Command & Conquer: Generals 2 tillkännagivet

Robot
Command & Conquer: Generals 2 tillkännagivet

Under nattens VGA-evenemang röjdes den pc-exklusiva uppföljaren till den älskade rts-titeln. Använder sig av Frostbite 2-motorn och släpps någon gång under 2013.

#command-conquer-generals-2, #dice, #bioware-victory, #command-conquer-generals


Medlem
Command & Conquer: Generals 2 tillkännagivet

När man läser "PC-exklusivt" låter det mesta bra


signatur

Redigerat 2010-05-23 13:37 av dig

Medlem

Låter hur sweet som helst Fint att det är PC exklusivt me så man slipper att dom dra ner på grafiken pga konsolerna + ingen sketen konsol portning! Eller vad tycker du Hannu?

Blir drygt att vänta till 2013 men kommer säkert bli extremt najz!

Inaktiv
Medlem

ohh fiint.. kanske måste köpa mig en dator ändå!

Inaktiv

Bioware?! Ni använder namnet för att sälja spelet. Ful taktik!
Alla vet att "riktiga Bioware" inte sysslar med sådana spel.


signatur

The Sith Lords Restored Content Mod (TSLRCM) 1.8: http://deadlystream.com/forum/files/file/197-tsl-restored-con...

Inaktiv

Lovande om kineserna är kvar, men jag hade hellre sett ett nytt Empire Earth/Age of Empires som inte är förenklat för småbarn.


signatur

Floffe, stolt elitist och besserwisser. Han anser att företaget bör exproprieras då han är oroad över hur man väljer att begränsa yttrandefriheten.

Medlem

Äntligen en ny motor till C&C. Då kanske man ska hålla ett öga på det här.

Medlem

Hoppas de gör det lika galet som ettan så blir det nog kul.


signatur

Att spela elektroniska spel är inte en mänsklig rättighet.

Medlem

Hoppas det inte blir för futuristiskt bara som typ C&C 3. Generals var ju trots allt relativt familjärt, något man sällan ser i den här typen av RTS av nån anledning.

Medlem

Så länge jag får ha tracktorer som sprutar radioaktivt-avfall så är jag nöjd.

Hoppas "angry mob" kommer tillbaks som unit.

Medlem

Bara att mob gruppen finns kvar så blire värt sina kosingar.

Ahhhh and AK's for everyone!

Medlem

JAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAA!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! :D:D:D:D:D

Medlem

Generals var ett så otroligt bra spel, ett av de roligaste lan-RTS-spelen någonsin, så detta hoppas jag på att det blir MINST lika bra. Med frostbite vet vi ju att det blir snyggt i alla fall, och PC-exklusivt låter mycket bra.


signatur

|| Intel 8700K || Asus RTX 4070 TI Super TUF || Samsung 750 EVO 500GB & Kingston A2000 1TB & Samsung 960 EVO 250GB || Corsair RM 850x || Antec P183 || Asus G-Sync RoG Swift PG279Q || Dell XPS 15 || Thinkpad X220

The Force is like Duct Tape, it has a light side, a dark side, and holds the universe together.

Inaktiv

Så länge de inte byter ut Kina mot Ryssland så är det bra för min del

Medlem

Jag är inte "konsolrasist" om man får uttrycka sig på ett sånt sätt. Jag spelar majoriteten av mina spel på konsol men jag kan för allt i världen inte kunna se mig själv spela ett strategispel med handkontroll. Jag var inget stort fan av Generals men trots att denna video är allt jag sett så fick jag en optimistisk känsla!

Medlem

AK-47s for everyone \ o /

Medlem

THIS IS THE OVERLORD TANK


signatur

Redigerat 2010-05-23 13:37 av dig

Medlem

Hoppas även dom går tillbaks till rötterna med "basbyggande"

Medlem

Är det bara jag eller är Bioware+Frostbite2=CnC lite udda? Säger inte att det blir dåligt, bara att det inte var en kombination jag räknat med.

Medlem

Westwood FTW !!


signatur

Corsair Obsidian 1000D* Corsair AX1600i* Asus Z790 Prime-A* Intel 13900K* 32GB G-Skill DDR5 7600Mhz/36* Asus RTX 4090* Corsair MP600 1TB* Samsung 980 Pro 1TB

Medlem

Någon annan som märkt ea's nya trolltaktik? De döper om massa studios till bioware, tom direkt efter att de köper up de olika studiosen, ex KlickNation -> Sacramento?
Finns nu 8 olika bioware studios >.>

BioWare Austin
BioWare Montreal
BioWare Ireland
BioWare Victory
BioWare Mythic
BioWare San Francisco
BioWare Sacramento
och Bioware Edmonton som är det riktiga Bioware.

"Generals" var ju det tråkigaste spelet i hela C&C, lite trist att de drar fram detta spektakel igen.


signatur

FZ - SAMLADE SKRIFTER: #walter_iego

Medlem
Skrivet av Tpiom:

Bioware?! Ni använder namnet för att sälja spelet. Ful taktik!
Alla vet att "riktiga Bioware" inte sysslar med sådana spel.

Det kallas att driva en franchise. Bioware har aldrig gjort någon hemlighet av att C&C Generals 2 utvecklas av en ny studio som är upptagen i Bioware-familjen, Bioware Victory. Bioware består av sju stycken studios, vilket kan jämföras med Rockstar som nu har nio.

Allting handlar om att köpa in rätt expertis till just det projektet man håller på med. Som exempel kan vi ju ta SWtOR, tror du Bioware bara kan sätta sitt folk från sina tidigare single player-projekt på att göra ett MMORPG? Naturligtvis anställer de folk med rätt kunskap och erfarenheter, eller som i fallet med det nya C&C, ett helt nytt team.

Det är inga "fula taktiker", bara mycket enkla modeller för att driva ett företag.


signatur

Imperator

Medlem

Ahhhhh har längtat
Ännu en gång så ska jag köpa ett C&C spel igen
He****e då ska man ut och köpa en ny dator innan det här släpps då ^^

Jag älskade generals, hoppas bara att Kina är kvar, dem var ju skönast,
Vem älskade inte Dragon tank, nuclear cannon and the almighty OVERLORD.

USA är utbytt med EU, undrar hur stor skillnaden är. Dessbättre är GLA kvar(Utan dem hade inte varit ett generals)

Medlem

Hoppas bara det håller sig till samma mera realistiska stil som Generals "1" och inte drar en C&C4.

Medlem
Skrivet av Hockey Stick:

Hoppas det inte blir för futuristiskt bara som typ C&C 3. Generals var ju trots allt relativt familjärt, något man sällan ser i den här typen av RTS av nån anledning.

kan vara jag some läser fel men familjärt? självmords bombare och familjärt rimma illa?

-shall i push the button?

Medlem
12
Skriv svar