Kinect-kontrollera Skyrim

Robot
Kinect-kontrollera Skyrim

Drömt om att skrika "FUS RO DAH" och se hur Skyrims troll, jättar och drakar böjer sig för dina krafter? Med en färsk Kinect-mod visar en video att det här redan är verklighet på pc.

#the-elder-scrolls-v-skyrim


Medlem
Kinect-kontrollera Skyrim

Coolt, dock verkar det ju inte helt lätt att styra

Medlem

Går inte så bra att skjuta med bågen dock
Men annars verkar det vara kanska nice, speciellt med röststyrningen.

Medlem

coolt.. men orka


signatur

Discogs: joary639
Twitter: joary639
Backloggery: joary639

Medlem

Det ända gången det här kommer att funka bra är när tekniken kommer till den punkt att man kan styra sin gubbe med tankeöverföring


signatur

Dont force your weakness upon me!

Medlem
Skrivet av Icerock:

Det ända gången det här kommer att funka bra är när tekniken kommer till den punkt att man kan styra sin gubbe med tankeöverföring

Men å andra sidan skulle det vara sjukt svårt att använda sig av då det är svårt att ha så pass bra pli på sina tankar.. eller det kanske bara är jag?


signatur

Discogs: joary639
Twitter: joary639
Backloggery: joary639

Medlem

Häftigt men verkar krångligt och klumpigt. Hellre kontroll i hand


signatur

Everybody needs help.

Medlem

Hela konceptet med konsoll eventuellt pc spelande försvinner, snart blir ju spelande som något jävla friskis pass.
Föredrar att sitta i en go soffa med en kontroll i handen när jag lirar, orka stå och flaxa och prata med mig själv, plus att sambon hade nog lämnat mig om hon sett mig lira på det viset

Medlem
Skrivet av joary639:
Skrivet av Icerock:

Det ända gången det här kommer att funka bra är när tekniken kommer till den punkt att man kan styra sin gubbe med tankeöverföring

Men å andra sidan skulle det vara sjukt svårt att använda sig av då det är svårt att ha så pass bra pli på sina tankar.. eller det kanske bara är jag?

Vem vet vi får ser när tekniken kommer tyvärr så kommer jag vara redan död när den väl kommer man kan inte få allt


signatur

Dont force your weakness upon me!

Medlem
Skrivet av joary639:
Skrivet av Icerock:

Det ända gången det här kommer att funka bra är när tekniken kommer till den punkt att man kan styra sin gubbe med tankeöverföring

Men å andra sidan skulle det vara sjukt svårt att använda sig av då det är svårt att ha så pass bra pli på sina tankar.. eller det kanske bara är jag?

Ser det framför mig:

"Gå framTAHENNEPÅBRÖSTEN. Dra pilbåTAHENNEPÅBRÖSTEN"


signatur

Videomupp

Som o spela plocke pinn med boxhanskar


signatur

If the left one isn´t right, right is the only one left, right?

Medlem
Skrivet av WildThing:
Skrivet av joary639:
Skrivet av Icerock:

Det ända gången det här kommer att funka bra är när tekniken kommer till den punkt att man kan styra sin gubbe med tankeöverföring

Men å andra sidan skulle det vara sjukt svårt att använda sig av då det är svårt att ha så pass bra pli på sina tankar.. eller det kanske bara är jag?

Ser det framför mig:

"Gå framTAHENNEPÅBRÖSTEN. Dra pilbåTAHENNEPÅBRÖSTEN"

Haha ja något åt det hållet.


signatur

Discogs: joary639
Twitter: joary639
Backloggery: joary639

Medlem

fyfan va osmidigt och äckligt.

Medlem

Det är ju helt klart ett steg i rätt riktning när det gäller rörelsekontroll i spel, men som man såg i videon så var det ju inte jättelätt att styra och inte heller att sikta.
Tänkte att det skulle vara häftigt om det gick med Move också (dubbla handkontroller, något att hålla i), men så så jag sen att det var till PC det gällde. Visst, det kanske går att fixa lite med PS Eye-kameran och Move-kontrollen också, men skulle väl varit häftigare om det existerade från början så man kunde köra så på konsolen.


signatur

////Mr.Waterboy
Frukta inte vapnet, frukta bossen som använder det.

Medlem

Ganska coolt, men verkar som sagt inte så lätt att styra, eller använda bågen. Det är väl något man lär sig dock

Medlem

Kul grej helt klart, men jag vill nog hellre sitta i soffan bakåtlutad med en handkontroll.


signatur

// Bacon <3

Medlem

Varför inte kombinera röststyrningen med Shouts och kontrollmetoden så man kan välja?


signatur

Jag respekterar din rätt till åsikt, men är den att förtrycka andra för saker som inte påverkar dig hindrar det inte mig från att försöka ändra eller kämpa emot den. With all due respect: Don't hurt people. <3

Medlem

Kontrollera din drake SO HO RAH precis som i verkligheten var väl lite och ta i????

Medlem

Grannarna kommer väl tro att man är psyksjuk.

FUS RO DAH


signatur

Metal is best served heavy.

Medlem
Skrivet av DraxXus:

Hela konceptet med konsoll eventuellt pc spelande försvinner, snart blir ju spelande som något jävla friskis pass.
Föredrar att sitta i en go soffa med en kontroll i handen när jag lirar, orka stå och flaxa och prata med mig själv, plus att sambon hade nog lämnat mig om hon sett mig lira på det viset

Jag tror nog hon föredrar att du rör på dig och verkar som du är vid liv. Istället för att stirra som en zombie på en skärm medans hon väntar på en kram?:)

Sen tror jag att framtidens xbox kommer bli kinect eller handkontroll. Du får välja hett tips:)

Medlem

Äääääh! Ut i skogen med ett svärd och hoppa på riktigt istället Kinect var kul ett tag men det kommer aldrig bli bra

Medlem

Borsta tänderna med en kvast går också.

Medlem

Långt man har kommit fram i tekniken. Dessvärre påminner detta om när nintendo menade att det skulle vara coolt att sitta framför deras flopp till produktion, virtual boy. I själva verket ser man bara ut som en idiot som viftar i luften.


signatur

Ryzen 7 5800x | Sapphire pulse rx 7800 xt | samsung 980 pro | Ps5 pro? |

Medlem

Mus och tangentbord ftw.


signatur

Att spela elektroniska spel är inte en mänsklig rättighet.

Medlem
Skrivet av raefzm88:

fyfan va osmidigt och äckligt.

På vilket sätt är det äckligt?
Snälla utveckla.

Medlem

Jag kan se det framför mig nu. Jag kommer att glömma vad formlerna hette, och sitta och skrika "FUH! DUH! RUH!" framför skärmen. Fast det kanske blir något av det också :).

Medlem

Att utföra väldigt precisa rörelser framför en kamera är exakt lika onaturligt som att trycka på en handkontroll. Stora skillnaden är dock att med handkontrollen man kan lugnt sitta och slappa i soffan medan man spelar och så klart blir inga misstolkningar av vad du vill göra.

När man sen blandar in röstkommandon också blir det ju ännu mer meningslöst. På inget sätt är det naturligt att säga "equip shield" än att trycka på en knapp.

Nej... Kinect känns mer som en kul grej för folk som utvecklar robotar och/eller vill spela dansspel.

Medlem
Skrivet av lang:
Skrivet av DraxXus:

Hela konceptet med konsoll eventuellt pc spelande försvinner, snart blir ju spelande som något jävla friskis pass.
Föredrar att sitta i en go soffa med en kontroll i handen när jag lirar, orka stå och flaxa och prata med mig själv, plus att sambon hade nog lämnat mig om hon sett mig lira på det viset

Jag tror nog hon föredrar att du rör på dig och verkar som du är vid liv. Istället för att stirra som en zombie på en skärm medans hon väntar på en kram?:)

Sen tror jag att framtidens xbox kommer bli kinect eller handkontroll. Du får välja hett tips:)

Räcker det inte att man rör på sig på gymet? WTH!
Ligger något i det du säger

Medlem
Skrivet av Red_warning:

Grannarna kommer väl tro att man är psyksjuk.

FUS RO DAH

Undrar vad tjejen skulle tänka om man avslutar med ett sådant utrop?


signatur

Att spela elektroniska spel är inte en mänsklig rättighet.

Medlem

TUSAN va bra! sjukt duktig han var på att styra med kroppen oxå

1
Skriv svar