Lucasarts tar 35% av The Old Republic-intäkterna?

Robot
Lucasarts tar 35% av The Old Republic-intäkterna?

Efter Bobby Koticks tvivel om Star Wars: The Old Republics lönsamhet så hoppar spelbranschens egen Nostradamus in i diskussionen...

#lucasarts, #electronic-arts, #bioware, #star-wars-the-old-republic


zsm
Medlem
Lucasarts tar 35% av The Old Republic-intäkterna?

Pachter är en jävla pajas. Förstår inte varför han ens får komma till tals.

Medlem

Vad är det här för Aftonbladet fasoner? Rubriken säger att LA tar 35% sen när man läser texten så TROR han att LA tar 35%.

Medlem

Klart att man ska lyssna på Gametrailers Pachter, han brukar ju sitta och ha rätt vid 1% av fallen! (antagligen lägre än så, då han har haft rätt 1 gång.)

Medlem
Skrivet av jehuty:

Vad är det här för Aftonbladet fasoner? Rubriken säger att LA tar 35% sen när man läser texten så TROR han att LA tar 35%.

Det är mer än aftonbladet som gör såhär. Det kallas att sälja artikeln =P

Medlem
Skrivet av jehuty:

Vad är det här för Aftonbladet fasoner? Rubriken säger att LA tar 35% sen när man läser texten så TROR han att LA tar 35%.

Hur är det med läsförståelsen, antar att du missade frågetecknet i rubriken?

Medlem
Skrivet av zsm:

Pachter är en jävla pajas. Förstår inte varför han ens får komma till tals.

Håller med fullständigt, blir så trött på att han får mediautrymme över huvud taget, en riktig sensationalist. Färre nyheter från denna pajas tack, det känns så oseriöst.

Medlem
Skrivet av kaealy:
Skrivet av jehuty:

Vad är det här för Aftonbladet fasoner? Rubriken säger att LA tar 35% sen när man läser texten så TROR han att LA tar 35%.

Hur är det med läsförståelsen, antar att du missade frågetecknet i rubriken?

Jepp. Har ju själv varit kritisk mot FZ's rubriker förut, men i detta fall måste jag faktiskt försvara dom.

Det är som sagt ett frågetecken på slutet, så läser man bara rubriken ordentligt så kan den inte anses vara missvisande IMO.

SE

Medlem

låt gå för att man inte gillar pac-man men han är finans analytiker och ganska så duktig
när det kommer till att förutsäga hur bra ett spel kommer sälja har han dock lika hög trovärdighet som jag.
så släpp skyglapparna, spelet kommer gå runt men om det blir en kassa ko för ea det är frågan.

zsm
Medlem
Skrivet av fluffmajster:

låt gå för att man inte gillar pac-man men han är finans analytiker och ganska så duktig
när det kommer till att förutsäga hur bra ett spel kommer sälja har han dock lika hög trovärdighet som jag.
så släpp skyglapparna, spelet kommer gå runt men om det blir en kassa ko för ea det är frågan.

Precis därför kallar jag honom för en jävla pajas och tycker inte han borde få uttala sig om spelbranschen över huvud taget. But that's me. Han kan gå tillbaka till att paja ekonomin med derivat, eller vad han nu gjorde förut.

Medlem

LA kan troligen ta hem mer. EA har faktist inte mycket att säga till om när det gäller The Old Republic. LA har ett sjukt noga skrivet kontrakt som förhindrar EA att lägga sig i utvecklingen och allt dem har rätt att göra är marknadsföra spelet. Detta är pga. SONY lyckades rövknulla Star Wars Galaxies ganska kraftigt. I villket fall så har spelet otrolig potential eftersom LA bryr sig om att spelet ska bli bra och inte vara något halvdant som EA oftast spottar ut.


signatur

Idono. That's me!

Inaktiv

Nu ska jag gnälla, men jag tycker att det är lite irriterande att det ofta i nyheter står "USA-dollar", det heter USD, amerikanska dollar, eller United States Dollar.

OnT: Typiskt ekonom-snack, han gör ett antagande baserat på rykten och spekulerar sedan utifrån sitt redan vaga antagande. Finansbranschen - git real!

Medlem

Öhh? Vem bryr sig om intäktsfördelningen???


signatur

Jag vill ha page...

Medlem
Skrivet av El Presidente:

Öhh? Vem bryr sig om intäktsfördelningen???

Folk som köper och som investerar i företaget? Sitter man med pappas kontokort och åker snålskjuts genom livet så bryr man sig säkert inte. Men vi kan inte alla ha den lyxen.

Medlem
Skrivet av El Presidente:

Öhh? Vem bryr sig om intäktsfördelningen???

Jag och övrigt folk som är intresserad om hur spelindustrin fungerar rent ekonomiskt och tekniskt.


signatur

Inled oss ej i frestelsen
Utan fräls oss från Ondo

Medlem
Skrivet av Vorheece:
Skrivet av El Presidente:

Öhh? Vem bryr sig om intäktsfördelningen???

Folk som köper och som investerar i företaget? Sitter man med pappas kontokort och åker snålskjuts genom livet så bryr man sig säkert inte. Men vi kan inte alla ha den lyxen.

Menar du att jag sitter och åker snålskjuts eller menar du alla som inte investerat i detta företag?


signatur

Jag vill ha page...

Medlem
Skrivet av Ondo:
Skrivet av El Presidente:

Öhh? Vem bryr sig om intäktsfördelningen???

Jag och övrigt folk som är intresserad om hur spelindustrin fungerar rent ekonomiskt och tekniskt.

Tack! Det fattade jag inte


signatur

Jag vill ha page...

Moderator | Testpilot

Varför allt detta hat mot Pachter? Han har mycket fel men bara för han gissar och försöker förutspå. Det gånger han haft fel har det inte varit så mycket heller (med vissa undantag).

Hans filmer är trevliga, GO PAC-MAN!


signatur

Testpilot & Twitter
Personbeskrivning: "Han är stygg över alla gränser" - Gustav Höglund
Personbeskrivning 2: "Man kan lita på uber" - Joakim Bennet
Det råder lite tvivel ovan, men jag luktar gott i alla fall.

Medlem
Skrivet av uberpwnage2.0:

Varför allt detta hat mot Pachter? Han har mycket fel men bara för han gissar och försöker förutspå. Det gånger han haft fel har det inte varit så mycket heller (med vissa undantag).

Hans filmer är trevliga, GO PAC-MAN!

Det är inte bara det att han gissar fel för det mesta, han har varit rätt offensiv mot spelutvecklare generellt också. Bland annat har han delat med sig sjukt överdriven påhittad fakta om deras löner och sagt att de inte förtjänar bättre arbetsomständigheter(6 månaders crunch på Team Bondi utan ersättning för övertid och väldigt låga löner t ex). Problemet är att han presenterar alla gissningar som fakta rätt ofta och därmed lyckas övertyga väldigt många.

Om lucasart tar 35 procent och EA tar en stor del också undrar hur mycket Bioware får, och hur många antal dem måste sälja för att det ska vara värt mödan med att utveckla spelet.

Medlem

deras tro på bioware är vilseledande.

Medlem

Precis som de alla analytiker så sysslar Michael Pachter inte med något annat än kvalificerade gissningar. Att Lucas Arts får en del av pengarna för the old republic kan ju vilken tratt som helst komma fram till.

Medlem
Skrivet av kaealy:
Skrivet av jehuty:

Vad är det här för Aftonbladet fasoner? Rubriken säger att LA tar 35% sen när man läser texten så TROR han att LA tar 35%.

Hur är det med läsförståelsen, antar att du missade frågetecknet i rubriken?

haha klockrent... Aced ! +1


signatur

"Danger gleams like sunshine to a brave man's eyes" - Euripides

Medlem

Om spelet håller i längden så kan jag tänka mig att det blir ca omkring 1-1,5 miljoner som kommer spela det. Betan gav en bra försmak men det är när man når högre lvl och max lvl som är det stora frågetecknet. Kan dom lyckas hålla kvar spelare? Rift lyckades inte fast jag gilla spelet, det är så mycket bättre WoW på flera fronter. Jag fick dock aldrig känslan som jag fick i vanilla Wow Men i SWTOR betan fick jag det och det är en bra start men lyckas den leverera?

Skrivet av abflex:

Nu ska jag gnälla, men jag tycker att det är lite irriterande att det ofta i nyheter står "USA-dollar", det heter USD, amerikanska dollar, eller United States Dollar.

OnT: Typiskt ekonom-snack, han gör ett antagande baserat på rykten och spekulerar sedan utifrån sitt redan vaga antagande. Finansbranschen - git real!

Tack för din feedback! Du har helt rätt, hädanefter blir det nog USD istället.

Medlem
Skrivet av jehuty:

Vad är det här för Aftonbladet fasoner? Rubriken säger att LA tar 35% sen när man läser texten så TROR han att LA tar 35%.

Det står faktiskt med frågetecken bakom att de tar 35%

Avstängd

"SWTOR kräva omkring 400 000 prenumeranter för att gå plus minus noll. Det betyder att de tjänar pengar vid 500 000 prenumeranter, förklarar Michael Pachter."

Det betyder att de tjänar pengar vid 400 001 prenumeranter.

Medlem

Patcher kan väl snart lägga sin "analytikerstatus" och skicka ned den i ett rör som leder till en brunn som luktar illa!

Samme filur sa att BF3 skulle sälja runt 8 miljoner till nyår, vi som Kan något om spel visste att det skulle slås med råge och i dagarna kom det fram att BF3 sålt 8 miljoner och har hela december på sig att kränga fler spel, blir lungt 9 miljoner sålda spel.

Men dessa analytiker har till uppgift att informera aktieägarna och ibland kanske det blir "fel" med flit, vem vet?

Medlem
Skrivet av redsnake:

Patcher kan väl snart lägga sin "analytikerstatus" och skicka ned den i ett rör som leder till en brunn som luktar illa!

Samme filur sa att BF3 skulle sälja runt 8 miljoner till nyår, vi som Kan något om spel visste att det skulle slås med råge och i dagarna kom det fram att BF3 sålt 8 miljoner och har hela december på sig att kränga fler spel, blir lungt 9 miljoner sålda spel.

Men dessa analytiker har till uppgift att informera aktieägarna och ibland kanske det blir "fel" med flit, vem vet?

så 9 miljoner inte runt 8 miljoner då ? >,<

Medlem

Nä, 35% tycker jag är för mycket bara för en licens. LA har väl inte direkt varit med och gjort någonting med spelet?


signatur

Game long and prosper

12
Skriv svar