Command & Conquer: Generals 2 tillkännagivet

Medlem

Kan åtminstånde inte faila mer än C&C 4


signatur

Game long and prosper

Medlem

Allt som inte liknar C&C 4 kan bara bli bra. Det spel som ja lagt mest tid på efter BF serien.
Blir ruggigt intressant. Fast lång väntan!!


signatur

Online 92 and still online!
PC the real thing for gamers.

Medlem
Skrivet av xermalk:

Någon annan som märkt ea's nya trolltaktik? De döper om massa studios till bioware, tom direkt efter att de köper up de olika studiosen, ex KlickNation -> Sacramento?
Finns nu 8 olika bioware studios >.>

.

Nu är väll vissa av de där studiona Bioware innan ens EA kom med i leken. Tror faktiskt jag läste om Austin och någon mer när Bioware ägdes av den där "fonden" med bla Bono i ledningen


signatur

Dragon Age 2000-talets spel!

Medlem

gå tillbaka till rötterna ??? pyttsan heller !!
generals e ju inte ens ett cnc spel. även om det har cnc i namnet (utvecklades inte av westwood studios utan av annan ea studio)
cnc tiberian dawn (Dos) är att gå tillbaka till rötterna.


signatur

Robert Bond www.bondmaster.tk
gratis spel från 3drealms: ftp.3drealms.com

Medlem

Jo, då kan jag gå med på att dra hem Origin. Det här liret vill man ju inte missa.

Medlem
Skrivet av eXile:

Låter hur sweet som helst Fint att det är PC exklusivt me så man slipper att dom dra ner på grafiken pga konsolerna + ingen sketen konsol portning! Eller vad tycker du Hannu?

Blir drygt att vänta till 2013 men kommer säkert bli extremt najz!

Lol, för grafiken är ju det enda som spelar roll?
Dagens Pc spelare, vet inte vad gameplay är men gubbarna på AMD/nVidia säger att det är viktigt och bör spenderas massor på så det kör vi på XD

RTS på konsol har ingen fått att fungera bra, hjälpligt men långt från bra, och jag tvivlar på att det finns något seriöst RTS som är konsolportat heller för den delen.
PC exklusivt betyder endast DRM, buggar och problem, det är det enda som garanteras. De senaste (Fail Alert 3 och Casual&Crap 4) hade ful grafik och uselt lite "strategi", casual i extrema mångder, trots att de var (i princip) PC exklusiva.

Vad säger denna nyhet?
FPS-motor för RTS + ny random studio + EAs mest misshandlade IP någonsin = rejäl skit. Frostbyte är inte gjort för RTS, alls, och motorn har redan i dagsläget visat sina tillkortakommanden i BF3, hur hårt ska då inte ett RTS faila, bugga och ha problem?
Lägg till en random studio som döpts åt flanders, Westwood eller inget, hyr if in folk som kan något om RTS ffs...
Slutligen så ska väl sägas att EA inte gjort något bra för denna serie (utom möjligtvis Genreals 1), i övrigt har de förenklat och förstört. Självklat försöker de sälja även detta spel på "snygg grafik" och "känt nman" samt "känd utvecklare" och inte blir jag förvånad när de mindre insatta köper skiten. TV-shop för TV spel, casuals utan kunskap, vad hände med "ta ingen skit" och "tänk först, handla sedan"?
PC gaming, vilket bittert skämt det är nu för tiden.

Medlem
Skrivet av Grumbledock:
Skrivet av eXile:

Låter hur sweet som helst Fint att det är PC exklusivt me så man slipper att dom dra ner på grafiken pga konsolerna + ingen sketen konsol portning! Eller vad tycker du Hannu?

Blir drygt att vänta till 2013 men kommer säkert bli extremt najz!

Lol, för grafiken är ju det enda som spelar roll?
Dagens Pc spelare, vet inte vad gameplay är men gubbarna på AMD/nVidia säger att det är viktigt och bör spenderas massor på så det kör vi på XD

RTS på konsol har ingen fått att fungera bra, hjälpligt men långt från bra, och jag tvivlar på att det finns något seriöst RTS som är konsolportat heller för den delen.
PC exklusivt betyder endast DRM, buggar och problem, det är det enda som garanteras. De senaste (Fail Alert 3 och Casual&Crap 4) hade ful grafik och uselt lite "strategi", casual i extrema mångder, trots att de var (i princip) PC exklusiva.

Vad säger denna nyhet?
FPS-motor för RTS + ny random studio + EAs mest misshandlade IP någonsin = rejäl skit. Frostbyte är inte gjort för RTS, alls, och motorn har redan i dagsläget visat sina tillkortakommanden i BF3, hur hårt ska då inte ett RTS faila, bugga och ha problem?
Lägg till en random studio som döpts åt flanders, Westwood eller inget, hyr if in folk som kan något om RTS ffs...
Slutligen så ska väl sägas att EA inte gjort något bra för denna serie (utom möjligtvis Genreals 1), i övrigt har de förenklat och förstört. Självklat försöker de sälja även detta spel på "snygg grafik" och "känt nman" samt "känd utvecklare" och inte blir jag förvånad när de mindre insatta köper skiten. TV-shop för TV spel, casuals utan kunskap, vad hände med "ta ingen skit" och "tänk först, handla sedan"?
PC gaming, vilket bittert skämt det är nu för tiden.

PC-spelande är ett skämt nft pga av konsolerna och konsollirarna som vill ha spel som spelar sig självt. Det är det enda du har rätt i. Grafik är viktigt för vissa. Du har ingen rätt att tala för andra människor. Jag tycker grafiken i ett spel är viktigt.

Medlem
Skrivet av Grumbledock:
Skrivet av eXile:

Låter hur sweet som helst Fint att det är PC exklusivt me så man slipper att dom dra ner på grafiken pga konsolerna + ingen sketen konsol portning! Eller vad tycker du Hannu?

Blir drygt att vänta till 2013 men kommer säkert bli extremt najz!

Lol, för grafiken är ju det enda som spelar roll?
Dagens Pc spelare, vet inte vad gameplay är men gubbarna på AMD/nVidia säger att det är viktigt och bör spenderas massor på så det kör vi på XD

RTS på konsol har ingen fått att fungera bra, hjälpligt men långt från bra, och jag tvivlar på att det finns något seriöst RTS som är konsolportat heller för den delen.
PC exklusivt betyder endast DRM, buggar och problem, det är det enda som garanteras. De senaste (Fail Alert 3 och Casual&Crap 4) hade ful grafik och uselt lite "strategi", casual i extrema mångder, trots att de var (i princip) PC exklusiva.

Vad säger denna nyhet?
FPS-motor för RTS + ny random studio + EAs mest misshandlade IP någonsin = rejäl skit. Frostbyte är inte gjort för RTS, alls, och motorn har redan i dagsläget visat sina tillkortakommanden i BF3, hur hårt ska då inte ett RTS faila, bugga och ha problem?
Lägg till en random studio som döpts åt flanders, Westwood eller inget, hyr if in folk som kan något om RTS ffs...
Slutligen så ska väl sägas att EA inte gjort något bra för denna serie (utom möjligtvis Genreals 1), i övrigt har de förenklat och förstört. Självklat försöker de sälja även detta spel på "snygg grafik" och "känt nman" samt "känd utvecklare" och inte blir jag förvånad när de mindre insatta köper skiten. TV-shop för TV spel, casuals utan kunskap, vad hände med "ta ingen skit" och "tänk först, handla sedan"?
PC gaming, vilket bittert skämt det är nu för tiden.

Ja det där med att vara positiv är väl knappast din starka sida.
Bedrövlig negativ inställning. Men som tur är kan man välja bort åsikter man läst här.
Hoppas du får en bättre dag i morgon..


signatur

Online 92 and still online!
PC the real thing for gamers.

Däremot är jag lite orolig för dem där "helikoptrarna" man såg i trailern. Inga konstiga framtidsskepp här inte, vi har redan tiberium wars.

Medlem
Skrivet av fluffmajster:
Skrivet av Hockey Stick:

Hoppas det inte blir för futuristiskt bara som typ C&C 3. Generals var ju trots allt relativt familjärt, något man sällan ser i den här typen av RTS av nån anledning.

kan vara jag some läser fel men familjärt? självmords bombare och familjärt rimma illa?

-shall i push the button?

Syftar iofs. på teknologin. Jag ser alltså hellre en liten dos Science Fiction än Future Fantasy. Generals är ju någorlunda Science Fiction med sin mestadels realistiska teknologi (bortsett från USA:s superlaser såklart) och Tiberium Wars lutar mer åt Future Fantasy med sina påhittade mineraler och laser-mechs.

Medlem

Generals var ju sjukt roligt. Älskade spela som Air Force General även om det inte var den bästa om man ville vinna. MOAB bensinbomben var mäktig. Så hoppas det här blir ännu bättre, då är det lätt ett köp.


signatur

Har jag drabbats av PMA? Positiv Mental Attityd.

Medlem
Skrivet av eddie the eagle:

Däremot är jag lite orolig för dem där "helikoptrarna" man såg i trailern. Inga konstiga framtidsskepp här inte, vi har redan tiberium wars.

Generals har alltid varit för det mesta modernt men även en liten glimpse in i framtiden (Microwave tank? Particle beam?). VTOL-Drönare är något som med största sannolikhet används i militären nuförtiden.

Medlem

Mycket trevlig nyhet, och jag älskar pc exklusive...

.. men det är ett för tidigt tillkännagivande! Lär sig inte utgivare att det är farligt att börja hypea spelen så långt innan release?

Medlem

Yay! Älskade ettan, långt mer än både RA, RA2, Tiberian Sun och de där. Men för helvete, FZ-medlemmar kan vara några av de mest envetna som finns som hela tiden fortsätter med detta jävla konsol vs PC-tjat...

Medlem

var alltid lika kul att stöta på fiendes hacker-farm och utplåna hela bunten

Medlem

Kan nog bli kul,men varfor inte bara kalla spelet typ Generals 2 eller liknande efter som det inte alls har nagon anknytning till C&C universumet. Dom borde ha behalt U.S.A i spelet om dom nu har tagit bort dom, skulle garna villa bomba jankarna till sma smulor som Eu...Skulle dock inte skada om dom la till ett par andra stridane parter ocksa. "The pepoles army"

Medlem

Vet inte hur mycket jag spelade första C&CG Zero Hour, men det är några sjuka timmar. Nu längtar jag som en röv till det här!!


signatur

Trust is for fools...

Medlem

Vladimir Putin uttalade sig idag om att det är med 140% säkerhet att man kommer kunna spela som ryss!


signatur

Go for it - ALL or Nothing!

Medlem

man kan ju hoppas dom går tillbaka till rötterna


signatur

"på slutet brinner vi som vackrast"

Medlem

Fast en sak var sjukt dålig och det var att man som GLA kunde bygga Quad Cannons bara. Om man spammade och samlade Quads så ägde de allt. De malde ner infanteri, flyg och tanks utan problem. Vad hade dom för kulor som sprängde tanks med lätthet undrade jag många gånger.


signatur

Har jag drabbats av PMA? Positiv Mental Attityd.

Medlem

Yeah man yyeeeeaah!

Medlem

Ser skit najs ut! fan föär 2013 bara.. ska man härda hela 2012 först o överleva ev jordlig kollaps.

Medlem

Back to roots yäy!

Medlem

Hoppas verkligen att dem inte kör över detta efter några månader som dem gjorde med första!

Medlem

Kan bli awsome kan bli skit.. time will tell men det är en mycket trevlig nyhet iaf!


signatur

I9 9900 - RTX 3080 - 32GB - 990 pro

Medlem

Brukar sällan men...

OMG ! Kan det inte vara 2013 snart ! C&C Generals <3 som jag spelade det spelet och nu en 2a ? Sweeet ! =p

12
Skriv svar