Två veckor till jul

Medlem
Två veckor till jul

Visst är det galet? Två usla veckor kvar till julafton. Vart tar tiden vägen? I alla fall jag tycker att det går ruskigt snabbt, lite för snabbt. Vi glömde till och med att tända adventsljus nummer två, och i morgon är det dags för det tredje!

I kväll ska jag få dricka min tredje bästa dryck, GLÖGG. Vi har vänner som kommer på besök om någon timme och i vanlig ordning bjuds det på skumtomtar och leks julklappsleken. Jag har, för att sätta min prylgalenhets-prägel, köpt mina julklappar på Teknik Magasinet

Arbetet med reklamfolder, som jag gör tillsammans med en florist börjar gå mot sitt slut. Jag väntar på hennes text och sen är det i princip klart att trycka den. Spännande!

Jag går också i tankar att sälja och köpa optik. Jag har en kille som ska kolla på min 24/3.5 TS-E nu i veckan och om han köper den ska jag börja kolla runt på allvar efter lite ny rolig optik.
Högst upp på listan är en Canon EF 35/1.4 och de kan vara svåra att hitta begagnade. De som äger den gör sällan av med dem och begagnatpriserna är ruskigt nära nypris. Så eventuellt försöker jag spara ihop lite extra pengar och köper en ny.
Alternativet är att hitta en begagnad och kanske samtidigt köpa ett makro. Är sugen på en Canon EF 100/2.8, men inte den nya med bildstabilisering utan den gamla versionen. Den är minst lika bra och till makro är jag inte i så stort behov av bildstabiliseringen. Dessutom säljs den till halva priset av den nya.

Vi får se hur det blir. Hoppas nu ni har en underbar helg där ute!

Idag har jag också bytt till vinterdäck på bilen. Min kära svärfar hjälpte så glatt till

Jag passade också på att tvätta bilen, se så fin den blev

#blogg

Två veckor till jul

Det ser ut som om du har rullat över bilen på svärfars ben och han försöker ta sig loss Var snälla mot varandra...


signatur

FZ - SAMLADE SKRIFTER: #walter_iego

Två veckor till jul.
en massa hushålls bestyr.
glögg mot kylan som kur.
bortglömt ljus sätter fyr.
Bilen får nya hjul.
och lillan tjuter, kul.
Kylan ger röd mul,
Optiken skapar strul,
Tack och lov att det snart är jul.


signatur

"Satire is meant to ridicule power. If you are laughing at people who are hurting, it's not satire, it's bullying." - Terry Pratchett

Who let the Traveller out?


signatur

FZ - SAMLADE SKRIFTER: #walter_iego

Skrivet av walter_iego:

Who let the Traveller out?

Who Who whowho


signatur

"Satire is meant to ridicule power. If you are laughing at people who are hurting, it's not satire, it's bullying." - Terry Pratchett

Duktig pojke


signatur

FZ - SAMLADE SKRIFTER: #walter_iego

Medlem

Hahaha... ni två alltså. Störd de-luxe.
Men det var ett fint rim Traveller Ta nu din medicin!

Det tror jag inte, det kallas överdossering.

Det kanske skulle ha varit "Ho Ho Hoho"! lite mer innom the spirit of the times.


signatur

"Satire is meant to ridicule power. If you are laughing at people who are hurting, it's not satire, it's bullying." - Terry Pratchett

1
Skriv svar