Dead Island förbjuds i Tyskland

Robot
Dead Island förbjuds i Tyskland

Hamnar på "B-listan", vilket innebär att det är olagligt för tyska butiker att sälja Techlands zombie-dödare.

#techlands, #dead-island


Medlem
Dead Island förbjuds i Tyskland

vilken idé till ett dlc, surfing nazi zombies of doom


signatur

always use the nubs for cover

Medlem

Jag som var mer än väl nöjd med att jag hade glömt bort filmen Surf nazis must die.

Helt off topic men sjukt vad sugen jag blev nu på att glo på Toxic avenger-filmerna bara för det.


signatur

Just an honest man in a leather mask

Medlem

Vilken tur! den tyska ungdomen är ju bevisat lätta att förleda vem vet vad skulle hända om inte farbror Stat höll noga koll på vad dessa undersåtar konsumerar...

Medlem
Skrivet av rysssen:

Vilken tur! den tyska ungdomen är ju bevisat lätta att förleda vem vet vad skulle hända om inte farbror Stat höll noga koll på vad dessa undersåtar konsumerar...

Schhhhhh.... Storebror ser o hör dig, btw har du ätit dina 6-8 skivor bröd idag?

Känns som om det finns viktigare problem att ta itu med, än att censurera och förbjuda SPEL..va ??


signatur

Don't argue with Idiots. They drag you down to their level and beat you with experience.

Medlem

Fortfarande lustigt att just Tyskland har axlat rollen som moralens väktare,

Medlem

Humor med alla svastikor som måste förbjudas i Tyskland (Hello Wolfenstein). "Scchh... det har aldrig hänt. Lalalalala!"

Inaktiv

Är filemerna Saw, Hostel, Maniac, Friday 13 m.fl. förbjudna? Isf är de iaf konsekventa men troligtvis inte. Pretentiösa fjantar är vad de är.

KoP
Medlem

Det är väl bara att dom ändrar färgen på blodet till grönt som dom har gjort med andra spel? Så blir det plötsligt ok.

Medlem

Jag ger Tyskland ett B! B som i bratwurst! Grattis på er!

Medlem
Citat:

Men sist jag kollade innehöll inte Dead Islands stränder några surfande nazister som måste dö...

[http://www.imdb.com/title/tt0094077/]

Varför dessa referenser!?

Medlem

Jag är inte förvånad om många tyskar piratar.

Medlem

Tyskland, tillsammans med Australien och säkert ett par fler länder är ju helt efterblivna vad gällande sådant här.

Medlem

Gå in på steam och köp spelet i stället! orka bry sig om gamla gubbstruttar eller rädda tanter som hatar allt som är kul

Medlem

Who rules the beaches?

Surfers rule!

Who rules the surfers?

SURF NAZIS!

Skrivet av Slutbossen:

Jag som var mer än väl nöjd med att jag hade glömt bort filmen Surf nazis must die.

Helt off topic men sjukt vad sugen jag blev nu på att glo på Toxic avenger-filmerna bara för det.

Haha, det är ju en fantastisk gammal film ju.

Medlem

Hur är det med att visa våldsscener på tv och bio i Tyskland egentligen? Eller böcker? Serietidningar?


signatur

Jag är numera långhårig enbart i sinnet.

Medlem

Nu kommer x antal tyskar som inte köpt spelet att tanka det illegalt från diverse hemsidor.

Medlem

Jaha, då blir det piratande för tyskarnas del...bara tyskarna inte kommer och gnäller på fildelning


signatur

Game long and prosper

Medlem

Haha, nazister är förbjudna medans kommunister sitter i TVs morgonsoffa. Och då är dom ändå ansvariga för mer än 90% av alla politiska massmord genom den moderna historien.

Helt logiskt.

Medlem
Skrivet av Securion:

Haha, nazister är förbjudna medans kommunister sitter i TVs morgonsoffa. Och då är dom ändå ansvariga för mer än 90% av alla politiska massmord genom den moderna historien.

Helt logiskt.

Sluta. Bara sluta.


signatur

Besök Patch Is Online för väldigt svala spelrecensioner.

Medlem
Skrivet av Boomer:
Skrivet av Securion:

Haha, nazister är förbjudna medans kommunister sitter i TVs morgonsoffa. Och då är dom ändå ansvariga för mer än 90% av alla politiska massmord genom den moderna historien.

Helt logiskt.

Sluta. Bara sluta.

Visst är det så att kommunismen fått mindre stryk för sina brott mot mänskligheten men i båda fallen handlar det om galningar som till vilket pris som helst velat få sin vision förverkligad. Tyskland försöker ta ansvar för sitt agerande under WW2 genom att förbjuda alla Nazistinfluenser och övervåld i bla. spel.


signatur

Jag vill ha page...

Medlem
Skrivet av Boomer:
Skrivet av Securion:

Haha, nazister är förbjudna medans kommunister sitter i TVs morgonsoffa. Och då är dom ändå ansvariga för mer än 90% av alla politiska massmord genom den moderna historien.

Helt logiskt.

Sluta. Bara sluta.

Visst är det så att kommunismen fått mindre stryk för sina brott mot mänskligheten men i båda fallen handlar det om galningar som till vilket pris som helst velat få sin vision förverkligad. Tyskland försöker ta ansvar för sitt agerande under WW2 genom att förbjuda alla Nazistinfluenser och övervåld i bla. spel.


signatur

Jag vill ha page...

Medlem
Skrivet av Boomer:
Skrivet av Securion:

Haha, nazister är förbjudna medans kommunister sitter i TVs morgonsoffa. Och då är dom ändå ansvariga för mer än 90% av alla politiska massmord genom den moderna historien.

Helt logiskt.

Sluta. Bara sluta.

Killen har dock helt rätt.

Medlem

Ni kan inte jämföra två ideologier där den ena handlar om en härskarras som alla dess följare vill genomföra, och en annan som handlar om jämställdhet och säkerhet där det gått snett några gånger pga några rötägg.

Und zat is zat.


signatur

Besök Patch Is Online för väldigt svala spelrecensioner.

Medlem

Båda idieologierna Struntar högaktningsfullt i det som kallas "mänskliga rättigheter" och "personligt integritet". Det finns inte ett enda exempel i ihistorien där kommunismen fungerat i sina ursprungliga definitionsformer. Förövrigt är många delar i dessa två ideologier lika så jämförelser är inte svåra att göra och det är fortfarande sant att t.ex. här i sverige så finns det en ganska stor tolerans när det gäller kommunism och förklaringen till det finns i vär nutidshistoria. Zat is zat...


signatur

Jag vill ha page...

Medlem
Skrivet av Boomer:

Ni kan inte jämföra två ideologier där den ena handlar om en härskarras som alla dess följare vill genomföra, och en annan som handlar om jämställdhet och säkerhet där det gått snett några gånger pga några rötägg.

Und zat is zat.

Nej du har fel, men jag tar inte en sån dikussion på fz igen.

Medlem
Skrivet av Boomer:

Ni kan inte jämföra två ideologier där den ena handlar om en härskarras som alla dess följare vill genomföra, och en annan som handlar om jämställdhet och säkerhet där det gått snett några gånger pga några rötägg.

Und zat is zat.

"Några" gånger?
Kommunism har ju visat sig vara minst lika fascistisk och förtryckande som nazism i samtliga exempel över hela världen.
Snarare mer regel än undantag. Kommunism och nazism är samma skrot och korn. Bara två olika sidor av myntet.
Jämlikhet går aldrig uppnå genom kommunism. Det har historian utvisat, och det kommer även framtiden utvisa. Finns inte ett enda lyckat exempel av kommunism, och kommer heller aldrig existera. Kommunism hör hemma på soptippen tillsammans med fascism och nazism.

1
Skriv svar