Razer Mamba lägger alltid av

Medlem
Razer Mamba lägger alltid av

Händer nästan alltid både i Windows 7 och Vista, båda 64 bit. Uppdaterat både musen och sändaren till senaste FW men meddelandet möter mig ofta ändå. Särskilt elakt när man spelar och spelet går ner. Jag har 2.0 drivrutinerna.

Efter att ägt deras 7.1 hörlurar för att tröttna på kvalitén och gett bort gratis så undrar jag om inte Razer är en enda stor hype-ballong.

Har varit inne på hemsidan men på den svarta fula Layouten hittar jag varken forum eller ett klagoformulär.

Men när musen funkar är den fantastisk bra och skön. Någon som vet om det finns alternativa drivrutiner/program?


signatur

Det var detta...

Medlem

Har du provat att stänga programmet?

Verkar inte finnas någon direkt lösning tyvärr, men kör du trådlöst så kommer det antagligen funka bättre med sladden i.

Medlem

Alla mina Razermöss har strulat
Jag kör på win default nu för tiden och musen fungerar perfekt.
Släng bort Razers skitdrivisar och kör på det defaulta i windows.

Medlem

Får då lite svårt att använda alla knappar.


signatur

Det var detta...

Medlem

Har provat flera razer möss och steelseries ikari, väldigt bra möss, så länge de fungerar. Alla har dött på samma sätt, de börjar dubbelklicka oavbrutet. Gick tillbaka till logitech, och vips så har man kvalitet igen. Skulle tipsa alla att hålla sig ifrån Razer, då dom brister efter 6 månaders användning.

Medlem
Skrivet av Pooslice:

Har provat flera razer möss och steelseries ikari, väldigt bra möss, så länge de fungerar. Alla har dött på samma sätt, de börjar dubbelklicka oavbrutet. Gick tillbaka till logitech, och vips så har man kvalitet igen. Skulle tipsa alla att hålla sig ifrån Razer, då dom brister efter 6 månaders användning.

Ang Dubbelklickning. vet ngt om det finns ngt man kan göra åt det? sitter på min älskade Sidewinder som har dubbelklickat i CA 4-5 månader nu. har dock inte mage att slänga den och köpa ny.
Dock om jag öppnar upp den och sedan sätter fast den igen, slutar den dubbelklicka i någon timme, men sedan kmr det igen.


signatur

Rwa?

Medlem
Skrivet av Annanaz:
Skrivet av Pooslice:

Har provat flera razer möss och steelseries ikari, väldigt bra möss, så länge de fungerar. Alla har dött på samma sätt, de börjar dubbelklicka oavbrutet. Gick tillbaka till logitech, och vips så har man kvalitet igen. Skulle tipsa alla att hålla sig ifrån Razer, då dom brister efter 6 månaders användning.

Ang Dubbelklickning. vet ngt om det finns ngt man kan göra åt det? sitter på min älskade Sidewinder som har dubbelklickat i CA 4-5 månader nu. har dock inte mage att slänga den och köpa ny.
Dock om jag öppnar upp den och sedan sätter fast den igen, slutar den dubbelklicka i någon timme, men sedan kmr det igen.

Jo det finns ju tips om att öppna upp å rengöra, men felet tycks alltid dyka upp efter någon vecka, eller månad om man har tur.

Medlem
Skrivet av Pooslice:
Skrivet av Annanaz:
Skrivet av Pooslice:

Har provat flera razer möss och steelseries ikari, väldigt bra möss, så länge de fungerar. Alla har dött på samma sätt, de börjar dubbelklicka oavbrutet. Gick tillbaka till logitech, och vips så har man kvalitet igen. Skulle tipsa alla att hålla sig ifrån Razer, då dom brister efter 6 månaders användning.

Ang Dubbelklickning. vet ngt om det finns ngt man kan göra åt det? sitter på min älskade Sidewinder som har dubbelklickat i CA 4-5 månader nu. har dock inte mage att slänga den och köpa ny.
Dock om jag öppnar upp den och sedan sätter fast den igen, slutar den dubbelklicka i någon timme, men sedan kmr det igen.

jo det äru det, gjorde rent ordentligt med en servett, och då funkare ca en vecka
Jo det finns ju tips om att öppna upp å rengöra, men felet tycks alltid dyka upp efter någon vecka, eller månad om man har tur.


signatur

Rwa?

Medlem

Var missnöjd med min razer, slängde den (i början av året) och har nu en logitech som fungerar ypperligt.


signatur

Att spela elektroniska spel är inte en mänsklig rättighet.

Medlem

Kanske skulle byta ut min Razer Mamaba i speladatorn mot Laptoppens Logitech Performens MX som funkar helt felfritt men sambon som använder Laptoppen mest skulle nog bli galen.


signatur

Det var detta...

1
Skriv svar