GSC stänger – Stalker 2 läggs ner

Robot
GSC stänger – Stalker 2 läggs ner

Kostnaderna att utveckla ett pc-exklusivt spel blev för stora, när möjligheten till konsolsläpp uteblev hade utvecklaren inte längre något val. Spelet är slut, GSC.

#gsc-gameworld, #stalker-2


GSC stänger – Stalker 2 läggs ner

En av de stora stjärnorna på pc-himlen har fallit. Fan vad trist.

Medlem

NEEEEEEEEEEJ


signatur

Imperator

Medlem

NEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEJ

Medlem
OML
Medlem
OML
Medlem
Medlem

Om man hade kunnat se till att spelen var buggfria innan dem gick "guld" så kanske stjärnglansen inte hade falnat...


signatur

Instant Gaming - Billigaste spelen på nätet

Medlem

japp detta är vad som händer, kanske en liten läxa för er som tycker att företag helt ska dissa konsoler ?


signatur

always use the nubs for cover

Medlem

Är det bara jag som inte tyckte om någon av de tidigare Stalker spelen?

Nej, WTF!? Trist, men förståeligt. De kan inte jobba utan pengar. Har alla tre spelen som jag gärna återkommer till då och då.


signatur

FZ - SAMLADE SKRIFTER: #walter_iego

Medlem

Slutar på topp... Hellre detta än att det skulle blivit konsolanpassat och dom börjat mjölka ut nya varje år.
Vila i frid Stalker


signatur

Hej! jag är ny här.

Medlem

Sånt som händer

Medlem
Medlem
Skrivet av Geisenhausen:

Slutar på topp... Hellre detta än att det skulle blivit konsolanpassat och dom börjat mjölka ut nya varje år.
Vila i frid Stalker

Håller med, hellre det än att dom släpper konsolskadade portar.

Medlem
Skrivet av Hannu:
Skrivet av Geisenhausen:

Slutar på topp... Hellre detta än att det skulle blivit konsolanpassat och dom börjat mjölka ut nya varje år.
Vila i frid Stalker

Håller med, hellre det än att dom släpper konsolskadade portar.

+1

Medlem

Hade inte deras spel varit bland dom sämsta jag spelat så kanske jag skulle saknat dom men man gräver sin egen grav när man släpper spel som dom gjort, ofärdiga och ett par hundra buggar. Såg länge fram emot S.T.A.L.K.E.R men efter att jag spela det i 20 min så gav jag upp och litade aldrig mer på nåt från dom och hade helt rätt tyvärr.

Medlem

OMG! Jag som tänkte på hur Stalker 2 skulle komma att ha sett ut..... Tyckte aldrig om X-engine men älskade storyn och spelet känsla! Bästa grupperna också.... Duty FTW!

Medlem

Fy satan vad tråkigt... Rip stalker..

Medlem

Bryr mig inte märkvärt mycket, testade spelen men det var ungefär spela 5 minuter och inse vilket skit och sen avinstallera. Nä, detta var bara gott.

Medlem

För de som är intresserade av mer S.T.A.L.K.E.R. kan ni kolla in Lost Alpha modden till första spelet.
Den är inte färdig än, men meningen är att de ska återskapa spelet som det såg ut runt 2004, med alla extra kartor.
http://www.moddb.com/mods/lost-alpha

Riktigt tråkigt att utvecklarna till ett av mina favoritspel försvinner.

Jag skulle vilja veta vilka buggar folk stör sig på. Det enda jag haft problem med är någon random krash när jag spelar med moddar samt ett sidequest som jag inte kunnat få belöning för.
Det gäller första spelet. De andra två har jag inte spelat lika mycket.

Skrivet av cute_ninja:

japp detta är vad som händer, kanske en liten läxa för er som tycker att företag helt ska dissa konsoler ?

De ville ju släppa 2:an till konsoler.

Skrivet av danzon:

Bryr mig inte märkvärt mycket, testade spelen men det var ungefär spela 5 minuter och inse vilket skit och sen avinstallera. Nä, detta var bara gott.

Nu vet jag att jag låter lite fanboyig och försvarar ett spel jag gillar, men det är väl aldrig positivt att en studio läggs ned?
Även om de släppt spel som du inte gillar betyder det ju inte att deras kommande inte kommer att passa dig heller.

Medlem

blev ledsen på riktigt nu och började gråta:( helt allvarligt fick mig allvarligt tänka på min pirat karriär

jag minns än i dag när en abnormylity drog förbi och jag kom på den glada iden at krypa in i en låda för att rida ut stormen det funkade inge bra och jag dog rätt hårt:/

har kvar fraps filmen än i dag:(

snyft tårar


signatur

Jag har Ad,hd. inte skäms jag för det!

En av de allra bästa spel-serier! NOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOO! R.I.P S.T.A.L.K.E.R

Medlem
Medlem

Känns trist men som Geisenhausen säger, ett värdigt slut på en riktigt djup kultklassiker är det i alla fall.

Medlem
Medlem

För det första, FUCK!!!!!!

Fan vad synd. Hade hoppats att de hade nog med cash till att utveckla tvåan i och med hur många som köpt spelen, inte minst på Steam. Jag har själv köpt spelen ett flertal gånger. Hoppas som in i helvete att någon tar över IP'n och utvecklar vidare!

Jag kan också hålla med det vissa sa om att det är bättre att det slutar här än att vi får en retarderad konsoll-version.

Skrivet av PaLL3:

Om man hade kunnat se till att spelen var buggfria innan dem gick "guld" så kanske stjärnglansen inte hade falnat...

Skrivet av WolfGrin:

Hade inte deras spel varit bland dom sämsta jag spelat så kanske jag skulle saknat dom men man gräver sin egen grav när man släpper spel som dom gjort, ofärdiga och ett par hundra buggar. Såg länge fram emot S.T.A.L.K.E.R men efter att jag spela det i 20 min så gav jag upp och litade aldrig mer på nåt från dom och hade helt rätt tyvärr.

[http://www.moddb.com/mods/stalker-complete-2009]
[http://www.moddb.com/mods/clear-sky-complete]
[http://www.moddb.com/mods/call-of-pripyat-complete]

Medlem

För står faktiskt inte varför man måste göra spel till alla plattformar? Finns väl spel som bara släpps till konsol.
Ingen dissar väl inte konsol bara för att man gör något för en plattform.
Fast den dagen jag tvingas gå över till konsol då slutar jag spela! O har både PS3 samt xbox 360 men de bara ligger orörda i dag då jag föredrar PC. Nuff sad.


signatur

Online 92 and still online!
PC the real thing for gamers.

Medlem
Skriv svar