En Final Fantasy 7-nyversion skulle kunna förändra allt

Medlem

Behåll allt, men skifta grafiken till HD. Gärna realtids bakgrunder (en nedrans massa jobb, men huj va bra det skulle bli). Spelet var och är fortfarande bra, om dom skulle få för sig att göra den här remaken så skall det tillängnas alla gamla fans...inte ett lamt försöka hitta nya. Ett bra exempel på hur en remake skulle kunna göras är som Gamecube versionerna av Resident Evil serien, klockrent!

Inaktiv

För min del får dem gärna göra en remake!

Medlem

NEJ NEJ NEJ!

Låt det vara era skurkar!

Gör ett nytt vettigt FF-spel istället för att förlita er på de äldre!


signatur

Everybody needs help.

Medlem
Skrivet av Sebastian Lind:

Haha, detta är precis den anledningen att jag INTE vill se en nyversion av ett av mina absoluta favoritspel. Dagens FF-team har jag inte det minsta förtroende för, så de skulle garanterat fucka upp det så det står härliga till. Nä, låt den gamla klassikern vila i frid och fortsätt göra skumma FF XIII-uppföljare istället...

Det är ju ingen som tvingar någon att köpa spelet.. Är ju naturligtvis blandade känslor i denna fråga men om man tittar på FF III ifrån 1990 och det som släpptes till DS 2007? så är den grafiska skillnaden enorm, ändrar dom bara på grafiken (och behåller ALLT annat) så tror jag det skulle klara sig bra på marknaden. Tror tom. att du skulle känna dig lite tvingad att köpa det.


signatur

~QX6700@3600Mhz~ASUS-Commando@FSB300~Corsair8500C5D@950Mhz 4-4-4-12-2T~xFx8800GTX~Cooltek600CT~

Skrivet av Schattiz:
Skrivet av Sebastian Lind:

Haha, detta är precis den anledningen att jag INTE vill se en nyversion av ett av mina absoluta favoritspel. Dagens FF-team har jag inte det minsta förtroende för, så de skulle garanterat fucka upp det så det står härliga till. Nä, låt den gamla klassikern vila i frid och fortsätt göra skumma FF XIII-uppföljare istället...

Det är ju ingen som tvingar någon att köpa spelet.. Är ju naturligtvis blandade känslor i denna fråga men om man tittar på FF III ifrån 1990 och det som släpptes till DS 2007? så är den grafiska skillnaden enorm, ändrar dom bara på grafiken (och behåller ALLT annat) så tror jag det skulle klara sig bra på marknaden. Tror tom. att du skulle känna dig lite tvingad att köpa det.

Absolut, om de bara fixar i ordning mer modern grafik men i övrigt låter ALLT ANNAT VARA så vore det en riktig dröm-remake. Jag skulle köpa det, garanterat. Men det tycks ju inte vara Square Enix ambition ifall de någonsin får för sig att göra en nyversion, tyvärr... Och då tycker jag det är bättre att låta spelet vara. Det är fortfarande högst spelbart i existerande skick.

12
Skriv svar