No excuses

Medlem
No excuses

Vilken vecka. Vansinnig vecka. Det är lördagkväll men själen är matt. Jag vill bara ha en jävla vanlig vardag.

Har brottats med relationer hela veckan. Up and down and round and round. Har kritiserat min utbildning (alla lärare samt rektorn har hoppat av utbildningen inom loppet av två veckor), men jag tror att allting är en förändring till det bättre. Jag har även haft tre fotosessioner, vilket pressar min kreativa förmåga till max (läs: mentala tillstånd).

Gick upp imorse klockan 7, för att tvätta. Trodde att Henning hade sprungit ut, panik. Efter en stunds letande i den kyliga luften, hittade vi Henning i lägenheten. Stupid, lovely cat.

Och på den vägen har det varit. Jag blir så rastlös på helgerna till råga på allt, därmed orolig och allmänt ocd-ig. Verkligen en helt knäpp vecka. Jag som trodde att den skulle vara hur chill som helst till en början.

Tackar Fredrik anyhowz för veckans spelpresent som är From Dust. Väldigt mysigt. Här kan jag mildra mitt kontrollbegär.

#blogg

No excuses

Då känns det att du lever med andra ord? Bra jobbat, go get 'em!


signatur

FZ - SAMLADE SKRIFTER: #walter_iego

Medlem
Medlem

Den där problemet hade jag också efter gymnasiet och gick en nätverksteknikerutbildning. Ingenting fungerade, utbildningen bytte lärare stup i kvarten och på så sätt blev det inget flyt i utbildningen utan man typ fick börja från ruta ett varje gång, vilket gjorde att utbildningen och pengarna man lånat till den blev kastad i sjön.


signatur

Det där är även annledningen att jag inte kan Spanska. 7 lärare på 2 år, kul.

Nä Simon (och ni andra) får nu en gigantisk virtuell måbra-kram av mig. MMMmmmmm. Mys.


signatur

"Satire is meant to ridicule power. If you are laughing at people who are hurting, it's not satire, it's bullying." - Terry Pratchett

Medlem

Tack mr traveller! Dig får man alltid kramar från, det uppskattas.

Det är en superkraft! Jag liksom bara känner det på mig när någon behöver en kram.

Håll huvudet högt och släpp inte målet ur sikte! Snart har vi Den lilla trollkarlens första virtuella äventyr att se fram emot.


signatur

"Satire is meant to ridicule power. If you are laughing at people who are hurting, it's not satire, it's bullying." - Terry Pratchett

1
Skriv svar