Kirby's Adventure Wii

Robot
Kirby's Adventure Wii

Den rosa lilla mördarmaskinen är tillbaka i sitt andra Wii-äventyr för året. Men bland alla söta och klassiska plattformsinslag är det något som saknas.

#kirbys-adventure-wii, #nintendo, #donkey-kong-country-returns, #donkey-kong-country, #sonic-the-hedgehog, #konami, #gradius, #new-super-mario-bros, #donkey-kong-country-returns-3d


Medlem
Kirby's Adventure Wii

bara jag som alltid blir sugen på godis å annat när man ser kirby ?


signatur

always use the nubs for cover

Redaktör
Ponny

Let's eat him!


signatur

En Bamseponny av folket

Medlem

En hel refension utan att nämna Kirbys Epic Yarn? (föutom att han skriver att det är det andra spelet i år).
Hur är spelet jämfört med det?
Flickvännen älskade Epic Yarn så e detta något man kan lura på henne med?

Medlem

Va sött!

Verkar sämre än Kirby's Epic Yarn dock, vilket jag älskade


signatur

Nämen!

Medlem

Så fort jag ser eller hör något om Kirby tänker jag direkt på en viss skum reklam..


signatur

A casual stroll through a lunatic asylum shows that faith does not prove anything. -- Friedrich Nietzsche

MFC
Medlem

Oj... Nu sjunker priset på denna från 499:- till 199:- LOL


signatur

I believe that if life gives you lemons you should make lemonade & try to find somebody whose life has given them vodka & have a party - Ron White

Medlem

Låter ju som ett helt vanligt gammaldags Kirby-spel. Kanske blir ett köp när priset går ner!

Medlem

Så nu kommer den.... har redan klarat spelet rofl, fina minnen när man tänker tillbaka,
japp för fyra dagar sen så började mitt äventyr 5-6 timmar senare så kom det till ett slut och då sa jag...
ÄNTLIGEN nu kan jag ställa spelet i hyllan och tycka synd om mig för att jag straffade mig med detta spel, fina minnen dock.

Medlem
Skrivet av UOme:

En hel refension utan att nämna Kirbys Epic Yarn? (föutom att han skriver att det är det andra spelet i år).
Hur är spelet jämfört med det?
Flickvännen älskade Epic Yarn så e detta något man kan lura på henne med?

Hon*


signatur

I love the smell of napalm in the morning.

Medlem
Skrivet av Hawoket:
Skrivet av UOme:

En hel refension utan att nämna Kirbys Epic Yarn? (föutom att han skriver att det är det andra spelet i år).
Hur är spelet jämfört med det?
Flickvännen älskade Epic Yarn så e detta något man kan lura på henne med?

Hon*

Aldrig noterat innan att FZ har kvinnliga skribenter!
Sen är hela mitt inlägg inte mycket att hurra för när det kommer till stavning och meningsbyggnad

Medlem
Skrivet av UOme:

Aldrig noterat innan att FZ har kvinnliga skribenter!

Jag är inte expert på FZ och deras redaktion med mera, men jag gissar på frilans.

Förvånad (och lite besviken) över att inte se "+ JÄTTESVÄRDET!".


signatur

"A word to the wise is infuriating." - Hunter S. Thompson
http://www.fz.se/bloggar/min_kamp/

Medlem

Håller inte alls med skibenten i detta fallet.

Jag har spelat alla de främsta side-scrolling platformsspelen till wii; New Super Mario Bros, Donkey Kong Country Returns och Epic Yarn.

Detta har kanske lika bra gameplay som Mario Bros, lika stor utmaning som Donkey Kong eller lika härlig grafisk estetik som Epic Yarn, men överlag tycker jag att detta nosar på Mario och Kong's klass, men är betydligt roligare än Epic Yarn som i gämförelse med detta borde byta namn till Epic Yawn. Vem vill inreda rum för insäkter eller åka skakigt tåg i 1km/h?

En 2:a i betyg för detta helt standardmässigt högkvalitativa side-scroller är definitivt helt fel. Jag vill inte att folk ska missa en bra titel bara för denna onödiga sågning. Metacritic's samlade betyg för detta är 80 av 100. Alltså en 4:a av 5. Det tycker jag är mer rättvist.

Redaktör
Skrivet av snurrfint:

Metacritic's samlade betyg för detta är 80 av 100. Alltså en 4:a av 5. Det tycker jag är mer rättvist.

Nej, Metacritics 80 procent går inte att översätta till 4/5. Procentbetyg funkar helt annorlunda än skalorna 1-5 och 1-10. I de senare är varje steg värt lika mycket och "medelvärdet" ligger i mitten, dvs det är 3/5 eller 5-6/10. Men 50 procent är närmast en sågning, motsvarar på sin höjd en mycket svag 2:a hos oss. Vidare är en procents skillnad i de högre skalorna, t.ex. från 92 till 93 procent, oerhört mycket mer värd än mellan t.ex. 62 och 63 procent.

Man kan se Metacritic som en generell vägvisare, men betyg ska absolut inte översättas rakt av mellan olika skalor, det blir alltid fel.


signatur
Medlem
Skrivet av snurrfint:

Håller inte alls med skibenten i detta fallet. [...] 4:a av 5. Det tycker jag är mer rättvist.

Härligt med andra synpunkter, och bra för forumet. Jag tackar och bockar.


signatur

"A word to the wise is infuriating." - Hunter S. Thompson
http://www.fz.se/bloggar/min_kamp/

Medlem
Skrivet av Tompa:
Skrivet av snurrfint:

Metacritic's samlade betyg för detta är 80 av 100. Alltså en 4:a av 5. Det tycker jag är mer rättvist.

Nej, Metacritics 80 procent går inte att översätta till 4/5. Procentbetyg funkar helt annorlunda än skalorna 1-5 och 1-10. I de senare är varje steg värt lika mycket och "medelvärdet" ligger i mitten, dvs det är 3/5 eller 5-6/10. Men 50 procent är närmast en sågning, motsvarar på sin höjd en mycket svag 2:a hos oss. Vidare är en procents skillnad i de högre skalorna, t.ex. från 92 till 93 procent, oerhört mycket mer värd än mellan t.ex. 62 och 63 procent.

Man kan se Metacritic som en generell vägvisare, men betyg ska absolut inte översättas rakt av mellan olika skalor, det blir alltid fel.

Okej, gjorde för nöjes skull en koll på snittbetyget av alla resentioner på metacritic. Snittet blev 80.7. Jag håller med om att man inte kan översätta rakt av men ingen av recentionerna ger kirby's return to dreamland (som det så vackert heter i staterna) lägre än 60/100 eller 6/10 eller 3/5. Om 50 är en total sågning så borde ert 40 betyg betyda att du definitivt inte ska köpa spelet. Kan hålla med om att 80 av 100 från metacritic inte direkt kan översättas med en 4 av 5, men ett sådant betyg på meta brukar i regel generera 3 eller bättre här på fz. Assasins Creed: Revelations får en 3a av er, och 81 på metacritic som ett exempel.

Som en extra jämförelse ger ni mario kart 7 en 4a. Det får på metacritic 85 av 100. Faktum är att ni har i era senaste recentioner följt metacritics samlade betyg ganska väl. Känns som du försöker vifta bort min kritik här. Dessutom ville jag bara upplysa om att jag tycker det är värt en 4a och att de flesta resensenter har gett det ett bättre betyg. Ni får givetvis sätta vilket betyg som helst.

Redaktör
Skrivet av snurrfint:

Kloka åsikter

Jag var otydlig i förra inlägget, skulle ha avslutat med att du väl motiverar varför du vill se ett högre betyg. Jag ville inte försvara vår tvåa, utan bara förklara problemen med procentbetyg och Metacritic.


signatur
Medlem
Skrivet av snurrfint:

Håller inte alls med skibenten i detta fallet.

Jag har spelat alla de främsta side-scrolling platformsspelen till wii; New Super Mario Bros, Donkey Kong Country Returns och Epic Yarn.

Detta har kanske lika bra gameplay som Mario Bros, lika stor utmaning som Donkey Kong eller lika härlig grafisk estetik som Epic Yarn, men överlag tycker jag att detta nosar på Mario och Kong's klass, men är betydligt roligare än Epic Yarn som i gämförelse med detta borde byta namn till Epic Yawn. Vem vill inreda rum för insäkter eller åka skakigt tåg i 1km/h?

En 2:a i betyg för detta helt standardmässigt högkvalitativa side-scroller är definitivt helt fel. Jag vill inte att folk ska missa en bra titel bara för denna onödiga sågning. Metacritic's samlade betyg för detta är 80 av 100. Alltså en 4:a av 5. Det tycker jag är mer rättvist.

Kul att höra synpunkter!
Men jag håller inte med om varken att min recension är en sågning eller att spelet är lika bra som de du nämner. Det är en stark tvåa jag satt, det är vad det är värt. Jag måste också tillägga att jag tycker att det bland vissa recensenter och på vissa spelsajter gått inflation i betygen. Det är kanske bra för företagen men knappast för konsumenterna eller spelarna.

Skrivet av Linda Grip:
Skrivet av snurrfint:

Håller inte alls med skibenten i detta fallet.

Jag har spelat alla de främsta side-scrolling platformsspelen till wii; New Super Mario Bros, Donkey Kong Country Returns och Epic Yarn.

Detta har kanske lika bra gameplay som Mario Bros, lika stor utmaning som Donkey Kong eller lika härlig grafisk estetik som Epic Yarn, men överlag tycker jag att detta nosar på Mario och Kong's klass, men är betydligt roligare än Epic Yarn som i gämförelse med detta borde byta namn till Epic Yawn. Vem vill inreda rum för insäkter eller åka skakigt tåg i 1km/h?

En 2:a i betyg för detta helt standardmässigt högkvalitativa side-scroller är definitivt helt fel. Jag vill inte att folk ska missa en bra titel bara för denna onödiga sågning. Metacritic's samlade betyg för detta är 80 av 100. Alltså en 4:a av 5. Det tycker jag är mer rättvist.

Jag måste också tillägga att jag tycker att det bland vissa recensenter och på vissa spelsajter gått inflation i betygen. Det är kanske bra för företagen men knappast för konsumenterna eller spelarna.

Jag håller med dig angående betygsinflationen. Något är inte riktigt som det ska om en 2/5 på FZ anses som en "sågning". Snurrefinten har uppenbarligen aldrig läst den legendariska Handball Manager-recensionen som t om trotsade betygsskalan.

Skrivet av Sebastian Lind:

...den legendariska Handball Manager-recensionen som t om trotsade betygsskalan.

:O: Länk tack.


signatur

"Satire is meant to ridicule power. If you are laughing at people who are hurting, it's not satire, it's bullying." - Terry Pratchett

Medlem
Skrivet av Linda Grip:

Men jag håller inte med om varken att min recension är en sågning eller att spelet är lika bra som de du nämner. Det är en stark tvåa jag satt, det är vad det är värt. Jag måste också tillägga att jag tycker att det bland vissa recensenter och på vissa spelsajter gått inflation i betygen. Det är kanske bra för företagen men knappast för konsumenterna eller spelarna.

Det här ställer jag mig bakom. Samt att personer låser fast sig vid jämföra olika betygsskalor, betygskritierier, m.m. med varandra vilket såklart inte fungerar.

Skrivet av Sebastian Lind:

Snurrefinten har uppenbarligen aldrig läst den legendariska Handball Manager-recensionen som t om trotsade betygsskalan.

Blasphemy! Att ge minus för tyskhet svider i mitt hjärta!

Skrivet av Traveller in time:

Länk tack.

http://www.fz.se/artiklar/spel/20090512/handball-manager-2009


signatur

"A word to the wise is infuriating." - Hunter S. Thompson
http://www.fz.se/bloggar/min_kamp/

Redaktör
Skrivet av bjosarn:
Skrivet av Traveller in time:

Länk tack.

http://www.fz.se/artiklar/spel/20090512/handball-manager-2009

Sånt där händer bara när redaktörn är på semester.


signatur
Medlem
Skrivet av Tompa:

Sånt där händer bara när redaktörn är på semester.

Dig kan man lita på, aldrig att något tyskt skulle kunna vara dåligt!


signatur

"A word to the wise is infuriating." - Hunter S. Thompson
http://www.fz.se/bloggar/min_kamp/

Skrivet av bjosarn:
Skrivet av Tompa:

Sånt där händer bara när redaktörn är på semester.

Dig kan man lita på, aldrig att något tyskt skulle kunna vara dåligt!

Haha, det Tompa anmärker på är snarare att vi aldrig använder den överkorsade FZ-loggan som betyg om produkten inte är fysiskt trasig och ospelbar, typ. Men jag lyckades som sagt smyga in den fruktade "nollan" när gamlingen var bortrest... det kan vara min största bedrift här på FZ någonsin!

Medlem

Det var det inte alls! Han hade aldrig tillåtit något som hackar ner på tyskhet!


signatur

"A word to the wise is infuriating." - Hunter S. Thompson
http://www.fz.se/bloggar/min_kamp/

Skrivet av bjosarn:

Det var det inte alls! Han hade aldrig tillåtit något som hackar ner på tyskhet!

Fanboy!

Redaktör
Skrivet av bjosarn:

Det var det inte alls! Han hade aldrig tillåtit något som hackar ner på tyskhet!

Nej för skråen, inget ont har någonsin kommit från våra grannar i syd!


signatur

Tja, tyskarna gav ju oss trots allt gamla klassikern Techno viking så they ain't all bad, I guess.

Skrivet av Sebastian Lind:

Tja, tyskarna gav ju oss trots allt gamla klassikern Techno viking så they ain't all bad, I guess.

Trodde han var en av er götepojkar.


signatur

"Satire is meant to ridicule power. If you are laughing at people who are hurting, it's not satire, it's bullying." - Terry Pratchett

Den rosa lilla mördarmaskinen...Ärligt, Jag börjar gilla denna här Linda Grip


signatur

"Satire is meant to ridicule power. If you are laughing at people who are hurting, it's not satire, it's bullying." - Terry Pratchett

12
Skriv svar