Bästa anti-pirat-funktionen någonsin i Serious Sam 3

Medlem

Ny challenge: Varva spelet med immortal fast scorpion!


signatur

Jag gillar att spela spel och snacka skit samtidigt: http://www.youtube.com/user/ManChildKart

Medlem

Extra roligt när detta drabbar betalande kunder, och sedan tror ingen dem när de säger att de har betalat för spelet... Eller så är det en specifik "bad release" på nätet som detta gäller.

Medlem

Om jag minns rätt så hörde jag att om man piratar Batman: Arkham Asylum så kan bats inte glida. Han ramlar helt sonika ner på backen när man försöker vilket gör att man inte kommer förbi en viss del i början.


signatur

Videomupp

Medlem

Såna här kopieringsskydd gillar jag. Dom som kör piratkopierade spel straffas på ett underhållande sätt medan dom som köper spelet inte drabbas överhuvudtaget Jag tycker Serious Sam 3 är värt varenda krona. Inget jävla trams, bara köttande till max, precis som förr

Medlem

Fanns ju något liknande till GTA IV när det släpptes piratat. Konstant drunken-cam va det om jag inte minns fel, men det fixades ju så småningom med olika cracks och patcher.


signatur

Acer Predator Helios 300 PH315-54 | i7 11800H | Geforce RTX 3070 | 32GB RAM | 1TB SSD
PlayStation 4 | Nintendo Switch OLED | Samsung Galaxy S21

Medlem

haha underbart. Glöm inte att hålla oss uppdaterade om det börjar gnällas om denna på deras forum.

Medlem

Nu gillar jag Croteam mer än jag redan gjorde, och det var mycket! Roligt och smart. Det funkar också som ett bra PR-trick.

Haha, bra


signatur

FZ - SAMLADE SKRIFTER: #walter_iego

Medlem

Helt klockrent! bara ge piraterna! !!

Självklart kommer det försvinna så småningom men ändå. Humor!!

Moderator | Testpilot

Det är ju inget nytt, Arkham Asylum hade likadant och skyrim med sina musproblem.

Skyrim problemet har jag dock inte fått någon konfirmation på, men polare som laddat hem det hade musproblem vid release medans andra som köpte det inte hade det.

Gillade iaf hur folk klagade på forumen :]


signatur

Testpilot & Twitter
Personbeskrivning: "Han är stygg över alla gränser" - Gustav Höglund
Personbeskrivning 2: "Man kan lita på uber" - Joakim Bennet
Det råder lite tvivel ovan, men jag luktar gott i alla fall.

Medlem
Skrivet av Fredag:

Kul metod. Tänk om de skulle ge piraterna ett dåligt slut, typ att hjältens tjej blir torterad och hjälten själv dör och skurken vinner med orden "piratkopiering lönar sig inte"

Är de gigantiska bosserna kvar numera, är spelet kul?
Filmen ovan ser väldigt tråkig och instängd ut...

personligen hade jag föredragit ett sådant slut
Är så trött på alla filmer spel, som slutar med att hjälten som nästan fick spö av skurken, helt plötsligt göt ngn imba comeback, dödar skurken, och lever lycklig med tjejen i alla sina dagar (alt tills uppföljare släpps) Tom film börjar bli tråkigt då man vet slutet precis efter introt.


signatur

Rwa?

Medlem

Klockrent! Men vad kör han för fov? 50? Snacka om tunnelseende.


signatur

Intel i9 9900K @ 5000 MHz, Aorus Master Z390, GeForce RTX 4090, Corsair Vengeance RGB PRO DDR4 / CL19 / 32 GB / 4000 MHz

I USA måste allting sluta lyckligt för att vara en motpol till hur landet och människorna egentligen mår.


signatur

FZ - SAMLADE SKRIFTER: #walter_iego

Medlem

Underbart!

Tror en hel del känner sig rätt dumma efter att ha bett om hjälp med skorpionsnubben snart.


signatur

Cptn BaseballBatBoy!

Medlem

Seriöst!. vem vill ha den här skiten i vilken fall?, grafiken är ju horribel!

Och ja crack finns redan, så detta är inget direkt problem för dem som vill, kan och förstår sig på datorer!

/DT


signatur

Denon / Pioneer

Skrivet av Deep Throat:

Seriöst!. vem vill ha den här skiten i vilken fall?, grafiken är ju horribel!

Och ja crack finns redan, så detta är inget direkt problem för dem som vill, kan och förstår sig på datorer!

/DT

Alla är "seriösa" i "Serious Sam", det är liksom poängen


signatur

FZ - SAMLADE SKRIFTER: #walter_iego

Medlem
Skrivet av Augustus:

Hahaha! Synd att det introducerades i en ointressant spelserie.

Har funnits i andra spel, i mirrors edge så blev det slowmotion på bana 3 (?) så man inte kunde komma vidare, mafia 2 droppade man till 1hp och kunde inte regga efter det. Kommer inte ihåg nå fler med det finns det säkert.

Medlem

Helt underbart mer sånt här i pc spel. Släng in 4-8 småsaker som helt förstör spelupplevelsen och möjligheten att klara spelet, om spelet är piratat. Sen så gör man inte reklam för som nu i detta fallet. Hade det först kommit en crack och sen fastnar alla och så vänta på nästa crack... och så fastnar alla.

Serious sam rocks!


signatur

I9 9900 - RTX 3080 - 32GB - 990 pro

Medlem

Helt underbart mer sånt här i pc spel. Släng in 4-8 småsaker som helt förstör spelupplevelsen och möjligheten att klara spelet, om spelet är piratat. Sen så gör man inte reklam för som nu i detta fallet. Hade det först kommit en crack och sen fastnar alla och så vänta på nästa crack... och så fastnar alla.

Serious sam rocks!


signatur

I9 9900 - RTX 3080 - 32GB - 990 pro

Medlem

Helt underbart mer sånt här i pc spel. Släng in 4-8 småsaker som helt förstör spelupplevelsen och möjligheten att klara spelet, om spelet är piratat. Sen så gör man inte reklam för som nu i detta fallet. Hade det först kommit en crack och sen fastnar alla och så vänta på nästa crack... och så fastnar alla.

Serious sam rocks!


signatur

I9 9900 - RTX 3080 - 32GB - 990 pro

Medlem
Skrivet av Deep Throat:

Seriöst!. vem vill ha den här skiten i vilken fall?, grafiken är ju horribel!

Och ja crack finns redan, så detta är inget direkt problem för dem som vill, kan och förstår sig på datorer!

/DT

Antar dem som gillar lite old school Run'n'Gun kanske?
Sen ser ju grafiken helt ok ut för ett spel som detta.


signatur

Rwa?

Medlem

Jaha?

Den har jag inte sett till?

Pff... bästa "anti-pirat-funktionen"... jo men tjena. Den var snabbt fixad iallafall. ^^

Medlem

Hahaha, fyfan va klockrent


signatur

PC = Olympics, Consoles = Special Olympics
PC Master race

Medlem

Men seriöst, hur kan någon tycka det här är en bra idé igen?

Det är väl ytterst sällan en piratrelease missar något så uppenbart? I så fall de första timmarna på sin höjd innan det patchas igen....

...däremot är det väl som med all DRM oehört troligt att detta kommer att bita betalande kunder i arslet istället! Och därför kommer de som bryr sig om sånt här att helt enkelt piratkopiera spelet istället för att slippa den j-a skorpionrisken. En oehört gammal idé inom kopieringsskydd, och den har väl aldrig egentligen fungerat överhuvudtaget?

Hur kommer det sig att både speltillverkare och potentiella spelare hela tiden glömmer bort att piratversionerna är de versioner som alltid fungerar bäst och med minst bekymmer? Det är inte direkt amatörer som crackar spel liksom (även om det såklart finns sådana också) och tiden de lägger på en odödlig skorpion som bara dyker upp under vissa omständigheter man gissar är vid en kopia är tid de tagit ifrån att göra ett ännu bättre spel.

Medlem

Påminner mig om när Garry Newman (Skaparen av Garry's Mod till HL2) gjorde en liknande sak fast kanske lite mer förstörande, han gjorde satt alla som piratade modden fick ett felmeddelande om någon shader funktion eller något sånt och sen när de började fråga om det på moddets forum va han framme med ban stickan och rensade pirater.

Medlem

Skulle inte förvåna mig om detta stoppat fler pirater än t.ex. DRM...

Medlem

hahahaha, nu övertalade utvecklarna mig att skaffa spelet Är deras antipiratskydd så här humoröst, då måste själva spelet vara uuuuuurkul!!


signatur

Game long and prosper

Medlem

Det är ju en strålande idé - lägg in tusen saker som gör det ospelbart efter hand så har crackarna att göra några år.

Medlem
Skrivet av LariosoDog:

Det är ju en strålande idé - lägg in tusen saker som gör det ospelbart efter hand så har crackarna att göra några år.

Ha ha det vore faktiskt rätt bra. Jobbigt för spelutvecklarna att hålla reda på och lista ut vad som är verkliga supportärenden och buggar dock. Och har man massor med pirater kanske de skriker för full hals att det är ospelbart och de riktiga köparna blir avskräckta och köper inte spelet.


signatur

Har jag drabbats av PMA? Positiv Mental Attityd.

Medlem

Klockrent!


signatur

////Mr.Waterboy
Frukta inte vapnet, frukta bossen som använder det.

123
Skriv svar