Storm ute och lugn inne

Medlem
Storm ute och lugn inne

Med ett juligt lugn såg vi årets värsta storm dra förbi under gårdagen. Trots att fönstren nästan gav vika och var på väg att göra oss sällskap i soffan så satt vi lugnt och drack det sista av årets Slottsglögg. En väldigt trevlig alkoholfri glögg från Kalmar.

Jag måste säga att känslan av jul inte riktigt känns ännu, trots julpynt och pepparkakor. Sommaren var för dålig och hösten kom för snabbt... julen ska vi inte prata om!

Julen ska för första gången firas i Malmö och för allra första gången tillsammans med min fru och hennes familj. Hehe... julen har varit en lika viktig högtid för oss båda och en unik chans att få spendera några dagar tillsammans med hela sin familj. Därför har vi hittills valt att fira den separat. Men nu när vi har ett eget barn så känns det inte riktigt rätt att inte fira gemensamma jular och då har vi, som så många andra, kompromissat och väljer nu bort vår egen familj vartannat år.

Det känns helt okej, det är väl så att med åren så kommer den nya "egna" familjen att vara den viktigaste och till slut kommer kanske våra barn fira jul med oss hos "sin" familj. Det är en spännande tanke och faktiskt något jag kan se fram mot redan nu

Hur firar ni julen där ute i landet? Finns säkert lika många varianter som det finns familjekonstellationer. För er som firar jul det vill säga.

#blogg

Medlem
Storm ute och lugn inne

Vi firar jul med mammas släkt, vi brukar antingen hemma hos oss, eller hos moster eller hos min kusin. Allt inom samma stad/kommun.

Farmor, som vi begravde för några dagar sen, brukade köra varannan principen, att hon var med oss ena året och andra året var med farbrors familj.


signatur

Firar jul med den Närmsta familjen, Traditionen för mig är att insupa all möjlig tid av julafton. Det betyder att jag stannar uppe 00:00 till 00:00 hela dagen med andra ord. Dricker glögg och kollar på Mupparnas Julsaga kl 3 på natten :heart:


signatur

"Satire is meant to ridicule power. If you are laughing at people who are hurting, it's not satire, it's bullying." - Terry Pratchett

Medlem

24h den 24e låter ju som en rolig idé!

Nu skall du få en riktig julskinka till idé om ett fantastiskt blogg inlägg!

Skapa ett inlägg i din blog här på sidan, den går upp 00:00 den 24, sen kan vi alla under dagen stämma in med uppdateringar om vad vi gör. The manuelek christmas special holiday bonanza!.

En 24h blogg speciall! Tro mig det blir den första på FZ.


signatur

"Satire is meant to ridicule power. If you are laughing at people who are hurting, it's not satire, it's bullying." - Terry Pratchett

Medlem

Said and done! Grym idé!!

Inlägget går upp vid midnatt, jag låter er fylla den med kommentarer och skriver själv då jag hinner Super-awesome!

Titeln är ju redan färdig... Tack Traveller

Its why i´m here


signatur

"Satire is meant to ridicule power. If you are laughing at people who are hurting, it's not satire, it's bullying." - Terry Pratchett

1
Skriv svar