GOTY 2012, plats 6

Redaktör
Ponny
GOTY 2012, plats 6

Såhär är det: 2011 är inte till ända, FZ har inte hunnit utse årets bästa spel ännu och 2012 är bara en rosaskimrande fantasi (kind of). Ändå tänker jag ge mig på projektet att utse 2012 års bästa spel – från mitt perspektiv. Under tio dagar kommer jag presentera ett spel om dagen som jag tror/hoppas/önskar ska rista in en plats i mitt spelhjärta.

10. South Park: The Game
9. Hitman: Absolution
8. Final Fantasy XIII-2
7. Paper Mario 3DS

Plats 6, The Last Story
Under 2012 finns det nog inget annat spel än The Last Story som jag känner mig så kluven inför. Dels finns Hironobu Sakaguchis snygga, om än uppenbara, passning till sitt Final Fantasy (den slutgiltiga fantasin – den sista historien – the last story). Det är en kittlande ordlek som väcker förväntningar. Men med tanke på Sakaguchis senaste 360-titlar växer oron. Har han fortfarande vad som krävs? Med releasen långt borta i horisonten har jag tillåtit mig hoppas. Men ju närmre den 24 februari vi kommer desto stissigare blir jag. Men, what the hey, jag drömmer fortfarande.

[ia=479959; large]
Till slut släpps det, men är det allt vi drömt om?

#blogg


signatur

En Bamseponny av folket

GOTY 2012, plats 6

tveeeksam..


signatur

"Satire is meant to ridicule power. If you are laughing at people who are hurting, it's not satire, it's bullying." - Terry Pratchett

Medlem

Du har satt fel siffra på bilden eller? Ska väl vara en sexa?

Redaktör
Ponny

Trycksfelsbamseponny var framme! Bra spottat, nu är'e fixat.


signatur

En Bamseponny av folket

1
Skriv svar