Urstarka beta-siffror från Star Wars: The Old Republic

Medlem
Skrivet av papaz1:
Skrivet av Mo0rbid:
Skrivet av dofilusåkaffe:

Bästa mmorpg på MYCKET länge. WoW kommer gå i graven av detta :).....Inte haft så kul på sketalänge

Det har vi aldrig hört förut

Och någon gång kommer det att vara sant om inte du tror WoW kommer vara på topp för evigt?

2 miljoner förbokningar.
bryr mig inte om WoW aldrig gillat det spelet.

beta testat 2 helger och spelet är bättre än filmerna.

Medlem

jag är så bitter. Fick nys om beta 4 timmar för kl 00:00 sista dagen det gick att registrera. Hur mycket jag en försökte så fick jag lldrig mitt "confirm mail". så Jag fick inte chansen att pröva det. Kanske lika bra att man inte fick upp ögonen för spelet

Medlem

Har stresstestat spelet i två helger i rad nu och jag kan bara säga att det var över mina (höga) förväntningar!!
Det var helt underbart! Så glad att man bokade Collectors edition redan den 24/7/11 kan ju räkna med att få lira redan den 15e.

Medlem
Skrivet av Exim:

...Det som för bryllar mig lite är att man inte kan byta mellan de olka advance classerna men det kommer nog...

Troligtvis inte, då det är två helt olika klasser med olika inriktning, så det skulle ju vara som att kunna byta klass i WoW.


signatur

40-årig tjock och matälskande ninja från västkusten.

Medlem
Skrivet av Exim:

Kollade på "tallents" och konstatera att det är wow in space mer eller mindre. Det som för bryllar mig lite är att man inte kan byta mellan de olka advance classerna men det kommer nog. I slut endad kommer det förmodligen handla om hur snabbt de kan få ut end content som det handlar om i alla mmos btw.

Sen att det var lite för lätt är väll ett annat problem tror inte direkt att det ska vara möjligt att soloa flashpoints i quest/leveling gear.

Nej men det är väll det vanliga det får inte vara en utmaning för då tycker folk att det är för svårt ...

Mjao talentsen känner man ju igen en del om man spelat WoW (5 år själv), men det är ganska ofta man ser talents som påminner om varandra i alla MMO, precis som med UI:s så finns det nog inte många sätt att göra dem på då det bara är en UI. Ändrar dem för mycket lär folk inte känna igen sig och skita i det helt enkelt, varför ändra ett vinnande koncept är ju vad dem sagt :).

Det med att soloa quests och sådant har dem ju sagt i filmer om man följt dem lite att man SKA känna sig mäktig och oövervinnerlig, man SKA vara lite OP då man är en hjälte, inte direkt så att en sketen tjuv borde kunna döda en Jedi hehe. Det skulle bara kännas fel, så att man kan hoppa in i en grupp av 5-6 och döda alla är menat att vara så för att du ska känna dig stor och stark. Sedan att du ibland känner dig allt för oövervinnerlig i spelet och glömmer bort din HP så du dör av en grupp av 5-6 hände mig ett x antal gånger i stresstest betan, vilket bara var kul då man insåg själv hur lätt man glömmer bort sig :).

Och tror ej man kommer kunna byta klass senare i spelet, iaf inte inom vanilla eller den första expansionen.. kommer dom med det lär nog många inte gilla det skulle jag tro då det blir lite för mycket av det goda.

Skrivet av SToFo:
Skrivet av Tomtefar:
Skrivet av LoyalCrystalean:

Star Wars är idiotiskt.

Oooh, en Trekkie

Nej nej, det är bara en idiot.

Nej nej, det är bara så jävla fjantigt Star Wars? Är ju fan samma sak som att sitta vid Spore Galactic Adventures.

Medlem
Skrivet av LoyalCrystalean:
Skrivet av SToFo:
Skrivet av Tomtefar:
Skrivet av LoyalCrystalean:

Star Wars är idiotiskt.

Oooh, en Trekkie

Nej nej, det är bara en idiot.

Nej nej, det är bara så jävla fjantigt Star Wars? Är ju fan samma sak som att sitta vid Spore Galactic Adventures.

Låt mig gissa, du älskar Modern Warfare 3 och tycker det är världens bästa spel?

OnT: Stör mig på månadsavgifter, vill gärna spela detta men att betala i månaden när man inte har oändligt med tid känns... B.


signatur

På Internet kommunicerar vi mestadels med text. Om du således skriver som en idiot får du finna dig i att bli betraktad som en sådan.

Skrivet av LoyalCrystalean:
Skrivet av SToFo:
Skrivet av Tomtefar:
Skrivet av LoyalCrystalean:

Star Wars är idiotiskt.

Oooh, en Trekkie

Nej nej, det är bara en idiot.

Nej nej, det är bara så jävla fjantigt Star Wars? Är ju fan samma sak som att sitta vid Spore Galactic Adventures.

Ah, om du är född 1997 så är du kanske uppväxt med Lego Star Wars och Jar Jar Binks som referenser... Det är enda skälet jag kan hitta till att någon på allvar kan likna Star Wars vid... Spore!?

Medlem
Skrivet av kimpaa88:

Stelt, tråkigt, fult är väl en bra sammanfattning enligt mig. Kändes mer som ett singleplayer spel med onödiga cutscences som bara tar en massa tid. Inget speciellt alls, endgame verkar inte heller innehålla något speciellt direkt.

Överhypat minst sagt.

Spoken like a true wow nörd. Jag vill ha text man kan trycka bort direkt, men sen vill jag ha ett addon som säger vart jag ska, så jag slipper tänka.

Medlem
Skrivet av Zane86:

De har flyttat releasedatumet till den 20e även i europa

Trevligt! Då har man något att se fram emot Hoppas bara flickvännen inte blir sur...

Medlem

Jag gillade det, känns som jag kan lira detta lite Casual och utan stress. Sen dock angående WoW gnället.... det är ju så att det krävs en stor aktör som är villig och ta risken och göra ett spel som inte är mainstream. Känns som de flesta idag vill locka till sig de stora massorna.

Därav blir det lätt och dra paralleller med andra MMO som finns. För utvecklarna vill att man skall känna igen sig lite. I dagens samhälle skall det gå fort, man har tydligen inte tålamod längre och ta sig tid att komma in i saker.

Själv tycker jag EQ > det mesta som släppts. Men det är min åsikt.

Medlem

Underbart spel, det känns som Bioware lyckas återuppliva questandet igen som inte kännts intressant sen WoW/DDO tiden för 6 år sen.

Jag längtar starkt tills early access, nästa torsdag <3


signatur

Game long and prosper

Inaktiv
Skrivet av LoyalCrystalean:
Skrivet av SToFo:
Skrivet av Tomtefar:
Skrivet av LoyalCrystalean:

Star Wars är idiotiskt.

Oooh, en Trekkie

Nej nej, det är bara en idiot.

Nej nej, det är bara så jävla fjantigt Star Wars? Är ju fan samma sak som att sitta vid Spore Galactic Adventures.

Det ante mig att du knappt kommit i målbrottet ännu. Oh well, alla har väl olika smak. Har dock träffat extremt få som tycker att Star Wars är idiotiskt. Mest har det varit från kids som inte fattat grejen.


signatur

ASUS Maximus Gene-Z | Intel i5 2500 3.3GHZ (OC 4.3GHZ) | 16GB DDR3 1600MHZ | 1xEVGA GTX 670 2GB FTW | DELL U2412M | 2x1TB 7200rpm HD

MW3 är inte direkt ett spel... en expansion skulle jag säga att det är. Men Star Wars? Är ni helt jävla seriös? Nå jävla "ÅHHHHHHHHHHHH! JAG FÅR STÅFRÄS AV ATT FLYGA I NÅ JÄVLA NANO-FLYGPLAN I RYMDEN! OJ! EN STJÄRNA!" Men lyssna på bara namnet... är ju sinnessjukt? Ni är då de enda jävla personerna jag vet om som fortfarande håller på med Star Wars som dog när man ungefär var 10 år där jag bott. Det är i 3-4 städer.

EDIT: Jag är 14... CoD suger sedan CoD4.

OnT: KANSKE testar detta och ser ifall detta är nå jävla ståfräs spel då som alla verkar tycka här? WoW är ju till och med roligare än att titta på SW. Eller förresten, är detta nå jävla shit med avgift per månad? Såna spel säger jag bara är skit, den jävla skiten ska dö

Skrivet av LoyalCrystalean:

MW3 är inte direkt ett spel... en expansion skulle jag säga att det är. Men Star Wars? Är ni helt jävla seriös? Nå jävla "ÅHHHHHHHHHHHH! JAG FÅR STÅFRÄS AV ATT FLYGA I NÅ JÄVLA NANO-FLYGPLAN I RYMDEN! OJ! EN STJÄRNA!" Men lyssna på bara namnet... är ju sinnessjukt? Ni är då de enda jävla personerna jag vet om som fortfarande håller på med Star Wars som dog när man ungefär var 10 år där jag bott. Det är i 3-4 städer.

EDIT: Jag är 14... CoD suger sedan CoD4.

OnT: KANSKE testar detta och ser ifall detta är nå jävla ståfräs spel då som alla verkar tycka här? WoW är ju till och med roligare än att titta på SW. Eller förresten, är detta nå jävla shit med avgift per månad? Såna spel säger jag bara är skit, den jävla skiten ska dö

Shit, det här var det roligaste FZ-inlägget jag läst på FZ på läääänge. Hoppas du kommer posta mer LoyalCrystalean, för du har potential att bli ett episkt troll.

Medlem
Skrivet av LoyalCrystalean:

MW3 är inte direkt ett spel... en expansion skulle jag säga att det är. Men Star Wars? Är ni helt jävla seriös? Nå jävla "ÅHHHHHHHHHHHH! JAG FÅR STÅFRÄS AV ATT FLYGA I NÅ JÄVLA NANO-FLYGPLAN I RYMDEN! OJ! EN STJÄRNA!" Men lyssna på bara namnet... är ju sinnessjukt? Ni är då de enda jävla personerna jag vet om som fortfarande håller på med Star Wars som dog när man ungefär var 10 år där jag bott. Det är i 3-4 städer.

EDIT: Jag är 14... CoD suger sedan CoD4.

OnT: KANSKE testar detta och ser ifall detta är nå jävla ståfräs spel då som alla verkar tycka här? WoW är ju till och med roligare än att titta på SW. Eller förresten, är detta nå jävla shit med avgift per månad? Såna spel säger jag bara är skit, den jävla skiten ska dö

Ring till din mamma och grina då.


signatur

-^-^--^-The sound of a bat cutting through space and time-^-^--^-

Medlem
Skrivet av Zane86:
Skrivet av lordsinner:
Skrivet av Zane86:

Förhandsbokade efter stresstestet... Helt underbart taggad inför release (eller early access den 15e?)

För US( US rls 20 dec - 5dagar = 15 dec) ja.. för EU gissar jag på den 17-18 då spelet släpps här den 22 dec...

De har flyttat releasedatumet till den 20e även i europa

Global lansering den 20/12 ja.
Early acsess den 15 som TIDIGAST, det beror på när man bekräftade sin kod.
Själv har jag fått mail om att jag kommer in den 13/12?????? WHOHO typ...
Men det spelar ingen roll nu då det ärlussande på tösens skola

Medlem

Man kan få tillgång till EarlyA från och med den 13 dec, men det beror helt på när man har aktiverat sin kod på deras hemsida och ingen info om Collectors Edition har något speciell förtur...så man får hoppas att man kommer in så fort som möjligt. Nu kan man iaf dra ner klienten på deras hemsida.

Skrivet av Neatherblade:
Skrivet av LoyalCrystalean:

MW3 är inte direkt ett spel... en expansion skulle jag säga att det är. Men Star Wars? Är ni helt jävla seriös? Nå jävla "ÅHHHHHHHHHHHH! JAG FÅR STÅFRÄS AV ATT FLYGA I NÅ JÄVLA NANO-FLYGPLAN I RYMDEN! OJ! EN STJÄRNA!" Men lyssna på bara namnet... är ju sinnessjukt? Ni är då de enda jävla personerna jag vet om som fortfarande håller på med Star Wars som dog när man ungefär var 10 år där jag bott. Det är i 3-4 städer.

EDIT: Jag är 14... CoD suger sedan CoD4.

OnT: KANSKE testar detta och ser ifall detta är nå jävla ståfräs spel då som alla verkar tycka här? WoW är ju till och med roligare än att titta på SW. Eller förresten, är detta nå jävla shit med avgift per månad? Såna spel säger jag bara är skit, den jävla skiten ska dö

Ring till din mamma och grina då.

Tack, men nej tack. Var det inte så att det var fritt att tycka vad man ville i Sverige? Väldigt få som förstår det nu för tiden.

Medlem
Skrivet av LoyalCrystalean:

Tack, men nej tack. Var det inte så att det var fritt att tycka vad man ville i Sverige? Väldigt få som förstår det nu för tiden.

Man får tycka vad man vill men en viss åldersgrupp av människor har en tendens att alltid sticka ut och visst det har med ålder och hormoner och göra. Vad jag förstår så gillar du inte spelet och det är lugnt för de flesta så länge du inte börjar smutskasta det.

Medlem

Extremt löjligt är detta: Jag skrev med svenska tecken i Säkerhetsfrågan (var mina ( ) träffades). Detta gjorde att servrarna inte godtog när jag skrev "ö" i det svaret. Efter 1 h telefonkö gav jag upp. Så Blizzard vinner tydligen i mitt fall.

Medlem
Skrivet av Hammond:

Extremt löjligt är detta: Jag skrev med svenska tecken i Säkerhetsfrågan (var mina ( ) träffades). Detta gjorde att servrarna inte godtog när jag skrev "ö" i det svaret. Efter 1 h telefonkö gav jag upp. Så Blizzard vinner tydligen i mitt fall.

Vad har Blizzard och göra med Swtor?

Medlem
Skrivet av lordsinner:
Skrivet av Hammond:

Extremt löjligt är detta: Jag skrev med svenska tecken i Säkerhetsfrågan (var mina ( ) träffades). Detta gjorde att servrarna inte godtog när jag skrev "ö" i det svaret. Efter 1 h telefonkö gav jag upp. Så Blizzard vinner tydligen i mitt fall.

Vad har Blizzard och göra med Swtor?

Blizzard har gjort ett litet spel som jag tydligen fortsätter med (hint: se min avatar).

123
Skriv svar