräm. Alltså snarare än att gå ner i fps. Men säker är man ju aldrig med datorer....!

Korrekt!

1
Skriv svar