8 000 000 Battlefield 3 sålda

Robot
8 000 000 Battlefield 3 sålda

EA:s soldatpangare spränger åttamiljonersvallen – totalt har 12 miljoner exemplar skeppats ut i butik!

#battlefield-3


Medlem
8 000 000 Battlefield 3 sålda

roligt roligt så länge inte EA försöker ta all ära som går att ta för spelet


signatur

always use the nubs for cover

Inaktiv

Hur mycket sålde mw3? 8.000.000 första 24 timmarna?

Medlem

Inte alls välförtjänta. Spelet är så gott som i beta fortfarande. Den betan vi fick spela va bara alpha. När kommer den riktiga releasen? Den med lika mycket content som i dem vanliga battlefieldspelen som har sjukt myckte mindre buggar än vad BF3 har lyckats ha.....


signatur

Idono. That's me!

Medlem
Skrivet av showerguy:

Hur mycket sålde mw3? 8.000.000 första 24 timmarna?

Iofs, men ska vi jämföra cod och bf så kan man ju lika gärna dra till med Angry Birds också. Visserligen har jag ingen aning om hur mkt Angry birds har sålt.

Edit: stavfel.

Inaktiv
Skrivet av Redstar:
Skrivet av showerguy:

Hur mycket sålde mw3? 8.000.000 första 24 timmarna?

Iofs, men ska vi jämföra cod och bf så kan man ju lika gärna dra till med Angry Birds också. Visserligen har jag ingen aning om hur mkt Angry birds har sålt.

Edit: stavfel.

Angry birds ligger över 8 miljoner,

Medlem
Skrivet av anon_78917:
Skrivet av Redstar:
Skrivet av showerguy:

Hur mycket sålde mw3? 8.000.000 första 24 timmarna?

Iofs, men ska vi jämföra cod och bf så kan man ju lika gärna dra till med Angry Birds också. Visserligen har jag ingen aning om hur mkt Angry birds har sålt.

Edit: stavfel.

Angry birds ligger över 8 miljoner,

500 miljoner närmare bestämt. källa: finska wikipedia

Medlem
Skrivet av anon_78917:
Skrivet av Redstar:
Skrivet av showerguy:

Hur mycket sålde mw3? 8.000.000 första 24 timmarna?

Iofs, men ska vi jämföra cod och bf så kan man ju lika gärna dra till med Angry Birds också. Visserligen har jag ingen aning om hur mkt Angry birds har sålt.

Edit: stavfel.

Angry birds ligger över 8 miljoner,

Läste runt 500 miljoner här http://gamasutra.com/view/news/38329/Angry_Birds_Franchise_To...

Men i det stora hela så skiter jag fullständigt i om hur många spel som säljs första dygnet/veckan blir bara förbannad när man hör spelindustrin säga att piratkopiering förstör bla bla när man läser att Activison tjänade $750 miljoner dollar de första fem dagarna på MW3.

Huvudsaken är att jag gillar det jag spelar. Dice ftw

Flame on

Medlem
Skrivet av Redstar:

Iofs, men ska vi jämföra cod och bf så kan man ju lika gärna dra till med Angry Birds också.

Precis!

BF3 och CoD borde inte ens få jämföras IMO. Här är en grov skala enligt mig:

Riktiga Män - ArmA

Halv-Macho - BF3

Småkids - CoD

Medlem

BF3 är i sina bästa stunder så bra att jag vill gråta, DICE förtjänar all framgång! Jag är rätt så förskonad från buggar och glitchar, för det är inte mycket jag stör mig på i spelet. Jo, att jag är relativt kass - men det kan jag ogärna beskylla DICE för


signatur

En av två halvor i spelpodden Gejma. 🎮

Medlem
Skrivet av ShavedEwok:
Skrivet av Redstar:

Iofs, men ska vi jämföra cod och bf så kan man ju lika gärna dra till med Angry Birds också.

Precis!

BF3 och CoD borde inte ens få jämföras IMO. Här är en grov skala enligt mig:

Riktiga Män - ArmA

Halv-Macho - BF3

Småkids - CoD

Haha, klockren skala


signatur

www.SpecialLuftvapen.se -- helautomatiska luftvapen (4,5 mm)

www.xsys-clan.se

Medlem

Ojdå, nu kan man nog ganska säkert säga att spelet kommer att passera 10 miljoner.

Skrivet av ShavedEwok:
Skrivet av Redstar:

Iofs, men ska vi jämföra cod och bf så kan man ju lika gärna dra till med Angry Birds också.

Precis!

BF3 och CoD borde inte ens få jämföras IMO. Här är en grov skala enligt mig:

Riktiga Män - ArmA

Halv-Macho - BF3

Småkids - CoD

De som vill komma så nära en simulator som möjligt - ArmA
De som vill ha något lagbaserat mittemellan - BF
De som vill ha något mer simpelt - CoD

Den bästa beskrivningen skulle nog vara att de som har en smak vill ha ett spel och de som har en annan smak vill ha ett annat. Sedan finns det nog många som spelar 2 eller 3 av alternativen.

Medlem

Glömde ju helt nämna att iaf jag tycker att BF3 är ett riktigt bra, underhållande och tjusigt spel.

Visst, det finns en del buggar och det kan bli bättre, men på det hela taget är jag nöjd.

Jag är i alla fall stolt över att spelet är svenskt och tycker Dice har gjort ett riktigt bra jobb!

Att det dessutom till råga på allt är tillverkat på SÖDER gör ju en lite extra glad!

SE

Medlem
Medlem
Skrivet av Idono:

Inte alls välförtjänta. Spelet är så gott som i beta fortfarande. Den betan vi fick spela va bara alpha. När kommer den riktiga releasen? Den med lika mycket content som i dem vanliga battlefieldspelen som har sjukt myckte mindre buggar än vad BF3 har lyckats ha.....

Struntprat!

BF3 är grymt bra. (och då har jag inte ens rört vare sig SP eller Co-op)
Visst har den sina småskavanker, men att kalla den beta är bara löjligt.
Det enda man längtar till är lite fler nya banor.

Medlem

Synd bara att det inte är så många activa konton, det märks att skyrim och cod släppts det börjar bli glest på slagfältet.

Medlem
Skrivet av Ducci:

Synd bara att det inte är så många activa konton, det märks att skyrim och cod släppts det börjar bli glest på slagfältet.

Beror mest på att BF inte lyckats hålla måttet. Är en Battlefield fan men jag känner verkligen att spelet är dåligt och inte lyckas hålla intresset uppe. Så fort jag fick Skyrim bytter jag över till det.


signatur

Idono. That's me!

Medlem
Skrivet av v1lle3:

Den bästa beskrivningen skulle nog vara att de som har en smak vill ha ett spel och de som har en annan smak vill ha ett annat. Sedan finns det nog många som spelar 2 eller 3 av alternativen.

Självklart. Hoppas det framgick att min grovt generaliserande skala var gjord med glimten i ögat.

Jag har själv mest lirat ArmA (vilket jag också föredrar), men lirar och uppskattar även BF3 för vad det är.

Dock ska jag inte sticka under stol med att jag förmodligen skulle tycka BF3 var roligare med mer realistiska settings...dvs mer skada (one-shot kills etc), begränsad sprint osv.

Jag tillhör alltså dom som inte tycker att "Hardcore" mode i BF3 är tillräckligt hardcore. Jag skulle helst vilja se en typ "ultra-harcore" som mer motsvarar ArmA's settings.

Om nån känner till någon server som är moddad enligt detta, så får ni gärna säga till. Jag har i alla fall inte hittat någon, kanske inte ens är möjligt?

Men men, man har ju alltid Arma 3 att se fram emot.

SE

Inaktiv

Undrar hur många ex som är till PC

Medlem
Skrivet av ShavedEwok:

Att det dessutom till råga på allt är tillverkat på SÖDER gör ju en lite extra glad!
SE

Bättre på dataspel än fotboll numera

Medlem

Om de fixar en del balanseringsproblem (IR-sikte, Mortar etc etc) så kan man säga att siffrorna är välförtjänta...

Medlem

Kul, undrar om ABBA någonsin sålde en nysläppt platta 8 miljoner redan första månaden!

Snyggt jobbat DICE!

Undrar hur många ex Back to Karkand kommer sälja, jag gissar på minst 4 miljoner första veckan

Hoppas bara DICE fixar till massvis med irriterande buggar och designmissar.

Den stora blaffan till chatbox måste man kunna ta bort

Vissa knappkombinationer gör saker ospelbara, har man granat på Q så kommer en jäkla meny upp som inte går att ändra

Håller man nere Lshift och trycker på bakåt tangenten fastnar gubben i springa bakåt läge

Man borde kunna få välja att respawna om någon kastar ett medkit på en, nästan alltid så vaknar man upp mitt i eldstriden där man senast dog, motståndaren får en dubbelfrag, man måste kunna välja om man vill bli återupplivad på samma plats.

Sen en rad grafiska småbuggar här och var.

Medlem

Skönt att man inte behöver köpa Back to karkand om man förbeställde spelet. Klart värt att kunna spela BF3 från dag 1.

Medlem

håller mig borta från BF3 just nu, ska ge det en chans när karkand kommer dock.


signatur

Rwa?

Medlem
Skrivet av ShavedEwok:

Riktiga Män - ArmA
Halv-Macho - BF3
Småkids - CoD

Haha, löjligast idag. Tack!


signatur

"A word to the wise is infuriating." - Hunter S. Thompson
http://www.fz.se/bloggar/min_kamp/

Medlem

Känns bra, om några titlar kanske dom passerar cod till o med Det hade varit något.

Medlem

Nice!
Dice ftw!

Medlem

Synd bara att under första veckan sålde bf3 6,7 miljoner X till xbox360.
En halv miljon till pc.
Där det är roligast och spela.
Men men,

Medlem
Skrivet av lang:

Synd bara att under första veckan sålde bf3 6,7 miljoner X till xbox360.
En halv miljon till pc.
Där det är roligast och spela.
Men men,

oj det var som attans? särskilt med tanke på att BF3 endast sålde 5 miljoner den första veckan


signatur

Rwa?

Som sagt, BF3 är fortfarande en BETA. BF3 har 0 content jämfört med BF2. Men det är fortfarande ett kul spel om man hamnar i en lobby som inte det är några jävla P12:or med i.

12
Skriv svar