Everquest II: Age of Discovery släppt – nu är EQII gratis!

Robot
Everquest II: Age of Discovery släppt – nu är EQII gratis!

Ett dygn senare än väntat, men nu är äntligen Everquest II-expansionen Age of Discovery ute. Största förändringen är att det klassiska onlinerollspelet numera är gratis.

#everquest-ii


Medlem
Everquest II: Age of Discovery släppt – nu är EQII gratis!

Smart drag att bli F2P nu när WoW börjar sjunga på sista versen. WoW kommer nog tappa lite folk som vill testa EQ2 i väntan på SWTOR.


signatur

Hell Tengil, vår befriare!

Medlem

EQ2 var och är ett förbaskat bra spel.... kraftigt underskattat


signatur

spriten räddade mig från sporten

Av allt att döma lär World of Warcraft vara det dominerande onlinerollspelet även under de närmsta 2-3 åren minst. Även ifall Blizzard tappar ett par MILJONER spelare under den tiden är det fortfarande överlägset störst, så himla stort är det... så att säga att WoW "sjunger på sista versen" känns som århundradets överdrift.

Influx av folk som går från WoW för att testa på EQII (som är såpass gammalt) lär ju dessutom vara ganska marginellt.

gnu
Medlem

Vart f2p i ett år redan men endast på speciella servrar, nu är dock alla servrar f2p

Medlem

Är det eq2 man hör om när det snackas bra crafting-system? Det är nåt jag känner att alla modernare mmorpg:n saknar. Man är väl bortskämd med ultima online, överlägset allt jag testat.

Skrivet av Sebastian Lind:

Av allt att döma lär World of Warcraft vara det dominerande onlinerollspelet även under de närmsta 2-3 åren minst. Även ifall Blizzard tappar ett par MILJONER spelare under den tiden är det fortfarande överlägset störst, så himla stort är det... så att säga att WoW "sjunger på sista versen" känns som århundradets överdrift.

Influx av folk som går från WoW för att testa på EQII (som är såpass gammalt) lär ju dessutom vara ganska marginellt.

Det kanske är en lång vers?
Jag håller med dig, folk underskattar WoWs storlek.

Medlem

Men ettan kostar fortfarande pengar eller?

Konstigt ettan kostar men tvåan blir gratis =P

Medlem
Skrivet av Palpatine666:

Men ettan kostar fortfarande pengar eller?

Konstigt ettan kostar men tvåan blir gratis =P

Kan ju bero på att ettan är värd att betala för att spela

Medlem
Skrivet av Gaara:
Skrivet av Palpatine666:

Men ettan kostar fortfarande pengar eller?

Konstigt ettan kostar men tvåan blir gratis =P

Kan ju bero på att ettan är värd att betala för att spela

Jo e ju klart, vet du om det finns någon "classic" server kvar på ettan då? där dom bara spelar typ dom första två/tre expansionerna på?? För just ju kör man på en emulerad server men e ju inte så många som spelar på den bara ca 500 pers så ibland e det lite lurit att få grupp etc

Medlem

skitspel, ren wow kopia!
;-P


signatur

Dear Developers. Rock is overpowered, please nerf.
Paper is fine. Yours truly, ~ Scissors

Medlem
Skrivet av Palpatine666:
Skrivet av Gaara:
Skrivet av Palpatine666:

Men ettan kostar fortfarande pengar eller?

Konstigt ettan kostar men tvåan blir gratis =P

Kan ju bero på att ettan är värd att betala för att spela

Jo e ju klart, vet du om det finns någon "classic" server kvar på ettan då? där dom bara spelar typ dom första två/tre expansionerna på?? För just ju kör man på en emulerad server men e ju inte så många som spelar på den bara ca 500 pers så ibland e det lite lurit att få grupp etc

De har haft "progression" servers i flera omgångar, vet inte vilken expansion de ligger på nu då jag inte haft tid o spela mmo på ett tag. Men börjar sakna mina 2 account lite nu måste jag säga:D

Medlem
Skrivet av toast:

skitspel, ren wow kopia!
;-P

Ja och Wow är ett skitspel, ren kopia av massor olika spel !!!

Skrivet av Gaara:
Skrivet av toast:

skitspel, ren wow kopia!
;-P

Ja och Wow är ett skitspel, ren kopia av massor olika spel !!!

Everquest II släptes före WoW . Everquest II var och är skit. Wow var bra men
man har tröttnat.


signatur

För det mesta bakbinds Troubadix och förses med munkavle .

Medlem

Hmm, EverQuest II blir free-to-play, precis efter (ca två veckor) största expansionen någonsin (OCH free to play) för Lineage 2, men inte ett knyst skrivet här på FZ angående dom ändringarna för Lineage 2
Dåligt dåligt ^^
(Lineage 2 är fortfarande pay-to-play i Korea dock där det släpptes först, ca 1 år före EQII kom ut)


signatur

Time flies like the wind
Fruit flies like bananas

Inaktiv

Dags och testa för att se om det är något att spela inte ens spelat ettan ännu

Medlem

I jag var Ronisk! I

alla jämför med och pratar som om WoW var först.. Det var inte först med nått!


signatur

Dear Developers. Rock is overpowered, please nerf.
Paper is fine. Yours truly, ~ Scissors

1
Skriv svar