Snart flyger Skyrims drakar framlänges igen

Medlem

bara jag som tyckte Skyrim e helt okej spel, Till PC? .. snart 40 h spelat och ca 3 buggar vad en resultera i att spelet stängde ner sig ...


signatur

Kan ej skriva åäö

Inaktiv
Skrivet av r3lev4nt:

Eventuellt har de huvudvärk av den otacksamhet som många visar...

Spelar ju ingen roll om det är ett spel, ett hus eller en bil - köper du något, förväntar du dig att det ska fungera som planerat. Detta är Bethesda's femte spel ur Elder Scrolls serien - dom borde ha lärt sig. Tacksamheten kommer när saker- och ting fungerar.

Medlem

På samma sätt borde spelarna ha lärt sig idag att i stort sett inget spel fungerar helt som det ska vid release.


signatur

Motivator's Lifestyle. Athletic Martyr. Build your own foundation.

Medlem
Skrivet av r3lev4nt:

På samma sätt borde spelarna ha lärt sig idag att i stort sett inget spel fungerar helt som det ska vid release.

Vilket är patetiskt, bilar släpps ju inte precis med en halv motor..


signatur

Don't tell me i got no life, im a gamer, i got millions.

Medlem

När sånna buggar uppstår till PC, på grund av olika hårdvarukombinationer, förstår man ju lite grand varför utvecklare många gånger övergår till att fokusera på konsoller.

Inaktiv

jo, sen 1.2 patchen blir jag ägd på nolltid av alla som använder frostmagi va inget problem förut .. suger fett att är ägd av ngt så simpelt som en icewraith .. när det bara va att hacka sönder dom förut ..

Inaktiv
Skrivet av r3lev4nt:
Skrivet av Exx:
Skrivet av r3lev4nt:

Eventuellt har de huvudvärk av den otacksamhet som många visar...

Vänta lite, va? Om jag ger ett företag mina pengar i utbyte mot en produkt, har jag en tacksamhetsskuld gentemot företaget?

Kanske inte en tacksamhetsskuld, men det känns som att många inte uppskattar allt det arbetet som ligger bakom spel. Jag pekar inga fingrar här inne alls, den som vill får känna sig träffad. Men min personliga åsikt är att folk gnäller alldeles för mycket, samtidigt som de inte är villiga att ge vettig feedback till företagen.

Folk har full rätt att visa otacksamhet just nu för skyrim. På tok för många buggar. Jag klagar dock inte jag skrattar då man ser mammutar flyga upp i luften en bra bit för att sedan damma ner i backen och dö. Men att vissa saker sluta funka så som det där med magi m.m då det verkar komma nya negativa saker hela tiden. Då finns det ingen anledning att ge dom creds utan snarare har man full rätt att bli less på dom och förbannad. Man ska buggtesta spel och inte bara göra dom för att sedan släppa dom på en gång på ett lite speciellt datum för att dom vill vara så speciella som möjligt. Så istället för att skydda företaget som en lover så kan du väl inse att det är rätt förståeligt att folket blir arga

Medlem

Väntar på att de ska fixa så Alduin inte sitter som ett torn, med oändligt liv i långt upp i luften. När man ska besegra honom första gången.

Samt en fix till companinon-questen efter att silver-hand har attackerat.

Sitter fast på båda questen. Släpper de inte en fix till dessa fel snart bränner jag ut skiten på en skiva så jag kan pissa på skiten.

Riktigt trött på detta buggspel (PC)

Medlem
Skrivet av KlosterKatten:
Skrivet av r3lev4nt:

På samma sätt borde spelarna ha lärt sig idag att i stort sett inget spel fungerar helt som det ska vid release.

Vilket är patetiskt, bilar släpps ju inte precis med en halv motor..

Du ska bara veta hur många sprillans nya Volvo som behöver åtgärdas 1:a veckan


signatur

Jag vill ha page...

Medlem
Skrivet av Ytje:
Skrivet av r3lev4nt:
Skrivet av Exx:
Skrivet av r3lev4nt:

Eventuellt har de huvudvärk av den otacksamhet som många visar...

Vänta lite, va? Om jag ger ett företag mina pengar i utbyte mot en produkt, har jag en tacksamhetsskuld gentemot företaget?

Kanske inte en tacksamhetsskuld, men det känns som att många inte uppskattar allt det arbetet som ligger bakom spel. Jag pekar inga fingrar här inne alls, den som vill får känna sig träffad. Men min personliga åsikt är att folk gnäller alldeles för mycket, samtidigt som de inte är villiga att ge vettig feedback till företagen.

Indeed ...
+1

Fok uppskattar inte heller bilar, klockor, TV-apparater, mobiltelefoner mm om produkten inte fungerar som den skall.

Har det varit mycket gnäll på Skyrim som varit obefogad?


signatur

Att spela elektroniska spel är inte en mänsklig rättighet.

Medlem

killen som fixade med drakarna inför patchen fick väl en pil i sitt knä

Medlem

jag tycker nog att jag och andra har full jävla rätt att vara förbannade... vi har faktiskt betalat fullpris för en produkt som inte fungerar som den ska.. och detta för att utgivaren stressade ut spelet för att komma åt utgivningsdatumet 11/11/11 känns kanske lite larvigt... och det är klart att man blir sur när man måste slå av AA och massa annat för att spelet inte ska crasha varannan sekund.. man måste samla på sig ett obegripligt saveträd där man inte kan namnge sina saves .. dom tvingar ut patchar via steam ÄVEN om man ställt in det på att inte patcha.. som stänger av dom fixar som faktiskt hade kommit ut av modfolk.. till exempel LA aware patchen.. det är respektlöst mot fans av serien.. och helt under all kritik.. att sen fokusera ett spel som även av er "fanboys" klassas som en "grundbult för moddare" till konsoller är ju helt obegripligt..

jag känner mig totalblåst på mina pengar.. kunde jag få dom tillbaka hade jag lämnat tillbaka SKITSPEKTAKLET till spel för länge sedan.


signatur

spriten räddade mig från sporten

Inaktiv

Eurogamer/Digital Foundry har gjort en test på PS3-prestandan före och efter patchen med en save som har lång speltid. Visserligen är det bättre, men fortfarande hackfest på många ställen jämfört med ett ny karaktär på samma område. Så om man spelat länge på PS3 får man räkna med prestandaproblem även efter patchen.
http://www.eurogamer.net/articles/digitalfoundry-vs-ps3-skyri...

Medlem

Jag har inget problem med att folk kritiserar, sålänge de är införstådda i grunderna till de problem som uppstått, och vad som är vems fel. Att spelet har patchats fast du ställt in den på att inte göra det är ju steams fel, inte Bethesdas fel. Mitt patchade inte förrän jag sa att det fick göra det.

Skrivet av KlosterKatten:

Vilket är patetiskt, bilar släpps ju inte precis med en halv motor..

Så du anser att man släppte Skyrim med en halv fysikmotor? Eller släppte man bara halva spelet? Eller va? Liknelsen fallerade lite, men jag förstår hur du tänker.

Köp en ny mobil, vad är det första du ofta får göra? Installera uppdateringar.
Installera Windows, vad är det första du gör? Windows Update.
Köp nytt grafikkort, vad är det första du gör? Nya drivrutinera.

Det talar alltså ett rätt tydligt språk att det som finns i dessa uppdaterade versioner, inte fanns där ifrån början. Det har lagts till i efterhand pga behov eller efterfrågan. Samma sak gäller i spel.

Hela pärsen med releasedatumet håller jag med om, medans det är coolt att ha ett sånt releasedatum, är det ju inte värt uppoffringen i prestanda. Samma sak med saves, det är ett problem som jag inte riktigt förstått varför man skapat för sig själv, rörigt och knepigt.

Men det jag vill poängtera mest av allt, är att ni visst det kan vara förbannade och irriterade, men hur många av er jobbar mot att lösa problemet, och hur många sitter bara och spyr galla på diverse forum? Jag har VÄLDIGT svårt att tro att spelet krashade nåt in i satan när Bethesda provkörde det på sina burkar. Det beror ju helt enkelt på konfigurationer, installationer och hårdvara, etc. I det läget att det krashar, rapportera då det till de ansvariga för spelet, men i vissa situationer även till de som ger ut era grafikdrivrutiner (ifall att det rör sig om grafikbuggar)

Ja, de har mängder med rapporter redan.
Nej, det är inte nog, bevisligen.

Jag är heller ingen fanboy, jag är mycket opartisk när det kommer till dessa saker. Att en sak som LA Aware Patch inte funkar något vidare med den nyare versionen är inte något som någon kan hålla Bethesda ansvariga för. Jag har, återigen, väldigt svårt att tänka mig att de med flit skrev sin 1.2 patch på ett sådant sätt att LA Aware avsiktligt skulle sluta fungera.

Hurruvida spelets fokus på konsoll är bra eller inte är en diskussion som alltid kommer återkomma, alltid kommer leda till exakt samma resultat; bråk, flames och pajkastning. Låt oss för en enda gång anta, ja anta, att speltillverkarna har en del erfarenhet av branchen. Som ni själva här har sagt, detta är TES 5e spel. De två första skulle jag nog dock inte räkna med här, då tekniken och även marknaden var markant annorlunda då mot nu. Den erfarenhet speltillverkaren har applicerar de på det sätt som de själva avser är effektivast, oavsett om det gynnar spelaren eller företaget mer. Möjligt att spelaren drog det kortare strået denna gången, och det är väl klart att det ska vara tvärt om.

Någonstans måste man dock dra en gräns, och om jag tar mig själv som exempel;

Mitt spel har inte krashat alls, och det värsta som har hänt mig i bugg-väg är att inventoryn låst sig ett par gången, till den gräns att jag inte kommit ur den utan att tvinga ut spelet till huvudmeny och ladda senaste sparningen. Detta är dock löst 1.2-patchen.
Mitt spel har heller inte lidit nämnvärt av "konsolifieringen" (Vilken jag tror till stort är psykologisk, notera, åsikt och inget annat), utan har fungerat bra eftersom att jag orkade ta mig 15 sekunder att peta två värden i settings-ini och på så sätt få rätt FOV och skuggning.
Jag har dessutom god koll på min hårdvara och mjukvara, och driver därför ett mycket stabilt system som, hör och häpnar, nästan uteslutande undviker krashar i spel. Jag säger inte att ni som har problem inte kan hålla kontroll på era datorer, absolut inte. Problem med spel har med så mycket mer och göra. Däremot tror jag ju inte att det hjälper om man bara hamrar sig igenom installations-wizards i alla program, kör anti-virus som snarare är virus själva än skydd, aldrig defragar och kör drivrutinerna från skivan man fick med i lådan.

Do as you will, men Skyrim är långt ifrån ett skitspektakel, och ger dig fasen så mycket mer valuta för pengarna i speltid än många andra nya spel gör.

Wall of text is epic, ni som faktiskt orkade läsa er igenom det, inga fingrar pekas, allt jag pratar om nämns generellt, men tonen och attityderna på forumet blir alltför ofta hätska numera, och en debatt utan svordomar och skällsord är nästan aldrig aktuell.

Har sagt mitt här nu, så vet inte om jag kommer skriva så mycket mer i diskussionen, men om någon vill tjöta vidare kan ni ju skicka ett privat meddelande.


signatur

Motivator's Lifestyle. Athletic Martyr. Build your own foundation.

Inaktiv
Skrivet av r3lev4nt:

Men det jag vill poängtera mest av allt, är att ni visst det kan vara förbannade och irriterade, men hur många av er jobbar mot att lösa problemet, och hur många sitter bara och spyr galla på diverse forum? Jag har VÄLDIGT svårt att tro att spelet krashade nåt in i satan när Bethesda provkörde det på sina burkar. Det beror ju helt enkelt på konfigurationer, installationer och hårdvara, etc. I det läget att det krashar, rapportera då det till de ansvariga för spelet, men i vissa situationer även till de som ger ut era grafikdrivrutiner (ifall att det rör sig om grafikbuggar)

Ja, de har mängder med rapporter redan.
Nej, det är inte nog, bevisligen.

Klart folk är arga om deras spel som de gärna vill spela inte fungerar, och då får man faktiskt ta att det kommer gnällas på forum som diskuterar spelet i fråga. Men det som sagts här och på andra svenska forum om Skyrim är som kolsyrabubblor i ett glas läsk jämfört med den storm som råder på deras supportforum.

Unofficial buglist är uppe i tråd nummer 4, då de andra tre blivit för långa för forummjukvaran.
http://forums.bethsoft.com/index.php?/topic/1297205-unofficia...

Sen när det gäller att fixa problemen, så är det snarare så att det tar tid för dem. Speciellt med konsollerna, eftersom där ska det ta en vecka eller mer extra på grund av kontroller från Microsoft och Sony. Det man kan anmärka då är att de inte själva upptäckt problemen innan release. Lägger man då till quest och spelbuggar känns det faktiskt som de släppte spelet för tidigt. Eller inte har kapaciteten att testa tillräckligt bra.

Jag har minst 3 större questserier i min logg jag inte kan slutföra på grund av att de buggat ur och en kompanjon som försvann upp i rök med all gear jag gett henne. Jag kör helt omoddat och otweakat nu för att minimera kringsaker som kan ställa till det. (Körde lite texturemods innan, inga konstiga grejer)

Av de spel jag spelat de senaste året är Skyrim definitivt det med mest problem. Det är samtidigt ett av de bästa spelen jag spelat också.

Medlem

Absolut är det så att Skyrim har mängder med buggar, men det förnekade jag heller aldrig.

Det jag pekade mycket på var just CTD's osv, men intressant att det var såpass tungt att det krävdes flera trådar att lista allt. Förhoppningsvis leder sådana listningar till en effektivare avbetning av de.


signatur

Motivator's Lifestyle. Athletic Martyr. Build your own foundation.

Medlem

Tidigare har moddare själva varit tvugna att fixa de flesta buggar då Bethesta struntat i det.

Skyrim har många problem både med buggar och val av design/mekanik.


signatur

Att spela elektroniska spel är inte en mänsklig rättighet.

Inaktiv
Skrivet av Menige_Erik:

killen som fixade med drakarna inför patchen fick väl en pil i sitt knä

det som är felet med usa.. "you are fired!" .. sen anställer dom någon med sämre kompetens och mindre erfarenhet av projektet.

Medlem
Skrivet av riktigninja:
Skrivet av Menige_Erik:

killen som fixade med drakarna inför patchen fick väl en pil i sitt knä

det som är felet med usa.. "you are fired!" .. sen anställer dom någon med sämre kompetens och mindre erfarenhet av projektet.

Ungefär som i Sverige, men här är det för att hålla ned lönekostnaden. Anställ en nyexaminerad kille för halva lönen. Det blir bra... eller?


signatur

Att spela elektroniska spel är inte en mänsklig rättighet.

12
Skriv svar