FZ 15 år – de 15 viktigaste spelen sedan 1996 (1996-2000)

Medlem
FZ 15 år – de 15 viktigaste spelen sedan 1996 (1996-2000)

Gratz ;D

Medlem

Grattis killar! Fan vad tiden har gått snabbt.

Medlem

Skriv snabbsvar: Fyll i ditt meddelande här och klicka på knappen "Skicka snabbsvar" nedan.

OBS: När du svarar hamnar ditt inlägg alltid sist i tråden.

Medlem

ja känns som det var för tre år sedan counter strike var nytt och man var 15 och spela det dygnet runt

Medlem

Grattis for i helvedeeee!!


signatur

Baaaoow Chicka Baoo Waaaoow

Medlem

Det här kommer att bli kul

Medlem

Åh så många av de där nämnda spelen plockar så höga nostalgipoäng hos mig, länge leve FZ!

Gen
Medlem

Gratz FZ!! Ni e fan bäst

Medlem

"Du har inte behörighet att se denna bild"

I övrigt så håller jag med om alla spelen som fanns artikeln hittills. Quake, Half-Life och CS lade grunden till mycket av det vi spelar idag.

Hade vart lite kul att få en 15-års tillbakablick i FZ's egna historia också, utöver själva spelhistorien. Bilder på hur sidan såg ut för varje år, vilka nya funktioner som lades till, vilka inriktningar som lades till osv osv. Kan va värt att fundera på

Ser fram emot del 2 (Antar att Battlefield 1942 blir en av huvudkaraktärerna)


signatur

🖥️ Intel i5-12400F • 32GB DDR4 • Geforce RTX 3060
🎧 HyperX Cloud Flight ⌨️ HyperX Alloy Elite 🖱️ HyperX Pulsefire Raid

Medlem

Ballt! Grattis!

Medlem

mycket shit efter 2000 dock ...

Medlem

För mig har utan tvekan Civilization, Morrowind, Counter-Strike, Baldur's Gate I och Baldur's Gate II påverkat mig mest som person och gamer. Det är med en liten tår i ögat jag tänker på alla fina stunder i Candlekeep, Amn och Balmora.


signatur

Have a good time!

Medlem

Gratulerar! Förväntar mig att BG ska finns med någonstans i listan!

Medlem

Fick lust och lira gamla quake igen nu.

Medlem

jävlar vad grymt spel år 98 måste ha varit synd att man var 3 år då =(. dock å borde starcraft varit etta det året tycket jag
BTW är ni legender med era 15 år

Medlem

Väldigt glad att se baldurs gate som hedersnominering!


signatur

Det är någon bakom dig. Bäst att kolla.

Medlem

många bra år!
kommer ihåg fragzone som en quakesida med shambler och sin svart/röda färger.
eller skrik gubb ansiktet som jag ritade av till en skoluppsats

Medlem
Skrivet av darkthunder:

Hade vart lite kul att få en 15-års tillbakablick i FZ's egna historia också, utöver själva spelhistorien. Bilder på hur sidan såg ut för varje år, vilka nya funktioner som lades till, vilka inriktningar som lades till osv osv. Kan va värt att fundera på

Du kan ju alltid kolla lite här (längst ned på sidan) och här.

Medlem

Super Mario 64
Release: 2006-12-08

hmm...

Medlem
Skrivet av DredZor:

Skriv snabbsvar: Fyll i ditt meddelande här och klicka på knappen "Skicka snabbsvar" nedan.

OBS: När du svarar hamnar ditt inlägg alltid sist i tråden.

Skrivet av Blu1E:

Skriv snabbsvar: Fyll i ditt meddelande här och klicka på knappen "Skicka snabbsvar" nedan.

OBS: När du svarar hamnar ditt inlägg alltid sist i tråden.

Ni har en poäng...

Medlem

Hurra hurra hurra hurra hurra hurra hurra hurra hurra hurra hurra hurra hurra hurra hurra!

Medlem

Goldeneye var mer revolutionande än HL och Thief: The Dark Project vad grymmt mycket bättre än HL

Medlem

Halkade in på FZ när jag sökte efter "quake 2 servers" på Altavista.com runt 1997. Fick upp en FZ sida som visade IP nummer och namn som jag sparade i favoriter. HOW ABOUT THAT SHIT!

Medlem

Stort grattis kära FZ

Inaktiv

Var glad att ni fick med Planescape Torment, även om det bara var ett hedersomnämnande.

Skrivet av fanboyen:

Gratulerar! Förväntar mig att BG ska finns med någonstans i listan!

BG1 finns ju som hedersomnämnande 1998 och BG2 som hedersomnämnande 2000. Så dom finns med på listan.

Redaktör
Skrivet av theslatcher:

Super Mario 64
Release: 2006-12-08
hmm...

Det var Wiiware-versionen som släpptes det datumet. Vi har inte Nintendo 64:an som plattform i systemet.


signatur
Medlem

Grattis FZ. Jag har haft "Fragzone" som startsida sen tidigt -97 och ni har hållt stilen hela tiden.

Medlem

Stort grattis!


signatur

-----------------------------
Death Before Dishonor

12
Skriv svar