Se Minecrafts revolutionära evolution

Robot
Se Minecrafts revolutionära evolution

Under Minecon visades en evolutionerande film upp där du ges en maffig tillbakablick på hur Minecraft utvecklades. Nu har den dykt upp på vida webben. Ssssssss.

#minecraft


Medlem
Se Minecrafts revolutionära evolution

Go filmsnutt, gillar scenen vid 4 min någonting, när ena snubben faller ner rakt i lavan

Medlem

Den där har funnits på orginalskaparnas Youtube länge.
Där finns dessutom en "behind the scenes"
http://www.youtube.com/watch?v=fvbauQN-RKE

orginalet(HaatFilms):
http://www.youtube.com/watch?v=pvMzmaDnO2s


signatur

// Bacon <3

Medlem
Skrivet av PcKaffe:

Den där har funnits på orginalskaparnas Youtube länge.

Cool story bro!

Medlem
Skrivet av PcKaffe:

Den där har funnits på orginalskaparnas Youtube länge.
Där finns dessutom en "behind the scenes"
http://www.youtube.com/watch?v=fvbauQN-RKE

orginalet(HaatFilms):
http://www.youtube.com/watch?v=pvMzmaDnO2s

Inga nyheter här, gamlheter!

Upptäckt att en stor del av "nyheterna" är ett par veckor gamla här...

Medlem

Förstör hela stämningen när folk bara säger att det har funnits... OCH??
Det är först nu FZ har lagt upp det= först nu jag tittar på den.
Jag sitter fan inte på youtube hela dagarna sökandes efter MC snuttar...

Medlem

Får ont i skallen av den otroligt fula grafiken


signatur

AYY LMAO

Medlem

Tycker denna videon summerar ganska bra vad hela Minecraft saken går ut på ! Har suttit med huvudbry och inte riktigt förstått mig på spelet , denna videon gav en ganska bra insyn.

Om den är gammal , who the fuck cares?

Medlem

Minns när man gick i typ mellanstadiet eller möjligtvis alldeles i början av högstadiet, när någon skulle berätta något som man redan visste. Genast unleashades en flamestorm av "Men ååå, det visste man ju redan!" eller "Hahaha, har du hört det först nu?" etc. etc.

Så skönt att se att folk fortfarande lever efter den sortens tänk.

Medlem
Skrivet av Falckiee:

Minns när man gick i typ mellanstadiet eller möjligtvis alldeles i början av högstadiet, när någon skulle berätta något som man redan visste. Genast unleashades en flamestorm av "Men ååå, det visste man ju redan!" eller "Hahaha, har du hört det först nu?" etc. etc.

Så skönt att se att folk fortfarande lever efter den sortens tänk.

Jag håller med dig i sak, men ibland är det befogat ändå. T.ex. när någon utbrister "har ni hört att människan landat på månen?!".

Medlem
Citat:

När började du spela Minecraft?

Inte alls Men kanske borde testa ändå, så jag vet vad jag går miste om. Hoppas det finns ett demo.


signatur

A casual stroll through a lunatic asylum shows that faith does not prove anything. -- Friedrich Nietzsche

Medlem
Skrivet av Haziza:

Får ont i skallen av den otroligt fula grafiken

Stackare, du kan inte ha haft det lätt under super mario eran.

Medlem
Skrivet av Haziza:

Får ont i skallen av den otroligt fula grafiken

Bra.


signatur

// Bacon <3

Inaktiv
Skrivet av pikzel:
Skrivet av Falckiee:

Minns när man gick i typ mellanstadiet eller möjligtvis alldeles i början av högstadiet, när någon skulle berätta något som man redan visste. Genast unleashades en flamestorm av "Men ååå, det visste man ju redan!" eller "Hahaha, har du hört det först nu?" etc. etc.

Så skönt att se att folk fortfarande lever efter den sortens tänk.

Jag håller med dig i sak, men ibland är det befogat ändå. T.ex. när någon utbrister "har ni hört att människan landat på månen?!".

Internet är så stort dock. Något jag upplever se överallt, kanske du först ser en månad senare. Det samma gäller saker som man själv anser allmänbildning. Säger exempelvis våren i Sverige 1980 dig nånting, utan att du googlar det?

Medlem
Skrivet av red_laces:
Skrivet av Haziza:

Får ont i skallen av den otroligt fula grafiken

Stackare, du kan inte ha haft det lätt under super mario eran.

Joo för de var 20 år sen typ? Stackare..


signatur

AYY LMAO

Medlem
Skrivet av Hydraah:
Skrivet av pikzel:
Skrivet av Falckiee:

Minns när man gick i typ mellanstadiet eller möjligtvis alldeles i början av högstadiet, när någon skulle berätta något som man redan visste. Genast unleashades en flamestorm av "Men ååå, det visste man ju redan!" eller "Hahaha, har du hört det först nu?" etc. etc.

Så skönt att se att folk fortfarande lever efter den sortens tänk.

Jag håller med dig i sak, men ibland är det befogat ändå. T.ex. när någon utbrister "har ni hört att människan landat på månen?!".

Internet är så stort dock. Något jag upplever se överallt, kanske du först ser en månad senare. Det samma gäller saker som man själv anser allmänbildning. Säger exempelvis våren i Sverige 1980 dig nånting, utan att du googlar det?

Ja, därav förledet "ibland". Om det är allmänt känt, och det är jag inte säker på att det är i det här fallet, och en nyhetssida rapporterar om det, kanske det är på sin plats att utropa "Redan?!". Samma sak gäller väl om tidningen Arbetaren (eller någon annan vänstervriden tidning) berättar om den stora strejken i april 1980 som vore det en nyhet.

Inaktiv

Jag tror jag tappade några IQ poäng efter att ha läst den här tråden.

Medlem
Skrivet av Fritjof92:
Skrivet av PcKaffe:

Den där har funnits på orginalskaparnas Youtube länge.
Där finns dessutom en "behind the scenes"
http://www.youtube.com/watch?v=fvbauQN-RKE

orginalet(HaatFilms):
http://www.youtube.com/watch?v=pvMzmaDnO2s

Inga nyheter här, gamlheter!

Upptäckt att en stor del av "nyheterna" är ett par veckor gamla här...

Se till att tipsa FZ om du vill få "nya" nyheter.

Skrivet av Haziza:

Får ont i skallen av den otroligt fula grafiken

Synd för dig då.

Skrivet av Parzec:
Citat:

När började du spela Minecraft?

Inte alls Men kanske borde testa ändå, så jag vet vad jag går miste om. Hoppas det finns ett demo.

Om du spelar gratisversionen får du en typ av demo, dock kan du inte köra något survival mode där.
Riktiga demos kan man väl snart glömma. Jag förstår inte varför utvecklarna gör färre och färre sådana.

Medlem

Hehe.. Den var riktigt tuff

Medlem

Fattar fortfarande inte vad MC går ut på? Att slåss med andra eller bygga hus?

Inaktiv
Skrivet av pikzel:

Ja, därav förledet "ibland". Om det är allmänt känt, och det är jag inte säker på att det är i det här fallet, och en nyhetssida rapporterar om det, kanske det är på sin plats att utropa "Redan?!". Samma sak gäller väl om tidningen Arbetaren (eller någon annan vänstervriden tidning) berättar om den stora strejken i april 1980 som vore det en nyhet.

Ursäkta om jag var lite otydlig med tidigare inlägg. Vad jag menar är att jag själv tycker att det aldrig är på sin plats med det. Speciellt med slumpmässiga främlingar från internet, då man inte vet något om hur de levt sina liv.

Skrivet av Johan:

Fattar fortfarande inte vad MC går ut på? Att slåss med andra eller bygga hus?

Både och, bland annat. Att skapa sig själv en upplevelse helt enkelt. Blev det för jobbigt när det inte finns klara riktlinjer eller?

Medlem

Grattis till er som inte hade sett den förut. Ni som hade sett den får dock nöja er med en mental high-five(en, inte varsin, jag är bara människa). Jag hade faktiskt ingen aning om den förrän någon timme innan jag newsade om den. Spännande, då jag brukar se sådant tidigare. Så jag tillhör den gruppen som inte hade sett den förut.

Grattis till mig!


signatur

By deciding what is right you ultimately end up blind.

Inaktiv

Köpte Minecraft när det var alpha och jag har ännu inte riktigt spelat spelet...

Medlem

Köpte spelet efter jag såg denna film. Det har hänt hur mycket som helst sen jag spelade det sist nån gång före betastadiet.


signatur

Think of a future without Bush!
No one to blame for the World War 3.

1
Skriv svar