Xbox 360 uppdateras i dag

Medlem

Inte heller så imponerad, lite irriterande att stora apps som Youtube eller Skype inte kommit ut några år innan. Det är lixom 2011 och snart 2012! Hallå Micro$oft!

Medlem
Skrivet av raefzm88:

Det bidrar inte till att spelupplevelsen blir bättre genom att de trycker in en massa annat skräp. Men å andra sidan så är konsolspelare så casual så det bryr sig nog mer om facebook etc än själva spelandet.

För övrigt ska det komma från rätt käft " Nä, håll dig ifrån forum om du inte har något att komma med. Ingen idé att posta inlägg som en passiv aggressiv hemmafru med ett block post" din första post på forumet var en rant mot mig? ser mörkt ut för dig nu.

Varför bryr du dig om vad som kommer eller inte kommer till Xbox om du är PC-spelare?

Varför ska man blocka Func? Han har bara betett sig bra. Till skillnad från dig.
Du är nu blockad så du behöver inte svara.

Medlem
Skrivet av Elit-mannen:
Skrivet av apanbajs:
Skrivet av Elit-mannen:
Skrivet av rudeboystig:
Skrivet av apanbajs:

Inte hunnit testa så mycket men jag kan inte lyckas flytta min XBL Profil till cloud storage? Någon som vet hur det funkar eller hur man gör?

Detta undrar jag också! Saves verkar sparas precis som vanligt (fast man väljer cloud som storage unit typ), men hittar inget om profilen i sig.

Gå in på memory och där kan du trycka på ett savegame och ladda upp till cloudstorage t.e.x, du har ca 500 mb minne att ladda upp savegames på.

Japp det vet vi, men vi undrar om hur våra profiler laddas upp för det verkar inte gå å föra över till molnet. Kan ju hända att det är som typ skype/msn m.m att man bara loggar in från en annan konsol och så tankas ens profil ner från Microsofts databas?

Okej, alltså som jag fått för mig så är det endast savegames du kan spara där, själva profilen finns ju alltid redan redan. Så om du t.e.x är hemma hos dig med din gamertag va, och sen åker du ner till en kompis långt bort, då kan du ju köra en recover gamertag på den konsolen där hos din polare, och då har du tillgång till dina savegames på cloudstorage, när du är inne på din profil (gamertag).

Hoppas jag förstod dig rätt, och det är sådär jag har fått för mig. Ha det gött

Men.. men om man åker till en kompis som bor nära dårå?

Har field testat det nu och det funkar så som du säger att man bara har save games:en på cloudstoragen men det är mycket bättre än det gamla recover gamertag som tog för evit. Nu behöver man bara signa in på alla xboxar man kommer till och så fort man signar in på en annan xbox så signas man ut på den andra förutsatt att man är inloggad på en annan xbox utan nått strul eller några vänt tider. är som MSN inloggnings systemet.

Medlem
Skrivet av daver:
Skrivet av Keza:
Skrivet av daver:

Vad är bing för något?

Jag tar din kommentar med en nypa salt, men ifall du nu är fullt seriös.

Bling, är så vitt jag vet, Microsofts egna webbläsare, som de har bäddat in i x-box. Det verkar som att funktionen i sig, fyller ut ett register där du söker efter media du är ute efter och x-boxet rekommenderar klipp (eller vad du nu än söker efter) som är mest passande för de nyckelord du använde.

Jag var faktiskt seriöst. Men jag googlade det och lustigt nog så var det bara en sökmotor.

Mjo, var sökmotor jag menade. Antar att min hjärna var halvt ur funktion igår, men men.

Medlem
Skrivet av daver:
Skrivet av Keza:
Skrivet av daver:

Vad är bing för något?

Jag tar din kommentar med en nypa salt, men ifall du nu är fullt seriös.

Bling, är så vitt jag vet, Microsofts egna webbläsare, som de har bäddat in i x-box. Det verkar som att funktionen i sig, fyller ut ett register där du söker efter media du är ute efter och x-boxet rekommenderar klipp (eller vad du nu än söker efter) som är mest passande för de nyckelord du använde.

Jag var faktiskt seriöst. Men jag googlade det och lustigt nog så var det bara en sökmotor.

Stämmer, Microsofts egna sökmotor som för övrigt funnit i X antal år, anledningen till varför den fortfarande är okänd för vissa är pga dess kvalité, totalt värdelöst.

Medlem

Är jag full, eller funkar Voice nu..?

123
Skriv svar