Rykte: Resident Evil 6 utspelar sig i Kina

Robot
Rykte: Resident Evil 6 utspelar sig i Kina

Röstskådis dabbar sig kungligt – borde kanske leta QA-anställning hos Bethesda istället?

#resident-evil-4, #resident-evil-5, #resident-evil-6, #capcom


Medlem
Rykte: Resident Evil 6 utspelar sig i Kina

Undrar om experterna kommer att anse att det är lika rasistiskt som när femman utspelade sig i afrika.

Medlem

ja och undra vad P.E.T.A. ska säga =S

Medlem
Skrivet av korvbollar:

Undrar om experterna kommer att anse att det är lika rasistiskt som när femman utspelade sig i afrika.

Jag har aldrig fattat det, i alla tidigare spelen har man ju spöat upp andra "vita" människor... borde de inte klaga på att det är rasistiskt? Eller är det bara för att huvudkaraktären är vit som gör att ingen bryr sig?

Folk är idioter helt enkelt


signatur

Everybody needs help.

Medlem

Risig idé... Mohahahaha

Ja Jag gillar Zombies i allmänhet.. så man får väl hoppas på att det blir bra helt enkelt..


signatur

Den som har flest prylar när han dör vinner!

Medlem

Jag litar på Capcom! En av Världens bästa spelserier!


signatur

All makt åt Stefan Löfven! Vår befriare!

Medlem

Så länge dem droppar action inriktningen från 4 och 5an och går tillbaka till spänningen och skräcken i 2an så är jag hel nöjd.

Vill ju möta 30 st zombies med bara 3 väldigt värdefulla skott kvar i min värdelösa puffra.

Medlem

Serien har varit död för mig sen Code Veronica... Resten ser jag som en löjlig Michael Bay-spinoff...


signatur

Your Forum Community reputation has increased by 1.

Ish
Medlem
Skrivet av korvbollar:

Undrar om experterna kommer att anse att det är lika rasistiskt som när femman utspelade sig i afrika.

Mänskligheten är en ras, och afrikan är en etnicitet. Varför skulle det vara rasistiskt?


signatur

"If the road ahead is long, don't turn back"

Inaktiv

Resident evil serien är död för mig. 5an va rent av värdelös....

Medlem
Skrivet av neonille:

Resident evil serien är död för mig. 5an va rent av värdelös....

+1


signatur

Game long and prosper

Medlem
Skrivet av schill:

Så länge dem droppar action inriktningen från 4 och 5an och går tillbaka till spänningen och skräcken i 2an så är jag hel nöjd.

Vill ju möta 30 st zombies med bara 3 väldigt värdefulla skott kvar i min värdelösa puffra.

Ja förr tänkte man sig för. Det var verkligen sista utvägen att börja skjuta. En mini-känsla av detta finns faktistk i Red Faction: Armageddon för det är inte alltför gott om ammo där. Jag stod nere i nåt hörn bakom nåt skydd som kunde förstöras och hade noll i ammo kvar i två av fyra vapen. Men det går så länge man inte sprayar.


signatur

Har jag drabbats av PMA? Positiv Mental Attityd.

Medlem
Skrivet av korvbollar:

Undrar om experterna kommer att anse att det är lika rasistiskt som när femman utspelade sig i afrika.

Borde väl inte säga så mkt eftersom Capcom själva är ett Asiatiskt företag.

Medlem
Skrivet av Ish:
Skrivet av korvbollar:

Undrar om experterna kommer att anse att det är lika rasistiskt som när femman utspelade sig i afrika.

Mänskligheten är en ras, och afrikan är en etnicitet. Varför skulle det vara rasistiskt?

Människor är en art, som underdelas i raser t.ex negroider (typisk afrikaner) eller mongoloider (typiskt kineser/östasiater) samt kaukasioder (typiskt vita europeer) samt ett antal andra undergrupper. Rasism är när man lägger olika värderingar i de biologiska klassifieringarna. När man talar om etnicitet generellt sett innefattar det ras, men man delar även in det i mindre beståndsdelar, samt ofta också blandar in kultur. Det är lite komplicerat och även rätt flytande, men människan är alltså inte en ras utan en art i en undergrupp av primater.
Jag är inte rasist, utan jag gillar inga människor alls, så jag kallas därför artist

Ont; Resident evil 5 var ju väldigt bra i coop, och dom hade fått med nästan alla stereotyper av afrika så kanske det blir kul o jaga zombies i kina. Springa i geggiga risfält jagad av muterade pandas kanske?

Ish
Medlem
Skrivet av Angwold:
Skrivet av Ish:
Skrivet av korvbollar:

Undrar om experterna kommer att anse att det är lika rasistiskt som när femman utspelade sig i afrika.

Mänskligheten är en ras, och afrikan är en etnicitet. Varför skulle det vara rasistiskt?

Ordbajsande

.. Poängen var att ingen klagade när det var vita zombies..


signatur

"If the road ahead is long, don't turn back"

Medlem
Skrivet av Ish:
Skrivet av Angwold:
Skrivet av Ish:
Skrivet av korvbollar:

Undrar om experterna kommer att anse att det är lika rasistiskt som när femman utspelade sig i afrika.

Mänskligheten är en ras, och afrikan är en etnicitet. Varför skulle det vara rasistiskt?

Ordbajsande

.. Poängen var att ingen klagade när det var vita zombies..

Poängen är att människor är en art, underdelad i raser. Och vidare som du säger en ras går bra att panga i spel, men en annan går inte alls. Politisk korrekthet kallas det, och det bör bekämpas med alla tillbuds stående medel. Till exempel att upplysa om att raser är en undergruppering av arten människa. Enkla biologiska fakta. Om man sedan lägger in andra värderingar i det, det är en helt annan femma som man lämpligen diskuterar på forum mer avsedda för det

Resident evil 5 med all tjolabaloo om att en viss ras var zombies hela bunken är ett typiskt exempel på hur tramsigt det kan bli när vissa försöker vara så kallade antirasister. Snacka om missriktade insatser. Istället för att fira biologisk mångfald fokuserar man på att antingen fösa ihop allting till ett menlöst mittemellan-tillstånd där allt utgör en kränkning, eller så gör man samma grej som folkölsdrivna skinnskallar ifrån åttiotalet, fast mot vita. Man snubblar alltså över sig själv i sin iver att neutralisera biologisk fakta, och rör fullständigt ihop begreppen.

Det är ett jävla trams. I ett spel som utspelar sig i afrika är det väl för fasiken naturligt att det är en massa afrikaner som drabbats av zombie viruset i första hand. Jag har spelat spelet och min bild av afrikaner ändrades inte ett dugg av att jag virtuellt pangade en hel hoper av zombifierade urinevånare. Tror faktiskt väldigt få totalt sett påverkades i någon mån alls om jag skall vara ärlig

Medlem

Hah - Det klagas först när det inte är PK, det är väl ingen nyhet för någon. "rasism" går bara på ett håll i det politiskt korrekta samhället.

Om asiater blir zombies ( i ett spel ) tvivlar jag på att det blir lika mycket rabalder om det. Dom lever mer i en homogen grupp utan "tjäna pengar" på PK-tänk.

Och ja, RE5 var kul i COOP på PC ( t.om. DX10 ), dock långt ifrån dom gamla konsollspelen i stilen, på den tiden innan man hade råd till en PC (Jag har för övrigt Resident Evil 1 i den gamla skolans enorma kartong i bokhyllan till PC också, men lirade det på playstation ). Skulle vilja se mer zombies och survival-horror i nästa RE spel.

Jag har en "Resident Evil"-poster inramad på väggen än idag och köpte en dreamcast enbart för att spela "Code Veronica". Hoppas på nåt bra RE-spel till, helst till PC också så man slipper köpa ytterligare en konsol. Jag spelade aldrig RE4, ville inte köpa en Gamecube och portningen till PC är horribel.

"Resident Evil: Operation Raccoon City" ser mer ut att bli ett COOP spel igen, men det lär ju komma till PC också verkar det som!

Det känns som RE-skaparna inte riktigt förstår vad det var som gjorde dom första spelen så bra, nu siktar dom bara på försäljning. Det hade gått utmärkt att modernisera dom gamla spelen. Kluriga pussel och involverat gameplay säljer väl inte lika bra idag då pengarna på spelförsäljningen finns på konsoler och telefoner/bärbara konsoler i mångt och mycket. Det skall vara lätt, snabbt och IQ-befriat idag för att maximera vinsten verkar det som


signatur

"We think there is a fundamental misconception about piracy. Piracy is almost always a service problem and not a pricing problem" - Gabe Newell

Medlem
Skrivet av Ish:
Skrivet av Angwold:
Skrivet av Ish:
Skrivet av korvbollar:

Undrar om experterna kommer att anse att det är lika rasistiskt som när femman utspelade sig i afrika.

Mänskligheten är en ras, och afrikan är en etnicitet. Varför skulle det vara rasistiskt?

Ordbajsande

.. Poängen var att ingen klagade när det var vita zombies..

Mänskligheten är ju mer en art, hudfärgen "bestämmer" rasen.

Att klaga på att vita skjuts ner är ganska fånigt när 99% av alla spelhjältar är vita killar. När statistiken är annorlunda så kan man använda det som argument.
Återstår att se om folk reagerar på det, Capcom ändra i femman när de blev kritiserade.

1
Skriv svar