Skräckerotiska Catherine levereras i pizza-kartong

Robot
Skräckerotiska Catherine levereras i pizza-kartong

Den begränsade utgåvan av sinnessjuka får-pusslaren Catherine blir något alldeles extra – levereras i pizza-kartong med exklusiv t-shirt och förförisk Catherine-poster!

#catherine


Medlem
Skräckerotiska Catherine levereras i pizza-kartong

och vad kommer det att kosta?

Medlem

Pedobear approves, Eller hur brukar man säga nuförtiden.

Medlem
Medlem
Skrivet av aesdana:

Barnporr.

Vad är det för barnporr med detta spelet? Har sett nån trailer eller två men kan inte riktigt minnas något sådant! :S

Medlem

"Det är fan gött att leva när man har pepparkakor och glögg vid sin sida".

Har du fått lite för mycket innanför västen Sebastian?

Medlem
Skrivet av aesdana:

Barnporr.

Inget barnporr i detta spelet. Huvudkaraktären är över 30, samma med Katherine. Catherine är yngre, men inte under 18. Hon är typ 22 eller något.

Medlem

Dessutom finns det inget naket i spelet.


signatur

Jag gillar att spela spel och snacka skit samtidigt: http://www.youtube.com/user/ManChildKart

Medlem
Skrivet av Leffe-Bengan:

"Det är fan gött att leva när man har pepparkakor och glögg vid sin sida".

Har du fått lite för mycket innanför västen Sebastian?

Man kan aldrig få för mycket glögg innanför västen!


signatur

Postern levereras laminerad, lättare att torka av

Faktiskt inte så mycket (rent)naket nej, men ojojoj vad det finns många teman och frågeställningar som de mindre "mogna" spelarna kommer ha problem att uppfatta och förstå, därmed missa mycket av spelets "djupa(inom finger quotes)" mening. Då blir det ett ganska träigt puzzelspel med små mycket mer givande mellanspel (som baren). Köp Persona 4 istll.


signatur

"Satire is meant to ridicule power. If you are laughing at people who are hurting, it's not satire, it's bullying." - Terry Pratchett

Medlem

Pizzakartongen är awesome även om den är lite liten för att vara en pizzakartong. Får väl plats typ två billys i bredd.

Kalsongerna är ingen förlust. Förutom att de är skitfula så även om man skulle vilja använda dem så är materialet bland det vidrigaste som jag kan tänka mig på underkläder.

Örngottet kan nog endast gå hem hos riktigt hormonstinna pojkar. så det är inte direkt någon förlust där heller.
Båda ligger då nedpackade i pizza-kartongen hos mig.

Spelet i sig är smått bissart. Pusslandet kan ibland vara enerverande svårt och frustrationen över att man inte ser lösningen och känner hur tiden håller på att rinna ut gör att man har en hel del frustrerande moment framför sig.

Det sociala spelet på pizzerian/baren är rätt OK och bjuder på ett lugnare tempo mellan pusslen. Perfekt för att lugna ner sig lite innan man går på nästa session med pussel.

Medlem

Jösses...sickna moraltanter det finns på det här forumet... har ni överhuvudtaget spelat Catherine?

Skrivet av Slashneed:
Skrivet av Leffe-Bengan:

"Det är fan gött att leva när man har pepparkakor och glögg vid sin sida".

Har du fått lite för mycket innanför västen Sebastian?

Man kan aldrig få för mycket glögg innanför västen!

Slashneed tells it like it is!

Trappski:
Håller med i det du skriver. Jag importerade ju själv den amerikanska samlarversionen i somras, och även ifall grejerna känns jäkligt roliga på ett sjukt nördigt vis så skulle jag ju inte direkt få för mig att bära de där kalsongerna... Och örngottet? Ja, det gör sig nog också bäst i kartongen, jag kan inte tänka mig hur man skulle kunna motivera det för någon...

Men riktigt tuff art book som följde med, om jag inte missminner mig. Och jo, visst tusan blev det rejält frustrerande ibland! Jag tvingades växla ner till Easy ungefär halvvägs, för även om jag gillar pussel så är logiktänket som krävs inte direkt min bästa sida.

Medlem

Har följt lets play videor på nätet och detta spel är faktiskt inte alls dåligt och man får aldrig se något naket alls (möjligtvis lite ecchi). Men inget mer. Skulle man göra film av detta spel skulle det kunna bli något riktigt unikt.


signatur

Ryzen 7 5800x | Sapphire pulse rx 7800 xt | samsung 980 pro | Ps5 pro? |

Skrivet av magma:

Har följt lets play videor på nätet och detta spel är faktiskt inte alls dåligt och man får aldrig se något naket alls (möjligtvis lite ecchi). Men inget mer. Skulle man göra film av detta spel skulle det kunna bli något riktigt unikt.

Absolut, det vore riktigt läckert! Catherine är trots allt ett spel vars story är tillräckligt genomtänkt så med en del tweaks här och där skulle det nog kunna bli en riktigt tät och spännande rulle. Vissa scener känns nästan som gjorda för vita duken!

Medlem

Älskar avslutet med "Det är fan gött att leva med pepparkakor och glögg vid sin sida"

Får väl hoppas att det är ett... spännande.... spel!

Medlem
Skrivet av Sebastian Lind:

Och jo, visst tusan blev det rejält frustrerande ibland! Jag tvingades växla ner till Easy ungefär halvvägs, för även om jag gillar pussel så är logiktänket som krävs inte direkt min bästa sida.

Jag är ungefär halvvägs och har inte spelat på ett tag nu. Kom en massa andra spel i vägen. Gillar också pussel men ibland vill tålamodet inte riktigt vara med mig hela vägen.

1
Skriv svar