Nya Batman: Arkham City-patchen förbättrar DirectX 11

Robot
Nya Batman: Arkham City-patchen förbättrar DirectX 11

FZ smög in i Batman-grottan för att få tag i ändringslistan – sen sniffade vi på Alfreds gubbhår!

#batman-arkham-city


Nya Batman: Arkham City-patchen förbättrar DirectX 11

Blev ett litet lyft för mig i bencmarken mini fps 18, avg 58, max 60. Ja jag kör med v-sync


signatur

Desktop: AMD Ryzen 9 7950X, XFX 7900XTX, 32GB RAM DDR5 6000MHz CL36 FURY,
ASUS TUF Gaming X670E-Plus // Playstation 5 // Xbox Series X // iPhone 14 Pro// iPad Pro Air m1 // TV Vardagsrummet LG Oled 77CX Sovrummet LG OLED B7 55TUM. Övervåningen LG C1 65

Medlem

Att köra med DX11 aktiverat har varit i stort sätt omöjligt, så det blir till att testa omedelbart om det blir nå bättre.

Inaktiv

Har spelat med dx 11 utan probs i 2560x1440


signatur

a"C"RED -

Inaktiv

Vad gjorde dom den där månaden då dom "fixade till" spelet innan release?

Medlem

Får inte ens igång Batman just nu... "This game is currently unavailable. Please try again at another time" Jag som missat nåt eller? Spelet inställt på autouppdatering via Steam.

Inaktiv

Vars hittar man denna patch om man köpt spelet retail?

"A crash that occurred when selecting "Press Start" immediately when available at the Title Screen has been fixed. The issue was described as crashing/hard locking around the DLC (Downloadable Content) check."
Trodde bara det var jag som hade det felet haha


signatur

If the left one isn´t right, right is the only one left, right?

Medlem

Hm,lite bättre flyt nu, me när ska EA fixa till ned fo spred the run så det blir spelbart utan att gå i sank.


signatur

Det var detta...

Medlem

Har fått en crash och en challenge när det bara varit svart och UI syns. Hoppas de släpper en ordentlig patch snart.

Medlem

Batman och andra karaktärer blir osynliga helt random. Märkte ingen skillnad mellan DX11 och DX9 under halvtimmen jag testade och DX9 fungerar felfritt ...

Medlem

Patchen verkar långt ifrån färdig. Får väl vänta på nästa.


signatur

"A word to the wise is infuriating." - Hunter S. Thompson
http://www.fz.se/bloggar/min_kamp/

Medlem

Väntar här också. Håller på med att spela om hela Half Life-serien och det är rätt kul. Konstigt att man spelar ett gammalt spel när man köpt så många nya men kan det bero på att spelen numera anpassas bättre till 2006 års konsoler?


signatur

Det var detta...

Medlem
Skrivet av stormense:

Väntar här också. Håller på med att spela om hela Half Life-serien och det är rätt kul. Konstigt att man spelar ett gammalt spel när man köpt så många nya men kan det bero på att spelen numera anpassas bättre till 2006 års konsoler?

Eller för att de flesta ny spel har tappat något som de gamla spelen fortfarande har?

Medlem
Medlem
Skrivet av xermalk:
Skrivet av stormense:

Väntar här också. Håller på med att spela om hela Half Life-serien och det är rätt kul. Konstigt att man spelar ett gammalt spel när man köpt så många nya men kan det bero på att spelen numera anpassas bättre till 2006 års konsoler?

Eller för att de flesta ny spel har tappat något som de gamla spelen fortfarande har?

Du menar nog att man inte längre behöver tänka. Tryck på grönt, sedan två gånger på blå och gå mot den vita pricken. skjut som en galning på din väg mot markeringen. undra vilken brist på utmaning det är för spelutvecklarna att bara behöva dra upp linjer utan att tänka till sätt på hur spelaren ska kunna lösa hitta till de olika spottarna.


signatur

Det var detta...

1
Skriv svar