Rykte: Dead Space blir "Uncharted i rymden"

Robot
Rykte: Dead Space blir "Uncharted i rymden"

Planer sägs finnas på att göra ett actionäventyr av Dead Space. Också flygaraction, ett fps och ett co-op-baserat Dead Space 3 på en isplanet finns på teamets fullmatade agenda.

#dead-space-extraction, #dead-space-ignition, #ea, #dead-space-3


Medlem
Rykte: Dead Space blir "Uncharted i rymden"

snacka om att döda en underbar spelserie


signatur

"på slutet brinner vi som vackrast"

Medlem

Ja, det vore jäkligt illa!


signatur

Jag vill ha page...

Medlem

+1 på det WarpGuN


signatur

| R7 3800x | be quiet! Dark Rock 4 Pro | Gigabyte X570 Aorus Elite | Aorus RGB 2x8GB 3200mhz cl16 |
| Nvidia RTX 2060 Super | Kingston A2K 250GB + 1TB + KC2500 2TB | Corsair RM750 | Fractal Design Meshify C |

Inaktiv

EA är fan som ett virus som sprider sig överallt och lämnar död efter sig. Finns det inget botemedel?

Medlem

8 miljoner pers kunde sketet i att köpa BF3 (ja ja, Stackars Dice i så fall osv.) men bojkott är ett bra alternativ.


signatur

Jag vill ha page...

Medlem
Skrivet av El Presidente:

8 miljoner pers kunde sketet i att köpa BF3 (ja ja, Stackars Dice i så fall osv.) men bojkott är ett bra alternativ.

Har redan börjat.


signatur

Idono. That's me!

Medlem

Nej nej och åter NEJ! Gör det något sådant dödar de verkligen det som ÄR just Dead Space.
Bättre låta serien åldras värdigt efter del 3 som avslutar äventyret och påbörja en helt ny IP istället.

SUCK över EA. De ska då alltid mjölkas in i det sista. Åt fanders med detta.

Medlem

Serien var ju inte bra från början så nu kanske den blir lite bättre.....

Medlem

Patetiskt av EA.

Medlem
Skrivet av Ytje:

Serien var ju inte bra från början så nu kanske den blir lite bättre.....

Serien är genialisk. Den är gjort för att locka en viss målgrupp.
EA förstör bara spelserien genom att försöka bredda målgruppen. Så som dem har gjort med BF3.


signatur

Idono. That's me!

Medlem

Dead Space ska vara Dead Space och inget annat. Vill jag spela Uncharted så har jag tre utav dom, så jag behöver ingen wannabe-kopia.

Medlem
Skrivet av mordsint:

EA är fan som ett virus som sprider sig överallt och lämnar död efter sig. Finns det inget botemedel?

Jo. Bobby Kotick.

Medlem

Varför ska alla alltid vara så konservativa? Detta kan bli ganska bra för serien faktiskt, väntar på att bedöma det ytterligare tills jag har fått mer information.

Medlem
Skrivet av Idono:
Skrivet av Ytje:

Serien var ju inte bra från början så nu kanske den blir lite bättre.....

Serien är genialisk. Den är gjort för att locka en viss målgrupp.
EA förstör bara spelserien genom att försöka bredda målgruppen. Så som dem har gjort med BF3.

Neeee det har massvis med design missar, t.ex att Issac är den tråkigaste
personen i spelhistorien, storyn har fullt med plotholes och framför allt det är inte läskigt när det försöker vara läskigt är det bara jump-scares. så nej det är inte brilljant det är mediokert

Medlem

Ha ha. Jag tycker det här är roligt. Jag led länge för Silent Hills skull men Dead Space bryr jag mig inte om så mycket, jag har inte spelat det än. Låt dom mjölka så mycket dom vill jag bara skrattar.


signatur

Har jag drabbats av PMA? Positiv Mental Attityd.

Medlem

Meh, inget tipstack? Jag skickade in nyheten bara för någon dag sedan.


signatur

PS3 Slim 320GB (1TB) | Wii U Premium | Xbox 360 250GB | X1 1TB | PS5 + Corsair MP600 Core 2TB | New 3DS XL + Katsukity's Capture Card | PS Vita 32GB | Ryzen 5800X3D, 32GB DDR4 3000Mhz, 240GB SSD, 4TB SSD (Kingston KC3000), Radeon 6700XT, 3TB+4TB HDD, B450M-DS3H | Nintendo Switch

Medlem
Skrivet av Paddington:

Ha ha. Jag tycker det här är roligt. Jag led länge för Silent Hills skull men Dead Space bryr jag mig inte om så mycket, jag har inte spelat det än. Låt dom mjölka så mycket dom vill jag bara skrattar.

Fast om du är en skräckfan och inte lirat de två första så har du ju faktiskt gått miste om två bra spel Lets face it, det finns inte så mycket skräckspel så de få som funkar måste man ju ta vara på. Och dead Space är värda att ta vara på.


signatur

Videomupp

Medlem

Nice, Uncharted är skit bra.. och med skräcktema kommer det bli super! hejja EA

Inaktiv
Skrivet av WildThing:
Skrivet av Paddington:

Ha ha. Jag tycker det här är roligt. Jag led länge för Silent Hills skull men Dead Space bryr jag mig inte om så mycket, jag har inte spelat det än. Låt dom mjölka så mycket dom vill jag bara skrattar.

Fast om du är en skräckfan och inte lirat de två första så har du ju faktiskt gått miste om två bra spel Lets face it, det finns inte så mycket skräckspel så de få som funkar måste man ju ta vara på. Och dead Space är värda att ta vara på.

En annan SH fan här, lirat de flesta skräck spel som Clock Tower, Haunting Grounds, Fatal Frame ect (Jädrar vad jag spelar spel med små flickor nu när jag tänker efter).

Men Dead Space serien verkade tuff, första var helt ok även om det var för lätt.
Andra tog de ju aktion spåret som RE5 som ochså blev lite sådär.

Personlig åsikt dock, hoppas tredje delen i Dead Space går tillbaka till rötterna med 1an med skräcken istället.

Inaktiv

Mjölka på ni EA. Jag ogillar dead space det var tyvärr inte läskigt alls. Och när jag testade det första gånger alltså ettan så spelade jag kanske i 20 minuter sedan tog jag bort det från datorn. Blev så jävla besviken på det. Amnesia är då bra mycket bättre.

Medlem

själv håller jag fortfarande på med ettan, ska fortsätta när jag orkat laga min xbox för andra gången,,, suck.... Men det går långsamt att spela igenom det för jag är så jävla spänd hela tiden och går svin långsamt fram hahahah. Har faktist inte varit så rädd i något annat skräck spel. Har ju spelat alla resident evil och silent hill spelen. men detta är ju helt galet, kanske för man blivit äldre jag vet inte. Har dock inte provat amnesia en får se om jag ens vågar installera det.. Gosh!! =D

Inaktiv
Skrivet av Palpatine666:

själv håller jag fortfarande på med ettan, ska fortsätta när jag orkat laga min xbox för andra gången,,, suck.... Men det går långsamt att spela igenom det för jag är så jävla spänd hela tiden och går svin långsamt fram hahahah. Har faktist inte varit så rädd i något annat skräck spel. Har ju spelat alla resident evil och silent hill spelen. men detta är ju helt galet, kanske för man blivit äldre jag vet inte. Har dock inte provat amnesia en får se om jag ens vågar installera det.. Gosh!! =D

Amnesia är då något som jag tycker är extremt läskigt. Folk får tycka jag är störd som säger detta men det spelet fuckade upp mig totalt ett litet tag. Jag fick mardrömmar av det psyket blev lite mörbultat blev smått rädd för mörker. Dock har det avtagit nu men jag blev rejält rädd för amnesia P kan vara för att man inte kan försvara sig med utan måste gömma sig såna små saker kan få en att bli helt cp

Medlem
Skrivet av qun0:
Skrivet av Palpatine666:

själv håller jag fortfarande på med ettan, ska fortsätta när jag orkat laga min xbox för andra gången,,, suck.... Men det går långsamt att spela igenom det för jag är så jävla spänd hela tiden och går svin långsamt fram hahahah. Har faktist inte varit så rädd i något annat skräck spel. Har ju spelat alla resident evil och silent hill spelen. men detta är ju helt galet, kanske för man blivit äldre jag vet inte. Har dock inte provat amnesia en får se om jag ens vågar installera det.. Gosh!! =D

Amnesia är då något som jag tycker är extremt läskigt. Folk får tycka jag är störd som säger detta men det spelet fuckade upp mig totalt ett litet tag. Jag fick mardrömmar av det psyket blev lite mörbultat blev smått rädd för mörker. Dock har det avtagit nu men jag blev rejält rädd för amnesia P kan vara för att man inte kan försvara sig med utan måste gömma sig såna små saker kan få en att bli helt cp

Hahahah! Ja det är ju en fantastikt bra resension du ger det spelet iaf ska bli kul att få bli skräckslagen igen

Medlem

Var bara första spelet som var bra, ser ut som om det kommer fortsätta vara sant.


signatur

// Bacon <3

Medlem
Skrivet av WildThing:
Skrivet av Paddington:

Ha ha. Jag tycker det här är roligt. Jag led länge för Silent Hills skull men Dead Space bryr jag mig inte om så mycket, jag har inte spelat det än. Låt dom mjölka så mycket dom vill jag bara skrattar.

Fast om du är en skräckfan och inte lirat de två första så har du ju faktiskt gått miste om två bra spel Lets face it, det finns inte så mycket skräckspel så de få som funkar måste man ju ta vara på. Och dead Space är värda att ta vara på.

Jo men jag ska. Jag har tvåan liggandes i högen hemma. Men Silent Hill var man ju med från början och alskade de första tre spelen och därför blev man illa berörd när serien sen våldtogs och urvattnades. Jag är inte lika brydd om Dead Space är vad jag säger. De är säkert bra spel båda två. Eller alla sex. Eller hur många de hunnit göra medans jag spelat annat.


signatur

Har jag drabbats av PMA? Positiv Mental Attityd.

Medlem

Ser både positivt och negativt på detta. Gillade tvåan mer än ettan, och Co-op är alltid ett mycket stort plus för mig.

Fast så är det ju EA och sina eldgafflar så det blir väl mediokert som det mesta de tvingar fram för att vara pengakor.

Medlem

Mycket mycket bra spelserie. Me like! Mycket bra franchise!


signatur

All makt åt Stefan Löfven! Vår befriare!

Ish
Medlem

Intressant hur allt skall bojkottas, och ändå är det alltid de spelserier som kramas ur mest som man till synes tjänar mest på också. CoD, NFS osv.. Ni kan ju ge er fan på att om de så gjorde om Dead Space till en isometrisk sockervaddssimulator så skulle de ändå sälja som smör i solsken. Varför kan man undra, men så har det alltid blivit.


signatur

"If the road ahead is long, don't turn back"

Medlem

Lol snacka om girighet :

"De nya, radikala förändringarna sägs vara frukten av förändringar inom EA:s ledning, som närapå dödade Dead Space 3,eftersom serien inte säljer lika frenetiskt som exempelvis Uncharted-spelen."

Synd att de mjöklar ur en såpass bra spelserie såpass tidigt ändå, tråkigt för de trogna fans som finns :-/


signatur

Nämen!

12
Skriv svar