Aldrig mera Stalker?

Medlem
Aldrig mera Stalker?

[ia=479923; large]

Ovan ser du en av de läckta bilderna från Stalker 2, uppföljaren till ett (eller tre, rättare sagt, men någon tvåa har det inte funnits officiellt) av de stämningsfullaste spelen någonsin. Dessutom ett av de knepigaste att spela, men det hör liksom till när man rör sig i öststaterna. Varje ryss/ukrainare har en 3D-motor i bakfickan, men speldesign har liksom inte nått förbi den förra järnridån, så du får finna dig i att klicka på varenda patron för att flytta saker i ditt inventory, och märkliga kontrolluppsättningar som inte går att mappa om utan att fysiskt våldföra dig på ditt tangentbord.

Men Stalker-serien kan vara död. Bilden ovan, och ett gäng andra läcktes av en påstått avskedad artist på GSC Gameworld, som äger spelserien och har utvecklat spelen från sitt kontor i en anonym hyreskasern i Kievs förorter. Och GSC Gameworld har gått i konkurs! Jag kanske aldrig mer får smyga mig igenom vassen i Chernobyls utkanter, jagad av muterade hundar och desperata rövare. Aldrig mer hitta en pub, full av ljus och liv och vodkadrickande stalkers, mitt i ödemarken. Och aldrig mer förtvivlat försöka lista ut hur fan man får på ett nytt sikte på sin AKM med "hjälp" av det onödigt tillkrånglade gränssnittet, förvisso. Men ändå.

Om ingen plockar upp Stalker 2 och ger det ett nytt liv finns det officiellt ingen rättvisa i världen. Svenska spelutvecklare: köp skiten, sätt några killar på att rädda det som räddas kan. Och anställ för tusan mig som manusförfattare, så ska vi tillsammans uträtta storverk av herkuleanska proportioner!

#blogg

Medlem
Aldrig mera Stalker?

Vilken bra idé!
Se till att det händer nu Mats!
Jag kommer att ligga på (inte med) dig att sjösätta detta sjunkna skepp och kommer hålla dig personligen ansvarig ifall Stalker 2 vittrar bort och dör av tidens tand!


signatur

/MJ

Ok, nu kör vi.


signatur

"Satire is meant to ridicule power. If you are laughing at people who are hurting, it's not satire, it's bullying." - Terry Pratchett

Medlem

Mig? Ring EA! Tänk er Stalker 2 i Frostbite-motorn!

Medlem

Tona ner ficklampan bara!

Medlem

Sant, och IRNV :). MEn Stalker hade rätt häftiga ficklampor redan, åtminstone Call of Pripyat.

Medlem
Skrivet av Mats Nylund:

Mig? Ring EA! Tänk er Stalker 2 i Frostbite-motorn!

Ok, önska mig lycka till, dåligt med kontakter på EA....
Håller med om att Köldbitarn skulle göra Stalker 2 till ett ännu vackrare spel. Kanske att man t o m får in lite mer fordon i förbjudna zonen?


signatur

/MJ

Medlem
Skrivet av Mats Nylund:

Mig? Ring EA! Tänk er Stalker 2 i Frostbite-motorn!

Ok, önska mig lycka till, dåligt med kontakter på EA....
Håller med om att Köldbitarn skulle göra Stalker 2 till ett ännu vackrare spel. Kanske att man t o m får in lite mer fordon i förbjudna zonen?


signatur

/MJ

Medlem

Det, och rasande byggnader. Om man sedan kunde få till ett användbart gränssnitt utan att sabba stämningen... mums!

Medlem

Om någon får till det, så är jag gärna med och pillar i det projektet!


signatur

Motivator's Lifestyle. Athletic Martyr. Build your own foundation.

Medlem
Skrivet av r3lev4nt:

Om någon får till det, så är jag gärna med och pillar i det projektet!

Samma här! Mats får projektleda och vi pillar. Nu gäller det bara att hitta en massa pengar någonstans...


signatur

/MJ

1
Skriv svar