Bästa anti-pirat-funktionen någonsin i Serious Sam 3

Medlem

Klockrent!


signatur

////Mr.Waterboy
Frukta inte vapnet, frukta bossen som använder det.

Medlem
Skrivet av Weyland:

Men seriöst, hur kan någon tycka det här är en bra idé igen?

Det är väl ytterst sällan en piratrelease missar något så uppenbart? I så fall de första timmarna på sin höjd innan det patchas igen....

...däremot är det väl som med all DRM oehört troligt att detta kommer att bita betalande kunder i arslet istället! Och därför kommer de som bryr sig om sånt här att helt enkelt piratkopiera spelet istället för att slippa den j-a skorpionrisken. En oehört gammal idé inom kopieringsskydd, och den har väl aldrig egentligen fungerat överhuvudtaget?

Hur kommer det sig att både speltillverkare och potentiella spelare hela tiden glömmer bort att piratversionerna är de versioner som alltid fungerar bäst och med minst bekymmer? Det är inte direkt amatörer som crackar spel liksom (även om det såklart finns sådana också) och tiden de lägger på en odödlig skorpion som bara dyker upp under vissa omständigheter man gissar är vid en kopia är tid de tagit ifrån att göra ett ännu bättre spel.

Jag är ledsen, men du låter bara som en bitter pirat hur jag än vrider och vänder på din text.


signatur

En av två halvor i spelpodden Gejma. 🎮

Medlem

Va pratar ni om jag har spelat hela spelet utan nån röd kräfta

123
Skriv svar