Svarsknappar i forumet

Medlem
Svarsknappar i forumet

'Skicka'-knapparna är ju rödfärgade i forumet. Problemet är när man skriver ett snabbsvar. Är man då lite snabb och trycker på första bästa röda knapp i tron att det är 'skicka'-knappen, så kanske man trycker på 'skriv svar' (eller vad den heter), och då försvinner snabbsvaret man har skrivit. Det jag skrivit fanns inte kvar i cachen när jag stegade tillbaka. Lagom störigt.

Förslag: när systemet märker att man skriver ett snabbsvar så blir 'skriv svar'-knappen grå istället för röd.

Edit: med 'skicka svar' menade jag 'nytt inlägg'-knappen.

Medlem

Ja!

Det här hänt mig några gånger faktiskt, men det var ett tag sen nu

Medlem

Att byta färger på knapparna är inga problem. Fixar det på studs. Ändringarna kommer slå igenom i mitten på nästa vecka och efter det ska du förhoppningsvis inte klicka fel något mer

musse1 gör skäl för sin sista siffra #1


signatur

"Satire is meant to ridicule power. If you are laughing at people who are hurting, it's not satire, it's bullying." - Terry Pratchett

Medlem

Sweet! Grymt respons (easy on the Jolt?)!

Medlem

Ruskigt bra idé, och även ruskigt snabbt och bra svarat av FZ Crew! Om man får låna tråden som en instickare;

Nytt inlägg-knappen högst upp uppfattar iaf jag som sjukt otydlig.. Är det något som det kan finnas intresse i att åtgärda?


signatur

Motivator's Lifestyle. Athletic Martyr. Build your own foundation.

Medlem
Skrivet av r3lev4nt:

Ruskigt bra idé, och även ruskigt snabbt och bra svarat av FZ Crew! Om man får låna tråden som en instickare;

Nytt inlägg-knappen högst upp uppfattar iaf jag som sjukt otydlig.. Är det något som det kan finnas intresse i att åtgärda?

Thx, dude!
Självklart finns det intresse i att åtgärda saker som inte fungerar som det är tänkt. Färg på knappen var en quick-fix som tog < 30 sek att ändra. Däremot knapparna ovan måste vi tänka till lite hur det ska fungera och se ut OM det är ett problem att de är otydliga. Dock ser jag inte dessa knappar som en stor issue och krutet måste läggas på annat. Men självklart är vi in och småpillar ibland också. Så kort och gott får "Nytt inlägg" högst upp i tråden vänta lite för viktigare grejer.

Medlem

Alright. Viktigare är nog "nytt ämne" ute på moderforumet, den hade jag redigt med huvudkli innan jag hittade första gången efter omdesign, och missar den ibland fortfarande.


signatur

Motivator's Lifestyle. Athletic Martyr. Build your own foundation.

1
Skriv svar