Nvidia bjuder på massiv grafikguide till Skyrim

Robot
Nvidia bjuder på massiv grafikguide till Skyrim

Avslöjar allt du någonsin ville veta och lite till om hur du tweakar ditt pc-Skyrim till att bli snyggast i Tamriel.

#the-elder-scrolls-v-skyrim


Medlem
Nvidia bjuder på massiv grafikguide till Skyrim

pc spel i ett nötskal

Medlem
Skrivet av Notorius jake:

pc spel i ett nötskal

och vad menar du nu?

Medlem
Skrivet av Notorius jake:

pc spel i ett nötskal

Mitt Skyrim funka utan att tweaka grafikkort och spel, men det hindrar mig inte att göra det ändå.
Skyrim ska moddas!


signatur

Text does not represent Mozart's life.

Inaktiv

Underbar bild.

Medlem

Fortfarande ohyggligt fula texturer. Tacka gud för moddare.

Inaktiv
Skrivet av Svanberg:

Fortfarande ohyggligt fula texturer. Tacka gud för moddare.

Nu måste jag vara lite petig. Texturerna är överlag väldigt snygga, men något för lågupplösta. Det är när man är nära saker som man störs på det. Överlag så spelar man med texturer på långt håll, vilket gör att spelet är snyggt i alla fall.

De texturer som jag helst skulle vilja ha högupplösta är är vapen/sköldar eftersom man ser dem på nära håll hela tiden när man spelar (first person). Efter det rustning/kläder. Resten är låg prio för min del.

"Brightness: This slider controls the overall brightness of the game. Adjust it to suit your taste, or set it to the mid-point of the slider for the default brightness level..."

F-n vad bra, har alltid undrat vad det är...


signatur

FZ - SAMLADE SKRIFTER: #walter_iego

Det är lite besvikande ändå det här med texturerna. Kolla in bilden här:

http://tiny.cc/xanjb

Kolla högra "trädpelaren", suddiga texturer, och kolla sedan på de andra pelarna på samma rad, det är samma textur på allihopa. Pelarna måste komma från klonade jätteträd i skogen.


signatur

FZ - SAMLADE SKRIFTER: #walter_iego

Inaktiv
Skrivet av walter_iego:

"Brightness: This slider controls the overall brightness of the game. Adjust it to suit your taste, or set it to the mid-point of the slider for the default brightness level..."

F-n vad bra, har alltid undrat vad det är...

Äkta PROTIP.

Skrivet av walter_iego:

"Brightness: This slider controls the overall brightness of the game. Adjust it to suit your taste, or set it to the mid-point of the slider for the default brightness level..."

F-n vad bra, har alltid undrat vad det är...

Hahaha!

Inaktiv
Skrivet av Notorius jake:

pc spel i ett nötskal

Är du inte intresserad av att tweaka det till det du vill så finns det tydligt några knappar "Low", "Medium", "High" och "Ultra". Dessa väljer du baserat på vad din dator klarar och sen kör du.

Man behöver inte tweaka i settings för att spela på PC. Majoriteten av spel sätter t.o.m settings till något som din dator klarar, per default genom att se vilken hårdvara du har.

Medlem
Skrivet av Notorius jake:

pc spel i ett nötskal

Bädda ner dig i soffan spela COD på din konsoll...

Men måste säga att med en i7 med crossfire AMD HD5870 behövs inte många tweaks.. Bara moddar..

Edit: AMD


signatur

Riktiga män dansar inte, de har råd att stå i baren..

Medlem
Skrivet av Svanberg:

Fortfarande ohyggligt fula texturer. Tacka gud för moddare.

HD texturer

http://www.skyrimnexus.com/downloads/file.php?id=2146


signatur

-^-^--^-The sound of a bat cutting through space and time-^-^--^-

Skrivet av Sebastian Lind:
Skrivet av walter_iego:

"Brightness: This slider controls the overall brightness of the game. Adjust it to suit your taste, or set it to the mid-point of the slider for the default brightness level..."

F-n vad bra, har alltid undrat vad det är...

Hahaha!

Man lär sig något nytt varje dag, sedan såg jag uppe på toppen av skärmen att där är någon knapp med någon konstig symbol på. Får man trycka på den?


signatur

FZ - SAMLADE SKRIFTER: #walter_iego

Medlem
Skrivet av walter_iego:

"Brightness: This slider controls the overall brightness of the game. Adjust it to suit your taste, or set it to the mid-point of the slider for the default brightness level..."

F-n vad bra, har alltid undrat vad det är...

Japp, vilket supertips!!


signatur

7900XTX
7800X3D

Medlem
Skrivet av alias:
Skrivet av walter_iego:

"Brightness: This slider controls the overall brightness of the game. Adjust it to suit your taste, or set it to the mid-point of the slider for the default brightness level..."

F-n vad bra, har alltid undrat vad det är...

Japp, vilket supertips!!

"Save on Rest: If ticked, whenever you Sleep, the game will create a new automatic save point just before you go to sleep.

Save on Wait: If ticked, whenever you use the Wait feature, the game will create a new automatic save point prior to commencing the wait.

Save on Travel: If ticked, whenever you use the Fast Travel feature, the game will create a new automatic save point prior to travelling to the new location."

Wow, riktigt intressant! Artikeln påminner mig om aftonbladet - massa text utan någon som helst nyhet eller substans.


signatur

7900XTX
7800X3D

Medlem
Skrivet av Neatherblade:
Skrivet av Svanberg:

Fortfarande ohyggligt fula texturer. Tacka gud för moddare.

HD texturer

http://www.skyrimnexus.com/downloads/file.php?id=2146

Jo, det vet jag Dock är det ju bara marktexturer som ändras?

Inaktiv

Haha FZ är ni med i Dark Gaminghood?

Medlem

Bra grundläggande guide.


signatur

Att spela elektroniska spel är inte en mänsklig rättighet.

Medlem
Skrivet av sleeptalker:
Skrivet av Notorius jake:

pc spel i ett nötskal

och vad menar du nu?

Han menar säkert VALFRIHET. Något som står i kontrast till konsolvärldens monopolistiska låsthet.


signatur

Att spela elektroniska spel är inte en mänsklig rättighet.

Medlem
Skrivet av walter_iego:

Det är lite besvikande ändå det här med texturerna. Kolla in bilden här:

http://tiny.cc/xanjb

Kolla högra "trädpelaren", suddiga texturer, och kolla sedan på de andra pelarna på samma rad, det är samma textur på allihopa. Pelarna måste komma från klonade jätteträd i skogen.

Nu när jag kollar på din bild så ser man ju faktiskt att det är klonat, det är dock inte det om man kollar pelarna på motsatta sidan.

Men jag har nu spenderat åtskilliga timmar med spelet och måste säga att man tänker inte på texturerna. Sålänge man verkligen inte springer runt och försöker hitta fel så kommer man inte tänka på det utan leva sig in i världen istället. Visst, högre upplösning på texturerna vore helt klart underbart och så men de har lite mer allvarligare saker att göra, som att t.ex övertyga alla drakarna att sluta skryta om att de kan flyga baklänges :).

Skrivet av mrpijey:
Skrivet av walter_iego:

Det är lite besvikande ändå det här med texturerna. Kolla in bilden här:

http://tiny.cc/xanjb

Kolla högra "trädpelaren", suddiga texturer, och kolla sedan på de andra pelarna på samma rad, det är samma textur på allihopa. Pelarna måste komma från klonade jätteträd i skogen.

Nu när jag kollar på din bild så ser man ju faktiskt att det är klonat, det är dock inte det om man kollar pelarna på motsatta sidan.

Men jag har nu spenderat åtskilliga timmar med spelet och måste säga att man tänker inte på texturerna. Sålänge man verkligen inte springer runt och försöker hitta fel så kommer man inte tänka på det utan leva sig in i världen istället. Visst, högre upplösning på texturerna vore helt klart underbart och så men de har lite mer allvarligare saker att göra, som att t.ex övertyga alla drakarna att sluta skryta om att de kan flyga baklänges :).

Jo, jag vet. Jag skojar lite bara. De värsta texturerna jag någonsin sett var faktiskt i PC-versionen av "Crysis 2", på ett ställe hade de 2D-bilder av tomma hylsor på marken, det var så platt och dåligt renderat att jag trodde jag hade stigit in i en tidsmaskin. Vet inte om de fixade detta i och med DirectX11.


signatur

FZ - SAMLADE SKRIFTER: #walter_iego

Medlem

Tycker det känns lite fel att ge Nvidia credit för Tweak-guiden när det faktiskt är Koroush Ghazi från tweakguides.com som har gjort den.
Han gör ett bra jobb och förtjänar lite erkännande.

Men jag har kanske missat något...

Medlem
Skrivet av Manqs:

Tycker det känns lite fel att ge Nvidia credit för Tweak-guiden när det faktiskt är Koroush Ghazi från tweakguides.com som har gjort den.
Han gör ett bra jobb och förtjänar lite erkännande.

Men jag har kanske missat något...

Han får betalt av Nvidia nuförtiden.

Inaktiv
Skrivet av Notorius jake:

pc spel i ett nötskal

Fler valmöjligheter och friheten att påverka spelet till ganska stor del, vilket i sin tur gör det roligare? Japp, helt klart i ett nötskal!


signatur

ASUS Maximus Gene-Z | Intel i5 2500 3.3GHZ (OC 4.3GHZ) | 16GB DDR3 1600MHZ | 1xEVGA GTX 670 2GB FTW | DELL U2412M | 2x1TB 7200rpm HD

Inaktiv
Skrivet av Bobbah:
Skrivet av Notorius jake:

pc spel i ett nötskal

Bädda ner dig i soffan spela COD på din konsoll...

Men måste säga att med en i7 med crossfire AMD HD5870 behövs inte många tweaks.. Bara moddar..

Edit: AMD

Alltså, spelet är ju rätt låst per default så lägg till att träd och världen kastar skuggor, ta bort v-sync i ini-filen och ladda ner lite HD texturer så ska du se att både din processor och dina grafikkort får lite mer att bita i. Dock inte överdrivet mycket med tanke på att det som finns att tanka just nu inte är speciellt resurskrävande. Men satan vad snyggare det blir.


signatur

ASUS Maximus Gene-Z | Intel i5 2500 3.3GHZ (OC 4.3GHZ) | 16GB DDR3 1600MHZ | 1xEVGA GTX 670 2GB FTW | DELL U2412M | 2x1TB 7200rpm HD

Medlem
Skrivet av Notorius jake:

pc spel i ett nötskal

Alltså, det ligger faktiskt nåt i vad han säger. Sluta hacka ner på honom och säga saker som "Spela COD på din konsol!" osv. De har släppt ett spel som brister på så himla många punkter att de tvinga andra- och till och med tredjeparter att gå ut med guider för att spelet ska funka så bra som möjligt.
Att möjligheten att tweaka finns är bra, men man måste sätta någon form av standard för hur ett spel ska vara när det är släppt. Det går exempelvis inte att vända sig till alla moddare som jobbar gratis utan era pengar att fixa ett spel som en utvecklare och publiceringsföretag tar ut fullpris på.


signatur

"A word to the wise is infuriating." - Hunter S. Thompson
http://www.fz.se/bloggar/min_kamp/

Inaktiv
Skrivet av bjosarn:

Att möjligheten att tweaka finns är bra, men man måste sätta någon form av standard för hur ett spel ska vara när det är släppt. Det går exempelvis inte att vända sig till alla moddare som jobbar gratis utan era pengar att fixa ett spel som en utvecklare och publiceringsföretag tar ut fullpris på.

Huvudsaken med den här guiden är att lära spelarna kan ställa in exakt som de vill ha det, ge information om hur det påverkar prestanda och hitta de speciella inställningar som det inte finns någon dokumentation på. Alltså inte att "fixa" spelet.

Tweakguiden och mods ger de som gillar spelet möjligheten att "leka" mer, tvärtom mot vad många andra spel tillåter.

Medlem
Skrivet av bjosarn:
Skrivet av Notorius jake:

pc spel i ett nötskal

Alltså, det ligger faktiskt nåt i vad han säger. Sluta hacka ner på honom och säga saker som "Spela COD på din konsol!" osv. De har släppt ett spel som brister på så himla många punkter att de tvinga andra- och till och med tredjeparter att gå ut med guider för att spelet ska funka så bra som möjligt.
Att möjligheten att tweaka finns är bra, men man måste sätta någon form av standard för hur ett spel ska vara när det är släppt. Det går exempelvis inte att vända sig till alla moddare som jobbar gratis utan era pengar att fixa ett spel som en utvecklare och publiceringsföretag tar ut fullpris på.

Nej, det ligger inget i det han säger.

Att bethesda är en kass och lat spelutvecklare har inget med PCn som plattform att göra.

12
Skriv svar