Bobby Kotick tvivlar på Star Wars: The Old Republic

Medlem

Det som kommer/kan bli ett problem för SWToR i längden, är dess voice acting. Så fort dom ska ha nytt material = mer recordings. Känns som om det kommer betyda långt färre stor-patchar/mini-expansions som den här och liknande till andra spel. Eftersom det ju varje gång betyder att dom måste betala för nyinspelandet, etc.

Inaktiv

Han har en poäng... EA/Bioware har mycket svårare att få det gå ihop ekonomiskt än LucasArts.


signatur

The Sith Lords Restored Content Mod (TSLRCM) 1.8: http://deadlystream.com/forum/files/file/197-tsl-restored-con...

Medlem

Haha den legendariska bilden!

Medlem

Nu fick jag lust att skapa en Sith Inquisitor och namnge honom som Bobby Ko-Tick eller liknande. Han kommer att vara darkside, riktigt mycket darkside.

Medlem

Faktum är att SWTOR kommer vara det första riktigt lyckade MMOet sedan WOW med tanke på hur mycket hype det är.

Medlem

spelade wow i 4 år sen dess har jag hoppat på och av men jag har inte rört wow sedan catas, gillade cata men jag fick nog.

tror nog att jag skulle spela sw-tor max ett par månader av det jag har sett....
vist dom kommer utan tvekan att gå runt men nån wow dödare blir det inte.
kommer aldrig komma ett spel som har samma dominans som wow hade, inte äns titan.
kommer köpa och köra sw-tor utan tvekan gillar det jag har sett av streamsen sen nda lyftes.

Medlem

2 miljoner för pre-order på star wars tor.
tror nog att spelet blir nummer 2 efter wow och kan gå om efter ett par år.

Medlem

Under lucka ett finner vi:


signatur

Att spela elektroniska spel är inte en mänsklig rättighet.

Medlem

Kotick har en poäng, för en gångs skull. WoW är en enorm pengakossa för Activision och en stor del av det är att de själva äger världen. Alla pengarna går rakt ner i deras kassa. EA har nog räknat så att det går runt men om de får till en succe så lär det kännas surt att behöva ge en stor del av intäkterna till Lucas.

Medlem

Ju mer Bobby "trashtalkar" SWTOR, desto mer uppenbart blir det:

Han är svårt orolig då SWTOR är det enda som har en rimlig chans att utmana WoW på allvar just nu.

Känns bara allmänt desperat och lätt panikartat IMO, dessutom riskerar han att framstå som en komplett idiot om han visar sig ha totalt fel.

SE

Medlem
Skrivet av ShavedEwok:

Ju mer Bobby "trashtalkar" SWTOR, desto mer uppenbart blir det:

Han är svårt orolig då SWTOR är det enda som har en rimlig chans att utmana WoW på allvar just nu.

Känns bara allmänt desperat och lätt panikartat IMO, dessutom riskerar han att framstå som en komplett idiot om han visar sig ha totalt fel.

SE

ta av skygglapparna och läs posten ett par tidigare(palmtree) som faktiskt tar upp vad kotic menar....sen att killen är ett rövhål är en bisak

Medlem

500k prenumeranter är väl ganska mycket ändå? Inte ibörjan kanske men efter första gratismånaden kommer ett stort antal sluta spela(som alltid med MMOs), sen ännu fler följande månader.
Om ett år låter 500k ganska mycket, men jag hoppa det lyckas för de har många bra idéer. Har själv förbokat och längtar som bara den Hoppas att de räcker tills Diablo 3 släpps åtminstonde.

Medlem

Hans riktiga namn är bagdad Bobby!

Medlem
Skrivet av fluffmajster:

ta av skygglapparna och läs posten ett par tidigare(palmtree) som faktiskt tar upp vad kotic menar....sen att killen är ett rövhål är en bisak

Föreslår att du istället tar av dina egna och läser vad som står i källan och inser att jag redan vet vad Kotick menar men inte nödvändigtvis håller med honom.

Sen blir ju inte hans "poäng" mer vettig bara för att en FZ-user tycker att han har en (no offense Palmtree ).

Att dessutom insinuera att jag skulle vara inskränkt bara för att jag inte håller med om Koticks "teorier" säger mer om din egen inskränkthet än om min.

Faktum kvarstår att det Kotick säger är rena antaganden, då han förmodligen inte vet exakt hur kontraktet mellan EA och LA ser ut i detalj. Sen är det ju så att även om han skulle ha rätt i stort, så behöver det inte nödvändigtvis innebära att EA inte kan tjäna mer än tillräckligt med pengar på SWTOR ändå.

Lägg ihop allt detta med hans tidigare uttalanden om SWTOR, och det ser bara mer och mer ut som ren "trolling" från en skrajsen konkurrent.

Hur som helst, lösa antaganden är lösa och möjligtvis även tämligen irrelevanta...vare sig de är Koticks, Palmtrees eller dina egna.

SE

Medlem

han är ju den största idioten i spelvärlden.

Nu sa han äntligen något klokt.


signatur

FZ - SAMLADE SKRIFTER: #walter_iego

Medlem

Ja va fan ska han annars göra? Hans största konkurrent....

Medlem

Alltså han säger ju något som stämmer i de första citaten, dvs att Lucas är en riktig igel när det gäller sina varumärken och det kan inte vara kul att jobba med dem bakom axeln.

Sedan är det väl ganska självklart att spelet kommer gå runt, iaf i början. Sedan är det ju upp till Bioware att släppa bra content för att få spelare att stanna. Det är ju inte så att man behöver 10 miljoner spelare för att vara ett populärt mmo som det går bra för.

Medlem

Satt o kollade gameplay videos från SWTOR betan igår, första 10 minutrarna va jag helt övertygad om att jag sku skaffa det. Efter typ 20 minuter så börja jag bli trött på all story telling, om varför man ska bränna några eldar osv.

Jag gillar story telling, men endast om storyn faktiskt är en ordentlig story, jag behöver inte höra om några monsters som dödat 1 kvinna och ett barn som va på väg från by #1 till by #2, och dom måste därför dödas (och senare spawna ).

Kanske testar när det kommer som trial.

Inaktiv

Det är ju Starwars - klart de kommer tjäna pengar.
Bobby Kotick har ju faktiskt motiv för att smutskasta konkurrensen.....

Medlem

Tyckte spelet hade potential efter ha spelat stresstestet i helgen men jag tror inte det är en WoW-killer.

Medlem

Är det något han kan så är det totalt exploatera en hel mänsklighet och suga ut varenda öre som folket har. Girigare grist är svårt att hitta.

Medlem

Jag måste säga att detta är nog det roligaste MMO jag har spelat sedan gamla goda tiden med WoW. Har spelat en del andra MMOs och de har alla varit roliga i 1-2 dagar och därefter har man tröttnat. Jag var en av dem som fick spela weekend betan på SWTOR bägge helgerna och jag kan säga att jag hade svårt att slita mig loss från det och då är det bara en beta....

12
Skriv svar