Fula platinum spel

Medlem
Fula platinum spel

Ni vet hur man brukar säga "om du inte gillar produkten, köp den inte"? Det gäller inte för de fula platinumspelen. Vissa nätbutiker och säljare på ebay visar upp orginalspelen och sen skickar de platinum ändå. Jag vet inte hur Sony resonerade när de med ena handen gav bra priser och med den andra fingret genom att tvinga på oss grisfula omslag. Men jävligt irriterad blir man när man köper begaganade spel för att undvika dessa avskrädesplatinum och ändå får platinum skickad till sig.

Eh, och tråden går ut på att höra hur mycket eller lite ni bryr er om omslaget.

Låt mig i min irritation runda av med ett tänkvärt citat från annan gamer:

Sony: "Hey, Europe"
Europe: "Wha?"
Sony: "You know how you're our best market and give us all your moneyz?"
Europe: "Ya"
Sony: "Well I just wanted to say FUCK YOU!"
Europe: "Thanks Sony your the best. As always"

Europe taking it up the ass since 1995


signatur

Har jag drabbats av PMA? Positiv Mental Attityd.

Medlem

Platiniumfodralen är mycket, MYCKET fulare än de vanliga. Absolut, tråkigt nog.

Medlem

Agree. Blev tokglad i helgen då jag vann ett God of War 3 i en budgivning på Tradera som var originalomslaget. Den där fula gula hemskheten som finns i butik kan de få behålla.


signatur

Videomupp

Medlem

Visst kan det vara lite tråkigt med fodralen, men annars är det bara att skriva ut omslagen och köpa ett genomskinligt standard PS3-fodral.


signatur

PS3 Slim 320GB (1TB) | Wii U Premium | Xbox 360 250GB | X1 1TB | PS5 + Corsair MP600 Core 2TB | New 3DS XL + Katsukity's Capture Card | PS Vita 32GB | Ryzen 5800X3D, 32GB DDR4 3000Mhz, 240GB SSD, 4TB SSD (Kingston KC3000), Radeon 6700XT, 3TB+4TB HDD, B450M-DS3H | Nintendo Switch

Medlem
Skrivet av WildThing:

Agree. Blev tokglad i helgen då jag vann ett God of War 3 i en budgivning på Tradera som var originalomslaget. Den där fula gula hemskheten som finns i butik kan de få behålla.

Samma här fast jag vann Batman Arkham Asylum på ebay.co.uk. Och sen tar det fem dagar och sen dyker det upp en platinum fast de hade skyltat med orgnalet. Jag kommer skicka tillbaka den och köpte en ny på aktion där säljaren skrev uttryckligen att det var orginal-cover. Kostade 217kr inklusive frakt begagnat. Ny platinum kan man med lätthet köpa billigare än så.

Skrivet av ohem:

Visst kan det vara lite tråkigt med fodralen, men annars är det bara att skriva ut omslagen och köpa ett genomskinligt standard PS3-fodral.

Bra idé. Att jag inte tänkte på det... Nån särskild sida för att hitta omslagen?


signatur

Har jag drabbats av PMA? Positiv Mental Attityd.

Medlem
Skrivet av Paddington:
Skrivet av WildThing:

Agree. Blev tokglad i helgen då jag vann ett God of War 3 i en budgivning på Tradera som var originalomslaget. Den där fula gula hemskheten som finns i butik kan de få behålla.

Samma här fast jag vann Batman Arkham Asylum på ebay.co.uk. Och sen tar det fem dagar och sen dyker det upp en platinum fast de hade skyltat med orgnalet. Jag kommer skicka tillbaka den och köpte en ny på aktion där säljaren skrev uttryckligen att det var orginal-cover. Kostade 217kr inklusive frakt begagnat. Ny platinum kan man med lätthet köpa billigare än så.

Skrivet av ohem:

Visst kan det vara lite tråkigt med fodralen, men annars är det bara att skriva ut omslagen och köpa ett genomskinligt standard PS3-fodral.

Bra idé. Att jag inte tänkte på det... Nån särskild sida för att hitta omslagen?

eBay, köpte ett par stycken sedan god tid tillbaka pga slitna fodral som jag hade.

http://www.ebay.com/sch/i.html?_nkw=ps3+replacement+case&_sac...

Edit:

För omslagen så finns det diverse sidor som: http://www.cdcovers.cc/ och http://www.vgboxart.com/


signatur

PS3 Slim 320GB (1TB) | Wii U Premium | Xbox 360 250GB | X1 1TB | PS5 + Corsair MP600 Core 2TB | New 3DS XL + Katsukity's Capture Card | PS Vita 32GB | Ryzen 5800X3D, 32GB DDR4 3000Mhz, 240GB SSD, 4TB SSD (Kingston KC3000), Radeon 6700XT, 3TB+4TB HDD, B450M-DS3H | Nintendo Switch

Jag tycker det är oerhört viktigt med omslagen, detta eftersom jag själv jobbar med att formge CD- och bokomslag dagligen. Som kund vill man ha originalet, inte någon snabbmall som någon slängt ihop på dåligt papper. Jag har själv råkat ut för det här, och köper aldrig spel från sajter. Om jag råkar se det i butik, då kan jag slå till, men aldrig på nätet, då är det bara STEAM som gäller, men då få man tyvärr inget etui.


signatur

FZ - SAMLADE SKRIFTER: #walter_iego

Medlem

Bryr mig inte. Jag ska inte spela omslaget. Jag ska spela spelet som ligger på skivan. Vad spelar det för roll om ett omslag som ska tillbringa 99% av tiden i bokhyllan är lite fult?


signatur

Jag tröttnade på min gamla signatur, men kom inte på något vitsigt att skriva som inte kändes fånigt, så det blev den här harangen i stället.

Skrivet av Akronym:

Bryr mig inte. Jag ska inte spela omslaget. Jag ska spela spelet som ligger på skivan. Vad spelar det för roll om ett omslag som ska tillbringa 99% av tiden i bokhyllan är lite fult?

Använder du smartphone? Hur ser den ut?

Kör du bil? Hur ser den ut?

Kammar du håret på morgonen, har du snygg flickvän, har du söndriga kläder, eller kör du med märkeskläder som ser ut på ett speciellt sätt?

Om du har valt något av dessa saker baserat på utseende, då kan du nog svara på din egen fråga?


signatur

FZ - SAMLADE SKRIFTER: #walter_iego

Medlem

Håller med till fullo. Det har till och med blivit så att jag har hållit mig från att köpa spel bara för att de har de urfula platinumomslagen... Jag hade inte ett Ps3 när Uncharted 1 ochRatchet & Clank - tools of destruction släpptes 07, så nu får jag stå ut med två omslag som förstör i spelhyllan (och på två av mina favoritspel dessutom)!

Skrivet av Akronym:

Bryr mig inte. Jag ska inte spela omslaget. Jag ska spela spelet som ligger på skivan. Vad spelar det för roll om ett omslag som ska tillbringa 99% av tiden i bokhyllan är lite fult?

:'(

För mig är omslagen en del av det hela. Därför är DVD-fodralen och änn värre digital distribution något som tar bort mycket av kännslan av helheten.


signatur

"Satire is meant to ridicule power. If you are laughing at people who are hurting, it's not satire, it's bullying." - Terry Pratchett

Medlem

Platinum kostar ju mindre än vad ett spel i "original" förpackning, kan det bero på att dom har sparat några ören på utskrift av covern eller varför gör dom så?

Köper man inte första utgåvan av spelen så tycker jag att är det då ett så pass bra spel att man ändå vill ha det nått år senare så gör väl ett grå-gult fodral inget, inte helller när det nästan är gratis.


signatur
Medlem
Skrivet av walter_iego:
Skrivet av Akronym:

Bryr mig inte. Jag ska inte spela omslaget. Jag ska spela spelet som ligger på skivan. Vad spelar det för roll om ett omslag som ska tillbringa 99% av tiden i bokhyllan är lite fult?

Använder du smartphone? Hur ser den ut?

Kör du bil? Hur ser den ut?

Kammar du håret på morgonen, har du snygg flickvän, har du söndriga kläder, eller kör du med märkeskläder som ser ut på ett speciellt sätt?

Om du har valt något av dessa saker baserat på utseende, då kan du nog svara på din egen fråga?

Förstår inte hur någonting av det du har skrivit här är relevant. Omslaget till spelet skall fortfarande stå i hyllan 99% av tiden, och om ryggen på omslaget är grått eller rött har ingen som helst betydelse. Jag spelar fortfarande spelen, inte omslagena.

Smartphonen användes i näven, därför bör den vara snygg, då den inte ska ligga undangömd i en bokhylla 99% av tiden.

Bilen bör se trevlig ut eftersom den inte står i garaget 99% av tiden.

Frisyr bör se trevlig ut då den är framträdande hela dagarna, och inte undangömd under någon mössa 99% av tiden.

Flickvänner kan vara söta, men det är inget krav.

Kläder bör se bra ut då de vanligtvis sitter på kroppen 100% av tiden då de används, till skillnad från spelomslag, som endast används 0.1% av tiden. (Tiden från att man har tagit fram spelet ur hyllan till dess att man har plockat ut skivan)

Så igen: Hur är någonting av det du har skrivit relevant?


signatur

Jag tröttnade på min gamla signatur, men kom inte på något vitsigt att skriva som inte kändes fånigt, så det blev den här harangen i stället.

1
Skriv svar