"Detta är ju väldigt konstigt"

Redaktör
Ponny
"Detta är ju väldigt konstigt"

Hemmavid har vi just börjat se True Blood, ett stycke mediokert, sexifierat tv-historia. Snyggt filmad, javisst, men när varje scens punchline handlar om karaktärernas kåthet – gärna vampyrer och människor emellan – blir jag lite trött. Men mitt bland alla ångande lustar har jag missat något viktigt, som inte gick Bo Grapenskog förbi. Han är något stort på spåren.

Kärlek mellan levande döda? "Inte varje dag man har ett förhållande med ett lik", säger Bo och undrar "vad i all världen man får ut av detta" och menar också att "detta är ju väldigt konstigt".

Heder och hatten av åt Bo, som verkligen tagit sig tiden att fundera och analysera hela fenomenet kring, i de flesta fall, småtjejernas böjelser för levande döda.

[ia=477294; large]
Bo <3

#blogg


signatur

En Bamseponny av folket

"Detta är ju väldigt konstigt"

Avskyr. till och med hatar, hur våra älskade odöda blivit till gullifierade fantasier för ett konfusionstillstånd förekommande hos hormonsstinna fjortisar.

Vampyrer glittrar inte! Vampyrer vill ha dig till lunch/middag/fruckost/brunch/vickning/fika.


signatur

"Satire is meant to ridicule power. If you are laughing at people who are hurting, it's not satire, it's bullying." - Terry Pratchett

Redaktör
Ponny

*bling bling*, insugna kinder och vampyrer är ingen vettig kombination. Härnäst kommer tjejerna kära ner sig i zombies:

Zombie: "BRAAAINS!"
Random flicka: "Tihi *blink blink*"


signatur

En Bamseponny av folket

Och bakom står en Ghoul och trånar. *Angst*

Kan inte nästa stora grej bli Boomers? Då kanske man har en chans hos kvinnorna.


signatur

"Satire is meant to ridicule power. If you are laughing at people who are hurting, it's not satire, it's bullying." - Terry Pratchett

Medlem

Tack gode gud, någon som tar upp detta problem jag har haft under en längre tid, Vampyrer ska suga blod, brinna i solljus och inte kunna ses i speglar! så var det när jag växte upp, nu förstörs dem

Inaktiv

Stephanie Meyer, henne glittervampyrer och alla plaskvåta vampyrfjortisar kan brinna i helvetet for all that I care.

Medlem

mordsint gör skäl för sitt namn

Men jag gillar inte heller den här sortens töntiga vampyrer

Medlem

Någon dag senare var dett ett SMS som löd "Bo, vampyrer är inte verkliga" eller något liknande, på "dagens SMS".

Den personen <3

Redaktör
Ponny

Men å andra sidan är vampyr-groupies vansinnigt verkliga


signatur

En Bamseponny av folket

Medlem

Man kan inte annat än hatälska Bo


signatur

Inled oss ej i frestelsen
Utan fräls oss från Ondo

Medlem

Verkar vara en serie för mig. Har varit intresserad mesta tiden, men du fick mig vilja se det på riktigt.

Tack & hej


signatur

hejsanhejsanhejsan

1
Skriv svar