Exile-utvecklarna visar sitt Diablo-inspirerade actionröj

Robot
Exile-utvecklarna visar sitt Diablo-inspirerade actionröj

Om väntan på Diablo III känns alldeles för lång så kanske 40 minuters speltest kan få dig att omfamna konkurrenten Path of Exile istället?

#diablo-iii, #path-of-exile


Medlem
Exile-utvecklarna visar sitt Diablo-inspirerade actionröj

Ser bättre ut än Diablo III.

Medlem

najs ! har sett det här spelet förut fast hade glömt bort namnet

Medlem
Skrivet av jippo1:

Ser bättre ut än Diablo III.

Ja faktiskt

Medlem

har börjat se på filmen.
streams som jag har sett innan ger en väldigt stel känsla, återkommer när jag gått igenom hela.

Medlem

Någon som vet hur man kan få tag på en beta nyckel?

Medlem

Jag tycker det ser intressant ut och ska ta och testa det men är det snyggare än Diablo III?
nej det tycker jag inte

Medlem

Pathofexile.com kan du signa upp på, dem drar ut en B-key typ var 5:e min, Har varit med sen (medlem) ett bra tag sen, men det handlar om tur (att få testa det)

Medlem

Ser väl ok ut .. Gillade skilltree .. Massa valmöligheter såg det iaf ut att vara


signatur

Kan ej skriva åäö

Medlem
Skrivet av MonsterGuden:

Någon som vet hur man kan få tag på en beta nyckel?

Signade upp för en i början av Augusti, har fortfarande inte fått någon...

Medlem

Såg intressant ut men av vad jag kunde se så hade karaktärerna inte så speciellt varierande attacker. Närstridskillen gick mest fram och högg och emellanåt gjorde en spinn. Ni som spelat, hur är det? Blir det enformigt eller är det mer variation i stridsmomentet än vad det såg ut att vara? (Jag tycker alla spel i genren lider av det problemet i varierande grad, men hoppas att nyare spel blir bättre i den aspekten. )

Finns denna video på youtube? För på FZ går det ju fan inte ens att se på videos på normal-upplösningen för fan. Men ser man på youtube kan man se i 1080p.

Medlem

Tycker också det är snyggare än D3 men diablo har ju hela sin story och allt runtomkring som ger så mycket stämning. När jag kollar på det här videoklippet känner jag verkligen ingenting. Bara ren hank n' slash utan något djup alls.

Medlem

Jag kan verkligen inte förstå hur någon (utan synfel och vid sina sinnens fulla bruk) kan tycka att det här spelet ser snyggare ut än Diablo III. På samtliga plan (texturer, modeller, ljussättning, gränssnitt, animationer, fysik, grafisk stil) ser Diablo III bättre ut på.

Spelet ser helt okej ut, väldigt stelt, men okej. Det kanske är värt att titta vidare på, speciellt om det kommer ut som 100-150 kr nerladdningsköp. Men att det på någon nivå skulle se bättre ut än Diablo III är bara larv från anti-blizzard (eller World of Warcraft) fanboys utan någon som helst objektiv vy.

Medlem

synd bara att det är f2p.

Medlem

Kan man spela det lokalt, utan att man måste ha internet? Isf är det bättre än d3 redan på det planet.


signatur

Ryzen 7 5800x | Sapphire pulse rx 7800 xt | samsung 980 pro | Ps5 pro? |

Medlem

nej det ser inte "bättre ut" än diablo.

Medlem

Verkar faktiskt otroligt lovande

Medlem
Skrivet av VonSnoe:

Verkar faktiskt otroligt lovande

till skillnad från d3 :/

Inaktiv

Det är enformigt och tycker man tröttnar rätt fort på miljön och mobsen.
Tyckte skilltreet verkade häftigt med alla olika möjligheter på builds innan jag insåg att det bara är "stort".
Men det är beta och vem vet hur det kommer se ut om några år.
Det är juh trots allt gratis.

Skribent
Skrivet av Jarnehall:

Jag kan verkligen inte förstå hur någon (utan synfel och vid sina sinnens fulla bruk) kan tycka att det här spelet ser snyggare ut än Diablo III. På samtliga plan (texturer, modeller, ljussättning, gränssnitt, animationer, fysik, grafisk stil) ser Diablo III bättre ut på.

Spelet ser helt okej ut, väldigt stelt, men okej. Det kanske är värt att titta vidare på, speciellt om det kommer ut som 100-150 kr nerladdningsköp. Men att det på någon nivå skulle se bättre ut än Diablo III är bara larv från anti-blizzard (eller World of Warcraft) fanboys utan någon som helst objektiv vy.

Läste i FAQ:en på deras hemsida att det är free-to-play. Fast man kommer kunna köpa ingame saker från hemsidan så det är väl mera pay-to-win än free-to-play.

Fast jag klagar inte, såg hyfsat coolt ut. Värt att testa när det kommer ut.

edit: stavfel

Medlem

Riktigt grymt spel so far..fick en nyckel efter att ha väntat lite över 1 månad. Fattar inte att det kommer kunna vara helt gratis även när det blir final build.. bra ersättare till diablo3.

Medlem

sätter mina pengar på Grim Dawn, men det är för att jag är ett stort fan av Titan Quest <3

Medlem

Diablo 3 ser ju såklart mer lovande ut än detta... men det är ju såklart inte riktigt rättvist att jämföra ett gratis-spel med ett betal-spel... och speciellt inte när det är Blizzard som står bakom Diablo 3.

Men med tanke på att det här är gratis så ska man ju inte klaga precis.

Inaktiv
Skrivet av Shadee:
Skrivet av Jarnehall:

Jag kan verkligen inte förstå hur någon (utan synfel och vid sina sinnens fulla bruk) kan tycka att det här spelet ser snyggare ut än Diablo III. På samtliga plan (texturer, modeller, ljussättning, gränssnitt, animationer, fysik, grafisk stil) ser Diablo III bättre ut på.

Spelet ser helt okej ut, väldigt stelt, men okej. Det kanske är värt att titta vidare på, speciellt om det kommer ut som 100-150 kr nerladdningsköp. Men att det på någon nivå skulle se bättre ut än Diablo III är bara larv från anti-blizzard (eller World of Warcraft) fanboys utan någon som helst objektiv vy.

Läste i FAQ:en på deras hemsida att det är free-to-play. Fast man kommer kunna köpa ingame saker från hemsidan så det är väl mera pay-to-win än free-to-play.

Fast jag klagar inte, såg hyfsat coolt ut. Värt att testa när det kommer ut.

edit: stavfel

Dom har sagt att dom ingame sakerna man köper bara kommer vara cosmetics så inget pay-to-win.

Medlem

Herregud vilket skill tree! Blir inte det krångligt att göra en vettig build?


signatur

Nämen!

Skribent
Skrivet av meskalin:
Skrivet av Shadee:
Skrivet av Jarnehall:

Jag kan verkligen inte förstå hur någon (utan synfel och vid sina sinnens fulla bruk) kan tycka att det här spelet ser snyggare ut än Diablo III. På samtliga plan (texturer, modeller, ljussättning, gränssnitt, animationer, fysik, grafisk stil) ser Diablo III bättre ut på.

Spelet ser helt okej ut, väldigt stelt, men okej. Det kanske är värt att titta vidare på, speciellt om det kommer ut som 100-150 kr nerladdningsköp. Men att det på någon nivå skulle se bättre ut än Diablo III är bara larv från anti-blizzard (eller World of Warcraft) fanboys utan någon som helst objektiv vy.

Läste i FAQ:en på deras hemsida att det är free-to-play. Fast man kommer kunna köpa ingame saker från hemsidan så det är väl mera pay-to-win än free-to-play.

Fast jag klagar inte, såg hyfsat coolt ut. Värt att testa när det kommer ut.

edit: stavfel

Dom har sagt att dom ingame sakerna man köper bara kommer vara cosmetics så inget pay-to-win.

Ok, bra. Registrerade mig på hemsidan nyss och hoppas få en beta invite men det kan man nog glömma. Fast som sagt, ska bli intressant att testa när det kommer ut på riktigt.

Medlem

Snyggare än Diablo III... en ren smakfråga skulle jag säga. Detta går ju lite mer i bruntoner och efter en mer realistisk stil. Dessutom verkar detta använda sig mer utav normal maps och lite mer högupplösta texturer, vilket tekniskt sett kanske kan ses som snyggare. Jag tycker kanske de använt lite FÖR djupa normal maps (särskilt på terräng), vilket påminner lite om Everquest II och dess (i mitt tycke) överanvändande av just denna texturtyp.

Det som även saknas i Exile är atmosfären som jag tycker Diablo III uppnår på ett bättre sätt via ljussättning, dimma, färgtoner m.m. Exile verkar lite... platt och simpelt renderat.

Men för att vara ett gratis Indie-spel är det rätt imponerande ändå. Förutom skillträdet (-nätet?) som ger mig huvudvärk...

Vill ni kolla in ett både estetiskt och tekniskt intressant Indie-spel, kolla in Overgrowth av Wolfire: http://blog.wolfire.com/

Medlem

Fick en beta nyckel för några dagar sedan sen fick jag en och ge till en polare.
min dom är, gillar man D2 så kommer man älska Path of Exile den har lite annan mekanik med potions och spells men peronligen gillar jag den och spelet grafiskt sett är As snyggt in game de har verkligen jobbat för att få riktigt bra omgivningar kommer utan tvekan skaffa in fullverionen av det. det är litesmå saker i spelet som stör men med tanke på att det är Closed beta så är det väldigt lite som man kan klaga på.

Medlem

"Skillträdet" är ju en av de bra/roliga sakerna med det här spelet måste jag ju säga... påminner oerhört mycket om "sphere grid" ifrån Final Fantasy X.

12
Skriv svar