Shigeru Miyamoto slutar med storproduktionerna*

Robot
Shigeru Miyamoto slutar med storproduktionerna*

I framtiden ska Mario- och Zelda-skaparen spendera mer tid med att lära upp yngre förmågor hos Nintendo, men han ska fortsätta överse de viktigaste spelen.


Medlem
Shigeru Miyamoto slutar med storproduktionerna*

o_o

Medlem
Medlem

Ett bra och modigt steg! Det är för mycket risk inblandat i de stora multimiljon spelen och där finns idag inget utrymme för stark innovation. Hoppas att han verkligen utvecklas och kan skriva mera spelhistoria!

Medlem
Skrivet av Fluffy_fleshwall:

Ett bra och modigt steg! Det är för mycket risk inblandat i de stora multimiljon spelen och där finns idag inget utrymme för stark innovation. Hoppas att han verkligen utvecklas och kan skriva mera spelhistoria!


signatur

hejsanhejsanhejsan

Medlem

kan bli hur bra som helst för alla parter.. kan oxå bli helt kass. Det återstår att se


signatur

Discogs: joary639
Twitter: joary639
Backloggery: joary639

Helt kasst kan det kanske bli, men jag vill lova att det alltid blir bättre om man jobbar med det man älskar

Medlem

Va inte detta bara ett missförstånd? http://www.bloomberg.com/news/2011-12-08/nintendo-s-mario-cre...

Han kommer ha kvar sin position men inte se över lika många titlar som idag för att träna upp yngre utvecklare... Dock komme rhan fortfarande se över AMrio och Zelda och andra större spel

Medlem

Saxat från IGN(som i sin tur saxat från reuters, hehe)

"This is absolutely not true. There seems to have been a misunderstanding. [Miyamoto] has said all along that he wants to train the younger generation. He has no intention of stepping down. Please do not be concerned," a Nintendo of Japan spokeswoman told Reuters.

http://wii.ign.com/articles/121/1214255p1.html

Medlem

Ett missförstånd då... ok... Först blev jag O_o sen blev jag =oD

Knappast en dag försent, han utgång är ju knappast något annat än positivt för industrin.

Medlem

Bara att se mannens ansikte gör en lycklig

Tusen tack för er feedback, farebet och woffen! Jag har uppdaterat nyheten för att undvika missförstånd.

Tusen tack för er feedback, farebet och woffen! Jag har uppdaterat nyheten för att undvika missförstånd.

Oj, nu buggade kommentarsfunktionen loss.

Medlem

Saxat från IGN:

"UPDATE 10:14am GMT 12/8/11

An official statement has been issued by Nintendo:

"Video game designer Shigeru Miyamoto's role at Nintendo is not changing. He will continue to be a driving force in Nintendo's development efforts. In discussing his priorities at Nintendo in a media interview, Mr. Miyamoto explained how he is encouraging the younger developers at the company to take more initiative and responsibility for developing software. He attempted to convey his priorities moving forward, inclusive of overseeing all video game development and ensuring the quality of all products. Mr. Miyamoto also discussed his desire to pursue fresh ideas and experiences of the kind that sparked his initial interest in video games." "

Shigeru Miyamoto kommer varken att lämna företaget, byta position eller trappa ner. Han vill helt enkelt att de yngre förmågorna på Nintendo ska visa framfötterna lite mer. Och så vill han uttrycka en önskan om att sträva efter enkla spelidéer av samma sort som fick honom så intresserad av spel från början, när han designade spel som till exempel Donkey Kong.

Inaktiv

asg .. nintendo va snabba att dementera ..
och han fick väl nån miljard under bordet för att stanna kvar

Medlem
Skrivet av Sebastian Lind:

Tusen tack för er feedback, farebet och woffen! Jag har uppdaterat nyheten för att undvika missförstånd.

Lungan! detta är viktiga grejor ju!

Skrivet av farebet:
Skrivet av Sebastian Lind:

Tusen tack för er feedback, farebet och woffen! Jag har uppdaterat nyheten för att undvika missförstånd.

Lungan! detta är viktiga grejor ju!

Indeed it is. Den dagen herr Miyamoto pensionerar sig på riktigt blir en ledsam dag.

Medlem
Skrivet av Sebastian Lind:
Skrivet av farebet:
Skrivet av Sebastian Lind:

Tusen tack för er feedback, farebet och woffen! Jag har uppdaterat nyheten för att undvika missförstånd.

Lungan! detta är viktiga grejor ju!

Indeed it is. Den dagen herr Miyamoto pensionerar sig på riktigt blir en ledsam dag.

To be honest sa nyheten inte direkt annat än att Miyamoto fokuserar på nya team och småproduktioner istället för storproduktioner. Att han drar sig tillbaka må varit en lite väl stark rubrik, men underrubriken tydliggjorde vad det handlade om.

Nåväl, så kan det gå.


signatur

By deciding what is right you ultimately end up blind.

1
Skriv svar