Epics nästa "radikalt annorlunda"

Medlem
Skrivet av Idono:

Snälla låt det bli ett oldschool shooter spel. Det bästa FPS spelet jag spelat detta året är lätt Tibes Ascend betan. Ingen som helst handikapp för kassa spelare.

På tal om Tribes, testade du 2an när det begav sig? Där kan vi snacka Hard Core FPS.


signatur

// Bacon <3

Det blir säkert något bra, gärna FPS.


signatur

FZ - SAMLADE SKRIFTER: #walter_iego

Medlem

Jag som hoppades på Unreal remake eller Unreal 3 Kommer dom någonsin att återuppta den serien eller?
Aja, får hoppas att deras nya shiet blir bra


signatur

Game long and prosper

Inaktiv

Ett nytt Unreal Tournament -99 plx.

Medlem

Då jag inte förstått storheten i gears-spelen så hoppas jag att de släpper något roligt på PC.


signatur

Att spela elektroniska spel är inte en mänsklig rättighet.

Medlem
Skrivet av Idono:

Snälla låt det bli ett oldschool shooter spel. Det bästa FPS spelet jag spelat detta året är lätt Tibes Ascend betan. Ingen som helst handikapp för kassa spelare.

Väntaväntavänta... autoregen av hitpoints och hitscan-machineguns som stoppar nämnda autoregen och som vem som helst långsamt kan nöta ner andra spelare med, medans de själva dodgear discs och regenar hälsa? Jo, Tribes Ascend har handikapp för kassa spelare tyvärr.

Medlem

"Epic is proud to announce their new senate voting simulator. Now with three options instead of two!"

Given storsäljare :).

Seriöst dock, det kommer aldrig komma nya spel som var i klass med UT, Unreal eller Jazz Jackrabbit. Spelen idag måste vara designade så att spelarna hålls i handen, "aja baja, du får inte gå utanför denna linjen, kom tillbaka eller game over", "tryck X nu, tryck Z nu, oops, du tryckte för sent, försök igen!", "följ nu denna korridoren och fan dig om du försöker vända!"....

Spel som UT hade inga idiotiska guider osv, du hoppade in i spelet och fick lära dig allt själv. Krävde lite fungerande tankeverksamhet av spelaren då dagens spel kan spelas av en nerknarkad blind apa pga alla guider och begränsningar.

Jazz Jackrabbit och andra sidan kommer tilltala en för liten grupp, detta är ett spel idag som skulle släppts för Wii eller Kinekt, och då hade varit designat så att man måste veva och hoppa som en idiot för att spela det.

Utöver det så har vi annars bara de vanliga och uttjatade krigsspelen och då och då någon pärla som droppar in (Witcher 2, Skyrim, Mafia 2 osv). Men för varje liten guldklimp du hittar så får du ett par nävar svart smutsigt grus.

Medlem

Gissar på... something... something... casual.

Medlem

Tror dom kör på nått nytt å fräscht, typ burdusa anabola gubbar som skjuter på nått som liknar monster. Det har dom aldrig gjort förut

Medlem

Nånting nytt? Ett WWI spel där man spelar som Tyskland! Skyttegravskrig FTW!

Medlem
Skrivet av Typhor:

Nånting nytt? Ett WWI spel där man spelar som Tyskland! Skyttegravskrig FTW!

Ungefär som BF1918?
http://www.moddb.com/mods/battlefield-1918

Medlem
Skrivet av mrpijey:

Jazz Jackrabbit och andra sidan kommer tilltala en för liten grupp, detta är ett spel idag som skulle släppts för Wii eller Kinekt, och då hade varit designat så att man måste veva och hoppa som en idiot för att spela det.

Haha. Jag är inte mycket för kinect eller liknande diton, ge mig mus och t-bord så är jag i mitt element. Men det skulle jag fasen spelat.

Medlem
Skrivet av Nemo:
Skrivet av Typhor:

Nånting nytt? Ett WWI spel där man spelar som Tyskland! Skyttegravskrig FTW!

Ungefär som BF1918?
http://www.moddb.com/mods/battlefield-1918

Precis, bara att slänga in ny fin grafik och en jä**** massa propaganda för hur tyskarna inte är "the bad guys". då jag vara nöjd. Sen måste de se till att tempot blir lugnt och fint. inget ninja-CoD-rambo spel

Inaktiv

Ni kan ju slänga in trailern också om ni ändå skriver en artikel om Samaritan.
Hörde för första gången talas om spelet för ett år sen via webhallen, nyfiken på vad det kan bli för lir


signatur

Måndag gör jag ingenting, ingenting, ingenting, tisdag ser jag mig omkring, mig omkring, mig omkring!

Medlem

Hologram Porr kanske? jaaah, då borde han inte vara närvös för hur fansens mottagande )) trololo

Off Topic: bildkälla tack FZ! ni är usla på att skriva det! ta åt er! eller har jag missat något?

Medlem
Skrivet av Fuidama:
Skrivet av Buio:

Personligen har jag noll intresse av deras spel på PC nuförtiden, men det är bara jag alltså.

Antar du syftar på pc som spelplattform då?
Epic har väl inte arbetat med något annat än Gears de senaste 10 åren. Andra studios har gjort spel under deras vinge som även släppts till PC.

Bulletstorm är det senaste jag kan komma på. Inte allt var fel med det spelet imo.
Men det fanns bara inget omspelningsvärde och bland det sämsta i MP väg som finns.
Förutom Gears spelen och Bulletstorm så har det väl inte kommit ut något annat från "Epic" de senaste 3-4 åren. UT3 var väl det (förutom BStorm) senaste multiplattform spelet som släpptes sedan 2007?

Det enda spelet jag kommer att tänka på förrutom de du listade är Shadow Complex.

Ska bli spännande att se vad de har på gång.

Skrivet av palmtree:

Radikalt annorlunda från epic? De kanske har upptäckt att färgpaletten har fler färger än grått och brunt.

Du har uppenbarligen inte spelat Gears 3.

Medlem

Något de aldrig gjort innan..
Kan inte bli ett Unreal 3 (Har jag väntat på sen sekunden jag klarade tvåan) eller ett nytt UT då :/

Hardcore WW1 flygsimulator kanske?
Eller de kanske gått in i sammarbete med lucasarts och SOE för att utveckla SWG2? Deras första pc-exklusiva, licensbaserade mmo (Vet inte om de gjort något av de två senare innan) som återskapar de bra sakerna i SWG och förbättrar de dåliga på ett bra sätt? (Och fullständigt skippar de uppdateringar som försökte förbättra men enbart förstörde)

Det blir kul att se vad de har att erbjuda..

Medlem

Angry Birds 2 med senaste Unreal engine.. oh yeah helt klart


signatur

Det krävs ett helt nytt sätt att tänka för att lösa de problem vi skapat med det gamla sättet att tänka. - A. Einstein

Medlem

Tungt RTS med helt nakna inslag men helt utan våld. tung story som handlar om unga kvinnors sexualitet och tvång från omvärlden (fjortis, spelets hjältinna), samt hur svårt det är att vara invandrare (spelets hjälte).
Det heter så klart: Svensk film, the game

12
Skriv svar